Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mulla kerran on 50 kiloa läskiä kehossa niin enkö laihdu kun

Vierailija
04.05.2020 |

Syön vain kasviksia, vitamiineja ja vähärasvaista proteiinia?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin suurella ylipainolla laihdut, kun alat syödä tavallista kotiruokaa NS normaaleja määriä, kuten normaalipainoiset tuttavasi. Joku yksi pullapitkoviipale iltapäivällä kahvin kanssa lis9jos haluat. Normaalia vanhanajan kotiruokaa, joka ei ui kermassa, juustossa tai smetanassa. Etkä juo alkoholia juurikaan. Varmasti laihdut lähelle normaalipainoasi. Muuta ei tarvita.

Milloinkahan se "vanha aika" oli?

Normaalia vanhanajan kotiruokaa 50-luvulla oli läskisoosi ja perunat, suolasilakat ja perunat, leipä, voi ja ruokajuomana täysmaito.

Normaali vanhanajan kotiruoka 70-luvun lapsuudessani oli jo vähän monipuolisempaa, mutta ei siinäkään rasvaa säästelty, ja aina piti syödä vähintään kaksi perunaa ruoan kanssa, paitsi jos ruokana oli makaronilaatikko tai hernekeitto. Jälkiruoaksi sai makeaa kiisseliä.

Mutta joo, siinä lienet oikeilla jäljillä, että annoskoko ratkaisee. Itse lihoin työpaikan lounasruokalassa. Kun samalla rahalla sai syödä minkä verran tahansa, sitä kuvitteli säästävänsä syömällä paljon (vaikka olisi ollut juustotonta kermatonta ruokaa).

Ihmiset söivät säännöllisesti kohtuullisia annoksia kotona tehtyä ruokaa. Ylipainoa oli huomattavasti vähemmän kuin nykyään.

Vierailija
42/44 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et laihdu kasviksia ja rasvatonta ruokaa syömällä.

Pöh. Kyllä onnistuu kun sopivasti ne syömisensä valitsee, ts. ei syö liian paljon.

Kasviksia ja rasvatonta ruokaa syömällä on jatkuva nälkä, joten ei onnistu.

Ei se laihtumista estä että on nälkä. 

Monelle ylipainoiselle olisi ihan tärkeää oppia tunnistamaan kehonsa viestejä. Mitä nälkä ja mitä jokin muu tarve syödä. Miltä tuntuu, kun ensin ollut oikeasti nälkä ja sitten syö sopivan määrän ruokaa, ei ähkyyn.  

Minä (ylipainoinen) kyllä tunnistan, että minua aja syömään se, että ruoka on niin hyvän makuista. Ei niinkään nälkä. Nälän tunnetta kestän jopa paremmin kuin normaalipainoiset kaverit, ts. en saa mitään nälkäkiukkukohtauksia tms..

Ja usein syödessäni tunnen, että ei ole yhtään nälkä enää, päinvastoin maha alkaa olla liiankin täysi, mutta itsekuri ei riitä lopettamaan. Ruoka vain on niin hyvää. (Ja tarkoitan ruokaa, en niinkään jotain "herkkuja".)

Ehkä minun pitäisi kokeilla eteläeurooppalaista ruokarytmiä. Enin päivä syömättä ja illalla sitten pitkä iso monipuolinen ateria. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laihdutuksen yhteydessä pinetä näläntunnetta ei kestä niin ei kyllä varmana tule ikinä laihtumaan se on varmaa.

Tämä. On se kyllä erikoista kuinka ollaan valmiita lyllertämään läskinä ja elämä on monessakin mielessä aivan helvetin hankalaa mutta näläntunne on niin suuri epämukavuus että sitä ei voi sietää. Onpa kamalaa kun on vähän nälkä. Tai tekee mieli suklaata niin paljon ettei pysty vastustamaan vaikka on päättänyt laihduttaa. Ei pysty käsittämään.

No mutta kun elämä ei ole monessa mielessä helvetin hankalaa! Siinäpä se.

Vaatekaupan sovituskoppi on ainoa, missä joskus tuntuu hankalalta. Ei aina sielläkään. Ja siitäkin olen pitkälti verkkokauppojen ansiosta päässyt.

Eli ylipainosta ei seuraa mitään välitöntä epämukavaa oloa. Ainakaan minulle. Esim. liikkuminen sujuu kyllä.

Vierailija
44/44 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tässä keskustelussa on ollut ainakin kaksi hyvää pointtia.

Nälän tunne on pieni paha liikalihavuuden aiheuttamiin sairauksiin ja pahan olon tunteeseen.

Erinomainen neuvo myös oli: Jos haluat painaa 60 kiloa, syö kuin 60 kiloinen.

Kiitos näistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän