Onko mielestänne normaalia että kolmekymppinen mies käy äidillääm jokaviikko kylässä?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Äidit rakastavat poikiaan enemmän kuin tyttöjään. Sori siitä, mutta näin on.
Ja useissa perheissä pojalla on paljon parempi suhde äitiinsä kuin isäänsä.
t. katkera poikien äiti
Vierailija kirjoitti:
Seurustelun alussa kannattaisi naisen seurata miten mies kohtelee äitiään. Jos hyvin, niin tulee kohtelemaan vaimoaakin hyvin. Jos on jotain häikkää, säröä niin tulee todennäköisesti olemaan ongelmia parisuhteessakin.
Ennemminkin kannattas seurata niitten vanhempien keskenäistä toimintaa, että miten heillä arki menee. Haluaisitko sinä olla anopin asemassa?
Kolmekymppinen vaimoni puhuu äitinsä kanssa puhelimessa joka päivä. Usein myös isoäitinsä. Ei tuossa ole minusta mitään outoa, ovat hyvissä väleissä ja arvostavat toistensa seuraa. On venäläinen, ja siellä aikuisten lasten äitisuhde on toki aika paljon tiiviimpi kuin täällä.
Olen itse todella vähän yhteyksissä äitiini, mikä oikeastaan hävettää vähän, koska minulla ei ole mitään hampaankolossa äitiäni kohtaan ja hän varmasti kuulisi mielellään enemmänkin. Osittain tämä on varmasti kasvatustavan tulosta tietysti, koska hän ei ollut mikään curling-vanhempi vaan laittoi tekemään asiat itse. Nyt sitten teen asiat itse.
Älkää lukeko tuota katkeraksi lausumaksi, koska arvostan tuota kasvatustyyliä todella paljon ja se antoi minusta minulle erinomaiset lähtökohdat aikuiselämään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi käydä? Vihaako ihmiset nykyään omia vanhempiaan? Ei sitä tiedä vaikka Äidillä olisi joku sairaus ja vähän aikaa jäljellä.
Ilmeisesti monet vihaavat. Itse asun eri kaupungissa kuin vanhempani ja yksi miesystävä piti minulle oikein tulikiven katkuisen palopuheen, että en ole vanhemmistani vastuussa ja että heille on varmasti tarjolla apua yhteiskunnaltakin. Minulla oli siis tapana parin viikon välein käydä vanhemmillani ja tosiaan tein sen siksi, että halusin nähdä äitiäni ja isääni...
Minusta olisi todella hyvä merkki miehessä, että tällä on lämpimät välit vanhempiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme sisarusta. Kahdella perhe. Ikää 30-40 vuotta. Me kaikki neljä ravataan jatkuvasti vanhempiemme tykönä.
Antaisitte olla rauhassa, älkääkä jatkuvasti ravatko. En jaksaisi, sanoisin, että minä tulen seuraavaksi käymään teillä. Saisipa hetken olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme sisarusta. Kahdella perhe. Ikää 30-40 vuotta. Me kaikki neljä ravataan jatkuvasti vanhempiemme tykönä.
Antaisitte olla rauhassa, älkääkä jatkuvasti ravatko. En jaksaisi, sanoisin, että minä tulen seuraavaksi käymään teillä. Saisipa hetken olla rauhassa.
Mutta entäpä jos vanhemmat itse haluavat että siellä käydään?
Mun mielestä riippuu vähän tilanteesta. Jos mies ramppaa sen takia äitinsä luona, että napanuora ei ns. ole katki näin vertauskuvallisesti niin kokisin sen häiritsevänä. Vaikka pesettämässa omia pyykkejä tai koko ajan syömässä tai jos mies käyttää kaiken vapaa-aikansa äidin luona olemiseen niin kyllä se häiritsisi. Jos taas on ihan normaalit välit eikä kyse mistään sen kummallisemmasta riippuvuussuhteesta niin ihan ok käydä kylässä kerran viikkoon, jos asuvat lähekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Äidit rakastavat poikiaan enemmän kuin tyttöjään. Sori siitä, mutta näin on.
Ja useissa perheissä pojalla on paljon parempi suhde äitiinsä kuin isäänsä.
lue: "äidit paapovat poikiaan syntymästä asti niin, että näistä tulee tahdottomia äidin kultia, jotka aikuisenakaan eivät osaa huolehtia itsestään ja elämästään, puhumattakaan muista ihmisistä"
No on tietenkin. Mun poika käy meillä moikkaamassa ja syömässä samalla jne. Olemme hyvissä väleissä. Minusta eibole yhtään outoa, jos käy kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelun alussa kannattaisi naisen seurata miten mies kohtelee äitiään. Jos hyvin, niin tulee kohtelemaan vaimoaakin hyvin. Jos on jotain häikkää, säröä niin tulee todennäköisesti olemaan ongelmia parisuhteessakin.
Jos jo seurustelun alussa huomaa, että napanuora äitiin on kiinni, kannattaa juosta karkuun. Aikuisen miehen ei kuulu olla enää äidin helmoissa.
Mä rakastan yhtä paljon tyttöriäni kuin poikaanikin. En eriarvoista heitä ikinä.
Tietenkin on, ihan hyväkin juttu minusta. Kävisin itsekin, jos en asuisi näin kaukana vanhemmistani.
Minulla oli juuri kolmekymppisenä tuollainen poikaystävä. Hän asui aika lähellä vanhempiaan, joten siellä käyminen oli helppoa ja kai ihan tavallista. Mutta - hän myös kertoi kaikki meidän kahdenkeskiset asiat äidilleen, joten minusta alkoi tuntua, että hän ei ole aivan normaali, ei ymmärrä rajoja tai ei ole oppinut itse käsittelemään asioita, vaan kaikki pitää kierrättää äidin kautta. Ajan myötä paljastuikin aika itsekeskeiseksi, haukkui jatkuvasti minua asioista, joita teki itse(kin) yms.
minä en voi käydä äitini luona. kun pitää aina varata aika koska sopii mennä. kerran ehkä 5 v tai 10 v sopii.
äitini ei ole koskaan lapsistaan pitänyt.
minulla itselläni aivan erilaiset välit lapsiin. olen iloinen kun käyvät ja soittavat joka päivä.
Miksi pohtia normaalia/outoa? Luultavasti harvinaista, muttei se tee jostain väärää.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et ole tosissasi!
Seurustelun alussa kannattaa seurata miten miehen ISÄ KOHTELEE VAIMOAAN. Siitä näkee, mitä on luvassa.
Riipuvaisuussjhde aikuisten lasten ja vanhempien välillä ei ole tervettä. Tiedän tapauksen jossa miehen vanhempien luona käydään joka toinen päivä. Miniä on ilmeisesti jonkin sortin lammas kun suostuu tähän. Mies vaikuttaa heikolta ja on riippuvainen vanhemmistaan. Myös vanhemmilla on oikeus omaan elämään ja toisaalta pojan pitäisi pystyä viettämään kivaa vapaa-aikaa oman perheensä kanssa. Mitä sitten käy kun vanhemmat kuolevat?
Normaalia, jos on 1 kerta viikkoon ja asuu kohtuullisen matkan päässä, mutta enempi alkaa olemaan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ihaillaan sitä että muutetaan kotoa pois 15-vuotiaana ja soitetaan vanhemmille kerran vuodessa
En ymmärrä tätä. Muutetaan suoraan erilaisille KELAn tuille. Ei mitään mahista elättää itseään rehellisesti tuossa iässä.
Kyllä se riittäisi, että käy äitienpäivänä ja jouluna ja menee sitten hautajaisiin.