Onko mielestänne normaalia että kolmekymppinen mies käy äidillääm jokaviikko kylässä?
Kommentit (74)
Miksei olisi normaalia? Eikö ole vaan hyvä että on hyvät välit vanhempiin :) Itsekin näen vanhempia noin kerran viikossa ja viestittelen päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän 52v miehen, joka käy äidillään joka päivä! Mies on kaiken lisäksi naimisissa ja 3 lapsen isä. Aivan järkyttävää, miten jotkut roikkuvat koko ikänsä vanhemmissaan eivätkä ymmärrä, että vanhempien kanssa ei saa olla missään tekemisissä.
Eikö mies ole mielestäsi vaimon ja lasten kanssa tarpeeksi, vaan hyppää äitinsä luona liian usein? Jos mies on kerran jo 52 vuotias, niin äiti saattaa olla hyvinkin kahdeksankymppinen, joten on todella hyvä, että poika katsoo mummon perään, auttaa ja juttelee.
Äiti kuuluu miehen perheeseen ja on jopa läheisempi ja tärkeämpi kuin vaimo, joka on pahimmillaan aika vieras ihminen.
Omat vanhempani ovat 75 ja 79 vuotiaat ja en käy heidän luona, tai ovella, kuin ehkä kerran viikossa nyt korona-aikaan, mutta soittelemme tai viestittelemme joka päivä. Samoin teen appivanhempien kanssa, eli soittelemme tai viestittelemme joka päivä, jotta tiedämme, että kaikki on kunnossa ja muutenkin juttua kyllä riittää. En keksi yhtään syytä miksi en niin tekisi ja koskaan minulla ei ole niin kiire, että en ehtisi soittamaan tai viestittelemään.
Vastauksena kysymykseen: on upeaa, että mies huolehtii äidistään.
Mulla on kolme sisarusta. Kahdella perhe. Ikää 30-40 vuotta. Me kaikki neljä ravataan jatkuvasti vanhempiemme tykönä.
Epänormaalia olisi jos ei kävisi, jos asuu lähellä.
Isovanhemmat ja omat vanhemmat on perheenjäseniä! Omituisempaa olisi nähdä harvemmin kuin kerran viikossa. Itsellä 500km matkaa vanhempien luo ja kävisin vaikka joka päivä jos voisin.
Ai nyt korona-aikanakin? Ei hyvä. Muuten ok.
Miksi en kävisi? Äiti on olemassa ja lähellä. Pisin ihmissuhteeni. Sisareni käy myös joka viikko tai hän taitaa soitellakin jokapvä.
Meillä mies soittaa äidilleen 2-4 kertaa PÄIVÄSSÄ ja käy vanhemmillaan kylässä yhtä monta kertaa VIIKOSSA.
Minun on turha puuttua asiaan, sen verran äidissään kun on kiinni.
On normaalia.
Onko normaalia, että kolmikymppinen nainen käy joka viikko äidillään kylässä? On, ja suurin osa ihmisistä ei tätä ihmettelisi muutenkaan. Miksi tyttärille ja pojille olisi tässä suhteessa eri säännöt ja normaaliuden määritelmät?
Varmaan monessa parisuhteessa on ”normaalia” että nainen viesteilee ja soittelee äitinsä ja siskojensa kanssa päivittäin ja tapaa viikottain, mutta jos mies soittaa äidilleen vaikka kerran kuukaudessa, niin se on paheksuttavaa, eikä mies ole ”katkaissut napanuoraa” ja kaikki tämä turha yhteydenpito anoppiin on jotenkin pois parisuhteesta ja vie muutenkin liian paljon aikaa, ja se olisi syytä saada loppumaan mahdollisimman pian.
Voi olla, tai sitten ei.
Jos on niin läheiset välit ja tykkää käydä niin joo, mutta jos se on velvollisuus ja johtuu siitä ettei ole katkaissut napanuoraa, niin ei. Vähän riippuu itse suhteista. Pitää olla myös ok, että se jää joskus välistä.
Käyn isäni luona lähes viikko. Tehdään myös joskus jotain yhdessä kuten korjataan autoja tai käydään kalalla. Säilytän moottoripyörääni talven yli ja jotain autojen osia isän luona. Käyn myös myös ihan sen takia kun tiedän, että isällä on aika yksinäistä asustella maalla. Olenko muka outo?
-M29
On, hieno juttu ja näyttää lapsillenne hyvää mallia muiden välittämisestä, jos teillä lapsia on.
vähän samaa mietin täällä. mies 43v ravaa vanhemmillaan ja sisaruksillaan jatkuvasti. kaikki pyhät, joulut, juhannukset, itsenäisyyspäivät jne viettää siellä. minua ei ole kutsuttu, eikä edes esitelty.. "seurustelua" takana kaksi vuotta. alkaa mitta olla täynnä kun kykin yksin kotonani ja mies on pari viikkoa putkeen mieluummin vanhemmillaan kuin minun kanssa, jos on vapaata töistä..
Seurustelun alussa kannattaisi naisen seurata miten mies kohtelee äitiään. Jos hyvin, niin tulee kohtelemaan vaimoaakin hyvin. Jos on jotain häikkää, säröä niin tulee todennäköisesti olemaan ongelmia parisuhteessakin.
Vierailija kirjoitti:
vähän samaa mietin täällä. mies 43v ravaa vanhemmillaan ja sisaruksillaan jatkuvasti. kaikki pyhät, joulut, juhannukset, itsenäisyyspäivät jne viettää siellä. minua ei ole kutsuttu, eikä edes esitelty.. "seurustelua" takana kaksi vuotta. alkaa mitta olla täynnä kun kykin yksin kotonani ja mies on pari viikkoa putkeen mieluummin vanhemmillaan kuin minun kanssa, jos on vapaata töistä..
Tartteeko sut kutsua erikseen? Ens kerralla meet mukaan vaan.
On normaalia. Jotkut käy useamminkin. Miksi teet asiasta ongelman? Eikö ole hienoa, että mies pitää yhteyttä vanhempiinsa ja heillä on läheiset välit? Vai onko tämäkin sitä kontrollointi ja mustasukkaisuutta, että toinen pitää eristää läheisistään ja saada täysin riippuvaiseksi/hyppysiinsä.
Miettikääpä, jos joku mies sanoisi naiselle, että hänen pitää kylmentää välinsä sukulaisiinsa. Kyllä mies leimattaisiin narsistiksi, joka haluaa tuhota naisen ihmissuhteet saadakseen alistaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta saa kyllä vähän ikävästi sellaisen vaikutelman, että naiset on melko kylmää sakkia vanhempiaan kohtaan.
Koska äidit kohtelevat tyttäriään eri tavalla kuin poikiansa.
Meillä kyllä äiti kohteli lapsia tasa-arvoisesti, isä suosi veljeämme. Äiti oli se, joka monessa kohtaa torppasi isän toiminnan.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän 52v miehen, joka käy äidillään joka päivä! Mies on kaiken lisäksi naimisissa ja 3 lapsen isä. Aivan järkyttävää, miten jotkut roikkuvat koko ikänsä vanhemmissaan eivätkä ymmärrä, että vanhempien kanssa ei saa olla missään tekemisissä.
Minun mieheni on kyllä kaksi vuotta vanhempi ja käy joka aamu ja ilta äitinsä luona. Anoppi on 92 v ja asuu ihan vieressä yksin. Myös teini-ikäiset lapsemme käyvät jeesaamassa mummoa useamman kerran viikossa.
Oma äitini on hyväkuntoinen seitsenkymppinen ja asuu 600 kmn päässä. Soitellaan muutaman kerran vuodessa.
No on! Hienoohan se on! Hyvä mies.