Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

90-luvun lopun ja 2000-luvun alun nuoret! Muistellaan minkälaisia olivat oikeat kovan luokan ihQd447 (ihkudaa) p1551k537 (pissikset) !

Vierailija
03.05.2020 |

Oi niitä aikoja! Ainakin överit meikit! Liian tumma meikkivoide ja karmeat värierot, kökköripset, värikäs luomiväri, glitter, tökkö huulikiilto. Nämä ehkä siinä 2002-2005, sitten muuttui nudehuuliksi (vaaleammat kuin meikkivoide), jäätävät mattapuuterit ja kökköripset.

Alussa lantiofarkut esim MicMac tai MissSixty, stringit korviin. Rumat koristelut, kivipestyt per seestä ja ja edestä. Napapaidat ja joku ruma napakoru. Tai joku överi miniminihame, oikeastaan kangasviipale. Topin päälle vyötärölle iso leveä vyö ja ennen tätä oli se semmoinen kiristettävä metallisolkinen kiristettävä vyö ja näitä eri väreissä.

Pissismi.orgin mukaisesti ostettu pieni pieni laukku johon mahtui pissismiohjeiden mukaisesti röökit ja siideripullo.

Itkukännit kun kukaan ei rakasta. Kännissä jo kahdesta siideristä.

Tytöt olivat lissuja ja pojat laureja. Kaikki huonokäytöksisiä ja kovaäänisiä. Miten törkeämpi olit niin aina kovempi. Omat pissisporukat joihin wannabeilla ei ollut mitään asiaa. Hengailu milloin missäkin metroasemilla. Paljon xD-naamoja ja kirjaimet muutettiin numeroiksi. IhQd44!

Kuvailkaa mitä kaikkia tyylinäytteitä muistatte näiltä ajoilta, meikit, tyyli, käytös yms.

Eihän näistä nykypäivän ig-pyllistelijöistä ole mihinkään verrattuna menneiden aikojen true pissiksiin.

Kommentit (203)

Vierailija
101/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea tätä ketjua, tunnistan monia ilmiöitä vuosituhannen alusta. Itsellänikin oli muun muassa SoWhatin sämpyläkengät ja Seppälän leveälahkeiset mustat samettihousut ja joissa housujen mukana tuli samaa kangasta oleva vyö, jossa oli todella epämukava solki. Puhelin oli 3210 ja siinä oli sähkönsiniset kuoret ja logo, joka oli tilattu jonkin lehden takakannesta jostain Buumista.

Alusvaatteet ostettiin Seppälästä, ne olivat niitä värikkäitä, joissa oli joku örkin kuva ja jokin teksti. Tyyliin ampiainen ja teksti "bite me". Myös yövaatteet olivat samaa sarjaa.

Valitettavasti minulla ei koskaan ollut sellaisia kavereita, joiden kanssa olisi "päässyt" juomaan tai tutustumaan poikiin millään tavalla. Olin melkoinen nössö, joka vietti vapaa-aikansa kotona. Kuvittelin olevani ruma ja muutenkin vastenmielinen tyyppi, joka ei koskaan löytäisi poikaystävää. Olen hieman kateellinen teille, jotka oikeasti elitte nuoruuttanne tuolloin. Itsellä se meni hyvin pitkälti neljän seinän sisässä.

Vierailija
102/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten DAA sanottiin ihan vakavissaan ja tosissaan. Evoluution saatossa siitä onkin tullut vitsi. Itsekin saatan nykyään vaikka jollekin kaverille sanoa daa.

5115 H31 D44 !!##!!1!!!

Vierailija
104/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elänyt nuoruuteni juurikin pahimpaan pissismiaikaan eli n. 1998-2002. Monet edellämainitut ”siistit” jutut olivat myös meikäläisen arkipäivää. Olen kotoisin pikkupaikkakunnalta itä-Suomesta ja muistan kun lähdettiin Hesaan (huom! Ei Helsinki eikä stadi vaan Hesa) luokkaretkelle. Heti ekana tietty mäkkiiiin ostammaan ruokkaa. Siellä muistan nähneeni ihan älyttömän nätin tytön, kaikkien pissisten esiäidin. Sillä oli juurikin ne jäätävät hämähäkkiripset, valkaistu pehko tummalla juurikasvulla ja lantiomallin farkut yhdistettynä johonkin ihquun toppiin ja sämpyläkenkiin. Haaveilin olevani joskus yhtä kaunis kuin hän. Nyt sellainen näky aiheuttaisi lähinnä huutonaurua, mutta silloin se oli cooleista cooleinta. Ympärillä tällä ”eukolla” eli ”muijalla” oli tietty oma kanalauma ja eiköhän siinä mäkkärin edessä korkattu golden cap vaniljaSIDUKKAAkin.

Vierailija
105/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä yhtään VANHEMPIA, joiden kullannuppuset olivat näitä perinteisiä pissiksiä? Minkälaisia muistoja nämä ihkudaat herättävät vanhempien silmin?

Ainakin itse voin sen sanoa että isäni keljuili suoraan minulle nolosta käytöksestäni ja tyylistä. Minun mielestäni isä oli idiootti eikä tajunnut että olen truuuuu pissis ja hän on nolo. Tosin oikeasti olin pahempi kuin truuu pissis, olin wannabepissis! Varmaan olisin pukenut itse isänikin fruittariksi niin "se ois ollu vähemmän n0l0!!!11"

Vierailija
106/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun takia minun tekee nyt mieli pissistellä oikein perinteisesti...haluan metrikselle rääkymään, kiroilemaan, itkemään ja nuoleskelemaan poikia. Haluan kuseskella keskelle katua. Haluan sikailemaan mäkkäriin ja olemaan cool. Haluan vetää röökiä ja räkiä maahan. Haluan fritsuka kaulaan ja haista makealta halvalta hajuvedeltä. APUA!

Ehkä tämä ketju pitää poistaa...kohta on asemat ja ostarit täynnä 25-35 vuotiaita uuspissiksiä......

Vierailija
107/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

💖ihana ketju!

Vierailija
108/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ees muistanut noita golden gap vanilja siidereita. Onkohan niitä myynnissä enää? Minä vuosina tähän ketjuun vastaajat ovat syntyneet? Mä täytin 15-vuotta vuonna 2000, eli elin tätä nuorruutta just 90-luvun loppuolelta 2000-luvun alkupuolelle.

Vierailija
109/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syntynyt 92 eli näitä ysäritekeleitä! Kulta-aikaani oli ehkä 2003-2006. 2008 menin lukioon ja edelleen lissu olin mutta ehkä en ihan niin daa kuin yläasteella...no silti olin aika daa.

Vierailija
110/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ees muistanut noita golden gap vanilja siidereita. Onkohan niitä myynnissä enää? Minä vuosina tähän ketjuun vastaajat ovat syntyneet? Mä täytin 15-vuotta vuonna 2000, eli elin tätä nuorruutta just 90-luvun loppuolelta 2000-luvun alkupuolelle.

Mä vuonna 1984 ja just pahinta pissislaatua.

Vierailija
111/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nämä oikeat lissuthan vetäisivät pataan näitä nykypäivän pyllistelijöitä. Truu lissuissa oli todellista munaa. Ja olivat vielä niin häpeilemättömiä, mitä törkeämpi sitä parempi. Lissujen piti keskenäänkin kilpailla pahimman lissun asemasta. Muistan edelleen meidän ala-asteeb, yläasteen ja lukion pahimman pissisho ron. Siis aivan pidättelemätön hullu...kiljumista, siideriä koulussa mukana, röökiä, kiroilua, uhkailua, kaikki nämä ulkomuotoasiat viimeisen päälle, varasteli, lintsasi ja veti siideriä, kusi yläasteella käytävälle "kännissä", tapaili vanhempia miehiä (poikia), angstasi ja karkaili kotoa, haistatteli kaikille vanhemmille ihmisille, aina pahimman fruittarin kainalossa, lävisti napakorun koulussa ja ottipa joskus vessassa suikkarinkin fruittaripoikaystävältään jnejnejne. Ja TÄMÄN siiderilor ton hyväksyntää minäkin janosin??! Olin kyllä pissis mutta en sentään pahimmasta päästä, ns. peruspissis 😂

No sanottakoon hänen hyväkseen että ihan normaali nuori aikuinen tuostakin muotoutui. Siis saman kanssa mentiin kaikki nämä kouluasteet. Opiskeli itsensä tradenomiksi ja nykyään ihan tavallinen 28 v nainen.

Vierailija
112/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pissiksenä oli EHDOTTIMAN TÄRKEÄÄ ettei IKINÄ myönnä olevansa pissis. Ei IKINÄ !!! Jos joku sanoi pissikseksi niin päälle kova huuto "vit tu mä en oo pissis haista vit tu mä en oo vit tu pissis!!!!!!111!!!"

Se oli pyhä sääntö. Silti jos joku sanoi lissuksi, olihan se valtava kehu ja saavutus. Mutta myöntää ei saanut missään tilanteessa.

No nyt me pissikset sitten valutaan kaapeista ulos sankoin joukoin vauvapalstalla 😂

Vierailija
113/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vuonna 1984 ja just pahinta pissislaatua.

Minä 1985, en ollut koskaan pissis, mutta näitä luettuani huomaan, että kyllä minä sittenkin taisin ihan vähän olla :D

Vierailija
114/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pissismi alkoi hiljalleen aloittaa muuntautumisensa nykymuotoon ehkä siinä 06-08 vaiheilla. Tällöin jäi tämä pinkki, glitter, stringi, lantiofarkku, siiderilaukku yms ja tilalle alkoi tulla tätä nudehuulta, mininahkatakkia, pillifarkkua, kerrostettua valkoista blondia yms. Siinä kävi eräänlainen evoluutio pissismille. Tästä alkoi muokkautua vuosien saatossa nykyinen pissis vaikkei nykyteiniä enää voi pissikseksi sanoa.

Pissikset ovat tärkeä mennyt ihmisrotu. Pissismin muistoa pitää vaalia. Olivat vallassa vuosia, sitten vain yhtäkkiä katosivat evoluution saatossa.

Tämä! Itse olen -93 ja kuuluin tähän pissismin "uuteen aikakauteen". Elettiin juurikin vuosia 2006-2008. Me uuspissikset naureskeltiin teille 2000-luvun alun pissiksille, joiden tyyli oli siinä vaiheessa jo todella out. Esim. strassikoristeiset farkut ja niistä pilkottavat stringit, niskalenkkitopit, sowhat-sämpyläkengät, hämähäkkiripset ja kaikki pinkki krääsä olivat siis niiiiiin noloja. Uuspissisten muotiin kuului sen sijaan mm. wetlook-legginssit, nudehuulet, valkoiset linnunkakat silmäkulmissa, adidas-superstar kengät ja vanssit, WESCin pipot, isot hupparit ja printti-T-paidat. Emoilta otettiin vaikutteita meikkiin ja otsatukan asetteluun. Käyttäytyminen sen sijaan oli samankaltaista kuin vuosituhanteen alun pissiksillä, eli kylillä notkuttiin siideriä litkimässä ja hengattiin amispoikien takapenkillä. Galtsussa taas oli coolinta coolia olla mahdollisimman vähäsanainen ja kylmäkiskoisen oloinen - ihkudaat ja sydämet jäivät pois ja tilalle tulivat lausahdukset kuten "mo, mts?, "l0l" ja hymiönä "xd" (huomaa, pienellä kirjoitettuna)!

Vierailija
115/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pissismi alkoi hiljalleen aloittaa muuntautumisensa nykymuotoon ehkä siinä 06-08 vaiheilla. Tällöin jäi tämä pinkki, glitter, stringi, lantiofarkku, siiderilaukku yms ja tilalle alkoi tulla tätä nudehuulta, mininahkatakkia, pillifarkkua, kerrostettua valkoista blondia yms. Siinä kävi eräänlainen evoluutio pissismille. Tästä alkoi muokkautua vuosien saatossa nykyinen pissis vaikkei nykyteiniä enää voi pissikseksi sanoa.

Pissikset ovat tärkeä mennyt ihmisrotu. Pissismin muistoa pitää vaalia. Olivat vallassa vuosia, sitten vain yhtäkkiä katosivat evoluution saatossa.

Tämä! Itse olen -93 ja kuuluin tähän pissismin "uuteen aikakauteen". Elettiin juurikin vuosia 2006-2008. Me uuspissikset naureskeltiin teille 2000-luvun alun pissiksille, joiden tyyli oli siinä vaiheessa jo todella out. Esim. strassikoristeiset farkut ja niistä pilkottavat stringit, niskalenkkitopit, sowhat-sämpyläkengät, hämähäkkiripset ja kaikki pinkki krääsä olivat siis niiiiiin noloja. Uuspissisten muotiin kuului sen sijaan mm. wetlook-legginssit, nudehuulet, valkoiset linnunkakat silmäkulmissa, adidas-superstar kengät ja vanssit, WESCin pipot, isot hupparit ja printti-T-paidat. Emoilta otettiin vaikutteita meikkiin ja otsatukan asetteluun. Käyttäytyminen sen sijaan oli samankaltaista kuin vuosituhanteen alun pissiksillä, eli kylillä notkuttiin siideriä litkimässä ja hengattiin amispoikien takapenkillä. Galtsussa taas oli coolinta coolia olla mahdollisimman vähäsanainen ja kylmäkiskoisen oloinen - ihkudaat ja sydämet jäivät pois ja tilalle tulivat lausahdukset kuten "mo, mts?, "l0l" ja hymiönä "xd" (huomaa, pienellä kirjoitettuna)!

Kirjoittiko teidän pississukupolvi "äksdee", vai olikose jonkun muun ikäryhmän juttu?

Vierailija
116/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä ihkuja muistoja!

Haluan pissistelemään!

Vierailija
117/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks pojat ollu fruittareita?

Pissiksen miespuolinen vastine oli pissalauri, mutta tätä ei juurikaan käytetty. Sellaisia ei ollut paljon.

Sen sijaan enemmän oli fruittareita, fruittiksia, hedelmiä, fruideja jne... Heillä oli usein valkoiset Lacosten kengät, Lacosten vaaleanpunainen tai muu pastellisävyinen lyhythihainen T-paita sekä söpö surffitukka.

Fruttarit olivat mielestäni jotenkin laadukkaampia kuin pissikset.

Olin itse kunnon pissis.

Vierailija
118/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yläasteteini siinä 2006-2008. Muistissa on pillufarkut, converser tai ”feikki converset”, jos oikeisiin ei ollut varaa. Myöhemmin loaferit ja pistokkaat. Yläosana hupparit ja vetskari napaan asti auki. Painijanselkätopit myös kovassa käytössä.

Dakinen reput seiskan alussa ja joskus seiska-kasilla alettiin käyttää jotain H&M:n laukkuja koulussa. Meikkinä ylipaksu meikkivoide, kökköripset ja kuivat meikkivoidehuulet. Hiukset tuperaattiin ”paksuiksi”. Sivujakaus otsatukassa alkaen toisesta korvasta suunnilleen.

Vaatteissa suosittiin Zaraa ja henkkamaukkaa ja etenkin Onlya ja VeroModaa.

Koneella käytössä Irc-galleria eli galtsu ja msn-messinger eli mese.

Vierailija
119/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -88, mulla oli 2000-luvun tienoilla

-MissSixty farkut

-huppari tai lyhyt t-paita

-Osiriksen valkoiset skeittikengät

-Dakinen vaal.sininen-musta reppu

-valkoinen luomiväri,mustaa kajalia,ohuet kulmakarvat, vaalea pitkä tukka, body shopin vadelma tuoksua

Kavereiden kanssa vedettiin röökiä, joskus siideriä tai kaljaa, käveltiin pitkin kyliä, notkuttiin Koskikeskuksella (olen Tampereelta), ihailtiin koulumme koviksia, mutta tiedostettiin että ei ikinä päästä piireihin :D OnneX ei kuitenkaa oltu ihan pahimpia noloja pellejä!

Vierailija
120/203 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 1984, ehta Itä-Suomen pissis.

Pitäiskö ottaa käyttöön joku salainen ex-pissiksen tunnus, josta vain toiset samanmoiset tunnistaa. Sisterhood v*ttustna.