Olen reilusti ylipainoinen ja rapakunnossa. Remppaa ja kipuja on. Ikää on 43, mitä luulette, pääsenkö laihduttamalla eroon kivuista ja väsymyksestä?
Kommentit (39)
Kyllä pääset varmasti. Olet vielä nuori, joten älä haaskaa elämääsi ylipainon kantamiseen. Jaksamista!
Kävelyä, kuntopiiriä ja venyttelyä.
Pääset.Ja vaikka et laihtusikaan mutta saat lihaskuntoa niin jaksat paremmin ja voit paremmin.
Kokeilemalla se selviää!
Ei ole ammattilainen mutta monia kokemuksia olen kuullut että näin käy
Tsemppiä!
Minulla sama juttu! Mistä aloittaa? Asun ihan landella, eli liikuntamuodot ovat se mitä metsässä, pihalla ja kotona talossa voi tehdä. Niin ruoka on perusruoka. Ei mitöän tuoreita yrttejä tai sushia lähimmän 67km päässä..
Kivuista pääset. Remppaa varten kannattaa tilata ammattilaiset paikalle.
Tottakai elämä paranee sitä mukaa kun laihdut. Esimerkiksi alle 1000 kaloria päivässä laihduttaa hyvin. Laske kalorit ja käy vaa'alla joka päivä. On mukavaa, kun paino laskee joka päivä.
Minä tein sinun iässäsi elämäntapa remontin. Laihdutin liika kilot pois ja aloin urheilemaan. Kivut hävisivät esim polvista. Veriarvot paranivat ja pääsin eroon mm verenpaine lääkkeistä.,
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama juttu! Mistä aloittaa? Asun ihan landella, eli liikuntamuodot ovat se mitä metsässä, pihalla ja kotona talossa voi tehdä. Niin ruoka on perusruoka. Ei mitöän tuoreita yrttejä tai sushia lähimmän 67km päässä..
Kalorimäärä ratkaisee laihtumisen.
Käypä tarkistamassa ensiksi hemoglobiini, ferritiinit, foolihappotasot, b12-vitamiinitasot ja D-vitamiinitasot sekä kilpirauhasarvot. Jos noista löytyy ongelmia ja saat niihin hoitoa, jaksat paremin ja todennäköisesti myös laihdut. Minä olen viimeiset kymmenen vuotta elänyt väsyneenä ja painoa on kertynyt, vaikka olen syönyt suht terveellisesti ja on ollut säännöllistä hyötyliikuntaa. Monta kertaa otettu hemoglobiini, joka on ollut viitearvoissa, lopulta tajusin pyytää ferritiinien mittausta. Ja tadaa, ne olivatkin ihan nollilla. Nyt syön rautalisää ja olo kuin eri ihmisellä ja kiloja lähtee ihan itsestään, kun jaksaa taas liikkua enemmän eikä nukahda sohvalle heti työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tuoreet yrtit voit kasvattaa omassa keittiössä ja sushia saa pakasteena, jos et ilman sitä pysty laihtumaan.
Vähän niin ja näin. Riippuu siitä mistä ne kivut johtuu. Jos ylipainon vuoksi on esim. kulumat nivelissä, voi olla ettei kivut häviä vaikka laihdutat. Mutta, laihduttaminen kannattaa aina ja parantaa elämän laatua. Tsemppiä sinulle.
Pääset.
Aloita siitä, että kävelet ulkona 15 min/päivä. Tai edes 10 min/päivä. Seuraavalla viikolla 5 minuuttia kauemmin, jne.
Jätä herkut. Yhtenä päivänä viikossa voit herkutella, muuten syö terveellisesti tavallista kotiruokaa. Ei mitään rasvaisia kastikkeita, mutta ihan tavallista ruokaa ja vihanneksia/kasviksia.
Jos juot kahvia, älä laita sokeria tai kermaa.
Huomaat jo parissa viikossa olon kohentuneen!
T. Rapakunnosta nyt jo 10kg tänä vuonna laihduttanut
Laihduttamiseen on vain kaksi sääntöä:
Liiku enemmän
Syö vähemmän
Jos käytät alkoholia niin jätä se ekaksi pois. Moni laihtuu jo pelkästään lipittelyn lopettamalla.
Vaikeeta on tuossa iässä enää.Kulutus pienenee koko ajan ja nälkää pitää nähä jos haluu laihtua. Kokkailetko muille vai asutko yksin? Perheellisenä vaikeeta nipistää syömisistä kun kattoo vierestä muiden safkoja. Itsekurin puutetta, joo. Jos olisin onnellisempi ja elämä balanssinssa, pystyisin ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Laihduttamiseen on vain kaksi sääntöä:
Liiku enemmän
Syö vähemmän
Komppaan tätä. Kaikkea voi syödä kun vaan pitää annos koot pienenä. Mistään ei tarvitse luopua. Jos pistät ruokavalion liian tiukille ja liian vähälle energian saannille niin sorrut varmasti. Muista kohtuus.
No et. Väsymykseen auttaa ruokavalion rukkaus.
Kyllä pääset! Jo pelkästään se, että jätät sokerin, viljat ja alkoholin pois, niin olet jo viikossa kuin uusi ihminen ja jaksat paremmin. Kävelyynkin jää nopeasti koukkuun, voi vaikka asettaa itselleen viikkotavoitteen ja seurata sitä fitnesskellolla :) Tsemppiä! :)
Toki pääset, jos olet muuten perusterve.
N43.