Vyötärön koko on oikeasti 30, mutta käytän 36 farkkuja jotta reidet mahtuu lahkeisiin
Onko muilla samanlaista ongelmaa tai jos on ollut niin miten saitte sen ratkaistua ja pääsitte reisiläskistä eroon?
Kommentit (49)
Minulla on sellainen ruumiinrakenne, että mitä hoikempi olen, sitä vaikeampi on löytää hyvin istuvia housuja. Minulla on nimittäin hyvin kehittyneet reisi- ja pakaralihakset, ja jos/kun lihon, rasva kertyy vyötärölle. Eli jos ei ole riittävästi ihraa vyötäröllä, kaikki reisistä ja pakaroista sopivan kokoiset housut ovat vyötäröltä liian löysiä.
30 vuotta sitten, kun olin nuori aikuinen, löysin vielä hyvin jopa farkkuja, jotka olivat sekä vyötäröltä että lantiolta ja reisistä sopivat, yhtäaikaa, vaikka olin hoikka. Nyt pitää olla 10 kiloa ylimääräistä vyötäröllä, jotta löydän sopivia housuja. Jos nyt pudottaisin painon niihin lukemiin, mitä minulla oli parikymppisenä, ei löytyisi sille ampiaisvyötärölle housuja kuin ammattinsa hyvin osaavalta ompelijalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee rasvaimuun. Kärsit luultavasti lipedeemasta ja siihen ei mikään muu auta.
Kallista puuhaa. Ja epäterveellistä. Rasvaimu on sitäpaitsi kosmeettinen toimenpide, niitä ei koskaan tehdä terveys syistä. Toki jis haluaa olla Instagram-huåra niin senkusta vaan.
Tehdään terveyssyistä, lymfedeemaan ja lipedeemaan.
Hmm... Suostuisikohan Suomessa julkinen lääjäri tutkimaan asiaa. Olen nimittäin itse alipainoine ja syön todella vähän, mutta kun merkkejä aliravitsemuksesta ja puutoksesta ei ole niin ei vielä ainakaan suostuttu anlreksiaa tutkimaan. Lääkärin kehotus oli ainostaan syödä vähän enemmän. Syömisen kuitenkin lopetin melkein kokonaan noin viisi vuotta sitten kun reisiin alkoi kerääntymään voimakkaasti rasvaa ja nimenomaan vain reisiin. Ja siktä huolimatta että olen viisi vuotta paastonnut ja pelännyt lihomista niin se rasva ei ole suostu lähtemään etu-reisistä mihinkään vaan reisien paksuus on nyt taas vuodessa tuplaantunut höllyvöstä rasvasta. Jalat eivät ole kuitenkaan kosketusherkät, arat tai kipeät joita lueteltiin edeeman yleisimmiksi oireiksi. Pelkään kanssa että jos tämä ei lopu niin kohta näännytän itseni nälkään kun en pysty syömään.
Et tarvitse rasvaimua vaan psykiatria.
Se reisien rasva on tervettä ja hormonaalista ja kertoo että olet nainen.
Jos et ole syömistäsi muuttanut niin on mahdotonta että koko on tuplaantunut, näet itsesi väärin.
Itsellä on ollut reisivako vain alipainoisena ollessani.
Vierailija kirjoitti:
Tsekatkaa merkki Very Nice. Malli Caramel sopii reitevälle.
Viitasaarella oli 1980-luvulla Lee Cooperin tehtaanmyymälä. Siellä myytiin myös Very Nicen farkkuja. Ne oli ihan parhaita ampiaisvyötäröiselle, jolla on standardia enemmän peppua ja reittä.
Teille haukkujille: jos vyötärö on hoikka mutta reisistä puristaa, eihän silloin ole kysymys ylipainoasiasta välttämättä vaan että omalle vartalotyypille ei löydy vaatteita. Itselläkin on sama ongelma, että normihousuissa on aina kaksi vaihtoehtoa: peffasta sopiva ja vyötärölle jää valtavasti löysää tilaa (jopa kolmannes liikaa tilaa) tai sitten niin, että vyötärö olisi sopiva, mutta ei ole toivoakaan saada housuja vedetyksi jalkaan. Vyötärön ja lantion ympärysmitan erotus on niin suuri.
Ai mulla on vyötärö 26 ja muodokas pylly. Vaikee löytää housuja joihin mun täydellinen pylly mahtuisi, mutta vyötärö pitäisi olla tosi pieni. Hirveitä nää ongelmat oikeesti, äpyäää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee rasvaimuun. Kärsit luultavasti lipedeemasta ja siihen ei mikään muu auta.
Kallista puuhaa. Ja epäterveellistä. Rasvaimu on sitäpaitsi kosmeettinen toimenpide, niitä ei koskaan tehdä terveys syistä. Toki jis haluaa olla Instagram-huåra niin senkusta vaan.
Tehdään terveyssyistä, lymfedeemaan ja lipedeemaan.
Hmm... Suostuisikohan Suomessa julkinen lääjäri tutkimaan asiaa. Olen nimittäin itse alipainoine ja syön todella vähän, mutta kun merkkejä aliravitsemuksesta ja puutoksesta ei ole niin ei vielä ainakaan suostuttu anlreksiaa tutkimaan. Lääkärin kehotus oli ainostaan syödä vähän enemmän. Syömisen kuitenkin lopetin melkein kokonaan noin viisi vuotta sitten kun reisiin alkoi kerääntymään voimakkaasti rasvaa ja nimenomaan vain reisiin. Ja siktä huolimatta että olen viisi vuotta paastonnut ja pelännyt lihomista niin se rasva ei ole suostu lähtemään etu-reisistä mihinkään vaan reisien paksuus on nyt taas vuodessa tuplaantunut höllyvöstä rasvasta. Jalat eivät ole kuitenkaan kosketusherkät, arat tai kipeät joita lueteltiin edeeman yleisimmiksi oireiksi. Pelkään kanssa että jos tämä ei lopu niin kohta näännytän itseni nälkään kun en pysty syömään.
Et tarvitse rasvaimua vaan psykiatria.
Se reisien rasva on tervettä ja hormonaalista ja kertoo että olet nainen.
Jos et ole syömistäsi muuttanut niin on mahdotonta että koko on tuplaantunut, näet itsesi väärin.
Itsellä on ollut reisivako vain alipainoisena ollessani.
Paitsi että tämän kirjoittanut on nuori parikymppinen mies (ainakin viimeksi kun hasrovälini tarkistin). Kiitos silti päivän parhaista nauruista. Toki arvasin että tallainen vastaus tulee, en kertonut tätä tietoa siksi että muuten kommenttini olisi saanut pelkkiä alapeukkuja ja haukkuja sukupuoleni takia ja oltaisiin heti epäilty pelkäksi trolliksi. Kirjoitin silti totta ja toivon että kirjoitukseni otetaan vakavasti. Olen saanut kestää jo ihan tarpeeksi kiusaamista, vähättelyä ja nöyryytystä vuosia sitten koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Ostat väärän tyylisi farkkuja? Yritin ostaa ennen jotain halppisfarkkuja ja aina sama ongelma: kun löysin reisistä sopivat, niin vyötärö oli minulle kuin housut olisivat olleet kahdelle ihmiselle.
Sitten hoksasin, että se on vähän merkistäkin kiinni. Esim. Very Nice -merkiltä olen löytänyt farkkuja, jotka ei ole tehty tasapaksuille ja reidet mahtuu. Samoin olen löytänyt myös Mac -merkiltä sopivia farkkuja.
Halpisfarkuissa on välillä ihan sellaisiakin, jotka liioittelematta levenee vyötäröä kohden, luulisi omppumallisille löytyvän niistä hyvin sopivia housuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinivalas tuli taas itkemään tänne ihrojaan
Älä hauku sinivalaita.
Sinivalas on just paras.
Julkisella puolella ei osaamista ja kiinnostusta juuri löydy rasva-aineenvaihdunnan sairauksiin. 17