Vyötärön koko on oikeasti 30, mutta käytän 36 farkkuja jotta reidet mahtuu lahkeisiin
Onko muilla samanlaista ongelmaa tai jos on ollut niin miten saitte sen ratkaistua ja pääsitte reisiläskistä eroon?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reidet ei ole ongelma, mutta perse on. Tai en katso ongelman olevan minussa. Mulla on ihan tavallinen vartalo. Jostain syystä farkut vain yleensä tehdään tasapaksuille vartaloille. Ei ole normaalia, jos vyötärö on lähes yhtä leveä kuin lantio.
Tämä. Kelle ne housut tehdään? Olen hoikka, lantion yli ei mahdu, liian vähän tilaa perseelle ja reisille, hirveesti tilaa jää vyötärölle.
Naisten farkut tehdään niille normaali pituisille standartinaisille joilla on isopeppu ja kapeat reidet Miesten farkut taas tehdään niille normipituisille standartimiehille joilla kulmikas takamus ja uhuet pohkeet.
Joo. Minulla on kapea vyötärö ja leveät reidet. Farkuista kyllä olen löytänyt ihan istuvia malleja, mutta mekkoja ei löydy millään. Joko kinnaa reisistä tai on löysä ylävartalosta tai vyötäröltä.
Hoikkana ei ongelmaa oikeastaan ole, kun kaikki paino kertyy aina reisiin ja muu vartalo pysyy suht samankokoisena. Mutta normaalipainon ylärajoilla mentäessä (kuten nyt) istuvien vaatteiden löytäminen on haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reidet ei ole ongelma, mutta perse on. Tai en katso ongelman olevan minussa. Mulla on ihan tavallinen vartalo. Jostain syystä farkut vain yleensä tehdään tasapaksuille vartaloille. Ei ole normaalia, jos vyötärö on lähes yhtä leveä kuin lantio.
Tämä. Kelle ne housut tehdään? Olen hoikka, lantion yli ei mahdu, liian vähän tilaa perseelle ja reisille, hirveesti tilaa jää vyötärölle.
Ne tehdään keskivertonaiselle. Vaikka katukuvassa näkyy runsaasti normaalivartaloisia naisia, niin ilmeisesti kuitenkin suurin osa on tasapaksuja. Muuta selitystä en keksi. Mistähän ne kaikki normaalivartaloiset ostaa vaatteensa.
Itse ostan ainakin isompaa kokoa ja käytän vyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ostit miesten farkut?
Ihan naisten osastoilta ja naisten vaatekaupoista olen etsinyt.
No sukupuolihan on jokaisen oma kokemus. Ehkä kauppa oli varustautunut hyvin. ;)
Minulla on leveä lantio ja kapea vyötärö. Farkkujen ja muidenkin housujen ostaminen on yhtä painajaista. Onneksi löysin ratkaisuksi mekot ja hameet. En ole 10 vuoteen käyttänyt muita housuja kuin kotihousuja ja toppahousuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten farkut tehdään niille normaali pituisille standartinaisille joilla on isopeppu ja kapeat reidet Miesten farkut taas tehdään niille normipituisille standartimiehille joilla kulmikas takamus ja uhuet pohkeet.
Normaalipituinen
Standardi
Iso peppu
Vierailija kirjoitti:
Joo. Minulla on kapea vyötärö ja leveät reidet. Farkuista kyllä olen löytänyt ihan istuvia malleja, mutta mekkoja ei löydy millään. Joko kinnaa reisistä tai on löysä ylävartalosta tai vyötäröltä.
Hoikkana ei ongelmaa oikeastaan ole, kun kaikki paino kertyy aina reisiin ja muu vartalo pysyy suht samankokoisena. Mutta normaalipainon ylärajoilla mentäessä (kuten nyt) istuvien vaatteiden löytäminen on haastavaa.
Miten mekko voi kinnata reisistä? Sehän levenee vyötäröstä alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sukupuolihan on jokaisen oma kokemus. Ehkä kauppa oli varustautunut hyvin. ;)
Mene pois kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mekko voi kinnata reisistä? Sehän levenee vyötäröstä alaspäin.
Ehkä kinnata on väärä sana, mutta on siis kireä takapuolen kohdalta, vaikka olisi tarkoitus olla löysä ja muualta vartalosta onkin löysä. Ne vyötäröstä alasnpäin levenevätkin siis ottavat kiinni takapuolen kohdilta.
Tsekatkaa merkki Very Nice. Malli Caramel sopii reitevälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee rasvaimuun. Kärsit luultavasti lipedeemasta ja siihen ei mikään muu auta.
Kallista puuhaa. Ja epäterveellistä. Rasvaimu on sitäpaitsi kosmeettinen toimenpide, niitä ei koskaan tehdä terveys syistä. Toki jis haluaa olla Instagram-huåra niin senkusta vaan.
Tehdään terveyssyistä, lymfedeemaan ja lipedeemaan.
Hmm... Suostuisikohan Suomessa julkinen lääjäri tutkimaan asiaa. Olen nimittäin itse alipainoine ja syön todella vähän, mutta kun merkkejä aliravitsemuksesta ja puutoksesta ei ole niin ei vielä ainakaan suostuttu anlreksiaa tutkimaan. Lääkärin kehotus oli ainostaan syödä vähän enemmän. Syömisen kuitenkin lopetin melkein kokonaan noin viisi vuotta sitten kun reisiin alkoi kerääntymään voimakkaasti rasvaa ja nimenomaan vain reisiin. Ja siktä huolimatta että olen viisi vuotta paastonnut ja pelännyt lihomista niin se rasva ei ole suostu lähtemään etu-reisistä mihinkään vaan reisien paksuus on nyt taas vuodessa tuplaantunut höllyvöstä rasvasta. Jalat eivät ole kuitenkaan kosketusherkät, arat tai kipeät joita lueteltiin edeeman yleisimmiksi oireiksi. Pelkään kanssa että jos tämä ei lopu niin kohta näännytän itseni nälkään kun en pysty syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tehdään keskivertonaiselle. Vaikka katukuvassa näkyy runsaasti normaalivartaloisia naisia, niin ilmeisesti kuitenkin suurin osa on tasapaksuja. Muuta selitystä en keksi. Mistähän ne kaikki normaalivartaloiset ostaa vaatteensa.
Itse ostan ainakin isompaa kokoa ja käytän vyötä.
Mä olen kovalla vaivalla ja pitkillä hermoilla löytänyt yhdet farkut, jotka istuvat. Niissäkin kuitenkin lahkeet jäävät liian lyhyiksi, mutta niillä mennään kun ei muuta ole. Muuten käytän yleensä hameita ja mekkoja. Ne kun istuvat kelle vain, kunhan on vyötärön ympärys oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene pois kiusaaja.
Anteeksi. En tarkoittanut kiusata. :(
Täällä saman mallinen. Ainakin Espritiltä olen löytänyt kohtalaisesti istuvia farkkumalleja, suurimman osan trendikkäimmistä housuista voi kyllä suosiolla unohtaa. Kaikille huutelijoille voin sanoa että vartalomalli on mulla ainakin pysynyt samana painosta riippumatta, myös jo parikymppisenä kun painoin n. 50kg.
Eikö noin ison perseen kanssa kannattaisi ihan suosiolla käyttää vain hameita? Hameet on muutenkin kauniimpia useimmilla naisilla kuin farkut.
M/40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene pois kiusaaja.
Anteeksi. En tarkoittanut kiusata. :(
Ei se mitään. Ei tarvii mennä pois, kun pyysit anteeksi.
Ostat väärän tyylisi farkkuja? Yritin ostaa ennen jotain halppisfarkkuja ja aina sama ongelma: kun löysin reisistä sopivat, niin vyötärö oli minulle kuin housut olisivat olleet kahdelle ihmiselle.
Sitten hoksasin, että se on vähän merkistäkin kiinni. Esim. Very Nice -merkiltä olen löytänyt farkkuja, jotka ei ole tehty tasapaksuille ja reidet mahtuu. Samoin olen löytänyt myös Mac -merkiltä sopivia farkkuja.
AP, jos reidet on liian isot farkkuihin niin käytä hameita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee rasvaimuun. Kärsit luultavasti lipedeemasta ja siihen ei mikään muu auta.
Kallista puuhaa. Ja epäterveellistä. Rasvaimu on sitäpaitsi kosmeettinen toimenpide, niitä ei koskaan tehdä terveys syistä. Toki jis haluaa olla Instagram-huåra niin senkusta vaan.
Tehdään terveyssyistä, lymfedeemaan ja lipedeemaan.
Hmm... Suostuisikohan Suomessa julkinen lääjäri tutkimaan asiaa. Olen nimittäin itse alipainoine ja syön todella vähän, mutta kun merkkejä aliravitsemuksesta ja puutoksesta ei ole niin ei vielä ainakaan suostuttu anlreksiaa tutkimaan. Lääkärin kehotus oli ainostaan syödä vähän enemmän. Syömisen kuitenkin lopetin melkein kokonaan noin viisi vuotta sitten kun reisiin alkoi kerääntymään voimakkaasti rasvaa ja nimenomaan vain reisiin. Ja siktä huolimatta että olen viisi vuotta paastonnut ja pelännyt lihomista niin se rasva ei ole suostu lähtemään etu-reisistä mihinkään vaan reisien paksuus on nyt taas vuodessa tuplaantunut höllyvöstä rasvasta. Jalat eivät ole kuitenkaan kosketusherkät, arat tai kipeät joita lueteltiin edeeman yleisimmiksi oireiksi. Pelkään kanssa että jos tämä ei lopu niin kohta näännytän itseni nälkään kun en pysty syömään.
Mene Kristiina Kokkoselle ottaa vastaan Helsingissä, muille ei kannata mennä jos epäilynä lipedema. Saattaa olla että kipuja ei vielä ole jos olet kovin nuori, tai sairauden puhkeamisesta vielä vähän aikaa.