Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotossa n. 30 000,olen 36v ja saan kuussa

Vierailija
03.05.2020 |

680e käteen kelalta. Töitä olen hakenut, en saa. Lapsia 2. Teenkö it se m urhan?
Ei varoja, vain velkaa. Miehen nimissä vuokra-asunto. Eroa miettinyt, huono suhde, mutta en saa asuntoa eli pakko elää tässä suhteessa.
Ei jaksa enää mitään. Korona pahentaa tätä p as kaa

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani että joku velkaantuu enkä toivo kelläkään mitään miljoonakoron takaisinmaksuja. Mutta usein unohtuu että kun joku jättää laskunsa maksamatta ne on sitten jonkun toisen vaan maksettava. On raivostuttavaa maksella kämppäkaverin sotkuja ja muuta.

Eipä ole koskaan tarvinut kämppäkaverin sotkuja maksella. Vaikka useammankin "sotkijan" kanssa olen asunut. Ihan itse itsensä liriin saivat ja ihan itse saavat sieltä noustakin. Vihoviimeinen virhe lähteä toisten velkoja makselemaan. Siinä on pian itsekin samassa suossa. 

No, jotkut on hyvin ovelia kavalia touhuissaan on ainoa mitä viitsin tähän sanoa.

Höpsis. Ainoa tilanne, jossa ihminen voisi joutua maksamaan toisen ihmisen velkoja on se, jos olisi ryhtynyt takaajaksi jonkun veloille. Mutta jos olet mennyt takaamaan jonkun muun velkaa, saat kyllä siitäkin syyttää ihan itseäsi.

Asiaan... ap, kyllä sinä selviät tästä. Tilanne voi tuntua tosi pahalta ja vaikealta, mutta kyllä sinä ja lapsesi selviydytte. Suomessa on kuitenkin mahdollista saada yhteiskunnalta apua ja tukea elämiseen. Älä luovuta. Kaikkea hyvää <3 

Vierailija
62/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei ole mikään syy riistää elämää itseltä ja vanhempaa lapsilta. Asiat on järjestettävissä. Halaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani että joku velkaantuu enkä toivo kelläkään mitään miljoonakoron takaisinmaksuja. Mutta usein unohtuu että kun joku jättää laskunsa maksamatta ne on sitten jonkun toisen vaan maksettava. On raivostuttavaa maksella kämppäkaverin sotkuja ja muuta.

Eipä ole koskaan tarvinut kämppäkaverin sotkuja maksella. Vaikka useammankin "sotkijan" kanssa olen asunut. Ihan itse itsensä liriin saivat ja ihan itse saavat sieltä noustakin. Vihoviimeinen virhe lähteä toisten velkoja makselemaan. Siinä on pian itsekin samassa suossa. 

No, jotkut on hyvin ovelia kavalia touhuissaan on ainoa mitä viitsin tähän sanoa.

Enpä minäkään sitten viitsi sanoa muuta kuin jotkut ovat auttamattoman hyväuskoisia ja sinisilmäisiä. Niin saa itsensä helposti maksamaan muidenkin laskut. 

Vierailija
64/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä makselet kämppiksen laskuja? Ihan itseäsi saat syyttää, jos tuollaiseen leikkiin lähdet. 

Miten se on minun syyni jos joku toinen ei maksa laskujaan? En näe tulevaisuuteen. 

Ei se olekaan. Mutta se on, jos maksat hänen laskunsa hänen puolestaan. Kukaan ei ole vastuussa toisten laskuista. Eli ihan oma vikasi jos vapaaehtoisesti suostut makselemaan toisen laskuja. 

Haha. No, onneksi olet itse säästynyt hulluilta.

En suinkaan. Mutta olen onneksi osannut olla laittamatta nimeäni takuupapereihin. 

Vierailija
65/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä makselet kämppiksen laskuja? Ihan itseäsi saat syyttää, jos tuollaiseen leikkiin lähdet. 

Miten se on minun syyni jos joku toinen ei maksa laskujaan? En näe tulevaisuuteen. 

Ei se olekaan. Mutta se on, jos maksat hänen laskunsa hänen puolestaan. Kukaan ei ole vastuussa toisten laskuista. Eli ihan oma vikasi jos vapaaehtoisesti suostut makselemaan toisen laskuja. 

En suinkaan. Mutta olen onneksi osannut olla laittamatta nimeäni takuupapereihin. 

Laskut, ei velat sentään. Mutta hyvä sä.

Vierailija
66/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000 ei ole mitään.

Tuollaisen rahasumman takia ei tosiaankaan kannata surra.

Tommosesta selviää ja tilanteet muuttuu elämässä.

Vierailija
67/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin menee kuule tommonen summa vuosien lapsettomuushoitoihin. Ilman että tulee edes tulosta.

Mieti. Sulla on omat lapset hankittu !

Vierailija
68/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä/tunne sinua tai sitä miten olet elämäsi tuohon jamaan saanut kuin mitä se on juuri nyt.

Taloudellisesti tilanne on paha, kun ottaa huomioon sinun maksukykysi, mutta ei kuitenkaan ihan toivoton, koska olet kuitenkin vielä riittävän nuori "keski-ikäinen".

Aikaa siis kyllä on saada talous kuntoon, mutta se vaatii kyllä todellakin ns verta, hikeä ja kyyneleitä.

Jos olet miehesi kanssa ainoastaan olosuhteiden pakosta niin se on surullista, silti luultavasti tällaisia parisuhteita taitaa olla täällä suloisessa suomen maassa monia, joten se on kai ihan normaalia.

Ei tilanne kai nyt ihan niin huono ole että mitään its#ria tarvitse miettiä?

Parhaat asiat tässä maailmassa ovat ilmaisia.

Ei muuta kuin katse eteen ja suupielet ylöspäin, teet vastoinkäymisistä voimaa ja periksi et tule antamaan. 🎶🎵🎼

Hyvää kevättä ja tulevaa kesää sinulle ja kaikille muillekin palstalaisille.

Vierailija
69/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskut, ei velat sentään. Mutta hyvä sä.

Eipä ole käynyt mielessäkään maksaa toisten laskuja. Aikas kummalliselta tuntuu, että jollain käy ja vielä toteuttaa ajatuksensa. 

Vierailija
70/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä minäkään sitten viitsi sanoa muuta kuin jotkut ovat auttamattoman hyväuskoisia ja sinisilmäisiä. Niin saa itsensä helposti maksamaan muidenkin laskut. 

Niin, jaksankin vielä sanoa että olin tosiaan hyväuskoinen! Koska olen mielestäni normaali, enkä kyyninen ja epäluuloinen. Enkä aio olla kyyninen tulevaisuudessakaan.

Tuli vaan mieleeni koko juttu kun puhuttiin että "velat vanhenee ja sillä niistä pääsee". Ihan lopulta yhteiskunta maksaa joidenkin yksilöiden törttöilyn. Eli kaikki me.

Vierailija
71/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt kuulostaa uskomattomalta, mutta sinulla on mahdollisuus päästä ulos tilanteesta. Kymmenen vuoden kuluttua elämä voi näyttää paljon paremmalta. Vaikeaa on mutta nyt aika korjata tilannetta askel kerrallaan. 

Vierailija
72/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata varastossa hampuusia nii joha tippuu harmaita tuloja

Vierailija
73/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jaksankin vielä sanoa että olin tosiaan hyväuskoinen! Koska olen mielestäni normaali, enkä kyyninen ja epäluuloinen. Enkä aio olla kyyninen tulevaisuudessakaan.

Tuli vaan mieleeni koko juttu kun puhuttiin että "velat vanhenee ja sillä niistä pääsee". Ihan lopulta yhteiskunta maksaa joidenkin yksilöiden törttöilyn. Eli kaikki me.

Normaali maksaa kämppiksen laskut??? Ookkei.

Vierailija
74/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilukerhon jäsen kirjoitti:

En tiedä/tunne sinua tai sitä miten olet elämäsi tuohon jamaan saanut kuin mitä se on juuri nyt.

Taloudellisesti tilanne on paha, kun ottaa huomioon sinun maksukykysi, mutta ei kuitenkaan ihan toivoton, koska olet kuitenkin vielä riittävän nuori "keski-ikäinen".

Aikaa siis kyllä on saada talous kuntoon, mutta se vaatii kyllä todellakin ns verta, hikeä ja kyyneleitä.

Jos olet miehesi kanssa ainoastaan olosuhteiden pakosta niin se on surullista, silti luultavasti tällaisia parisuhteita taitaa olla täällä suloisessa suomen maassa monia, joten se on kai ihan normaalia.

Ei muuta kuin katse eteen ja suupielet ylöspäin, teet vastoinkäymisistä voimaa ja periksi et tule antamaan. 🎶🎵🎼

Kiitos! Ja kiitos muillekin tsempanneille ja vastanneille. Talvella suoritin hygieniapassin sekä anniskelupassin, että olisi mahdollista päästä työllistävälle ravintola-alalle lyhentään edes hiukan velkaa.

No, nyt ne on suljettu ja minini miehityksellä aukiolevat menee.

Ap

Vierailija
75/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Ja kiitos muillekin tsempanneille ja vastanneille. Talvella suoritin hygieniapassin sekä anniskelupassin, että olisi mahdollista päästä työllistävälle ravintola-alalle lyhentään edes hiukan velkaa.

Ap

Hanki tässä sulkuaikana koulutus alalle, jos sellaista ei vielä löydy. Esimerkiksi aikuisopistoissa on käsittääkseni jatkuvalla haulla opiskelupaikkoja tarjolla. Ei tämä sulku ikuisesti tule kestämään. 

Vierailija
76/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kummalliselta, että ihmiset tekevät velkaa, ei osata elää tulojen mukaan. Täytyy näyttää, että on koska luulee että muillakin on, elämä ja velkaa. Olen tullut aina omillani toimeen, sanovat, että vaatimattomuus kaunistaa, ilmankos minua on aina kehuttu:) Ei minua hävetä eikä edes ujostuta olla vaatimaton.

On noita kiusauksia, postiin tulee päivittäin velanotto pyyntöjä keskimäärin kolme, että helppo olisi alkaa velkaantumaan, mutta ei kiitos! Mieluummin nukun yöni hyvin!

Vierailija
77/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kummalliselta, että ihmiset tekevät velkaa, ei osata elää tulojen mukaan. Täytyy näyttää, että on koska luulee että muillakin on, elämä ja velkaa. Olen tullut aina omillani toimeen, sanovat, että vaatimattomuus kaunistaa, ilmankos minua on aina kehuttu:) Ei minua hävetä eikä edes ujostuta olla vaatimaton.

On noita kiusauksia, postiin tulee päivittäin velanotto pyyntöjä keskimäärin kolme, että helppo olisi alkaa velkaantumaan, mutta ei kiitos! Mieluummin nukun yöni hyvin!

Tuntuu kummalliselta, että ihmiset kuvittelevat velan olevan aina omaa syytä. Etkö ole koskaan kuullut esim. konkursseista, vakavista sairauksista, harkitsemattomista takauksista (okei, nämä ovat vähän omaa syytä), identiteettivarkauksista yms.? Sanan vaatimaton merkityskin näyttää sinulle olevan hämärän peitossa, joten en toisaalta ihmettele, että maailmankatsomuksesi on muutenkin suppea. Omanapa keskipisteenä on helppo elellä niin kauan kun asiat ovat hyvin. Ei minullakaan velkaa ole, mutta en silti ole yhtään sen parempi ihminen kuin he, joilla on. 

Vierailija
78/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hieno homma, että olet kartuttanut taitoja ja noilla passeilla on hyvät mahdollisuudet työllistyä! Tämä korona ei jatku loputtomiin, koita jaksaa tämä vaikea osuus. Etsi joitain ilon aiheita minkä avulla pääset eteenpäin pieni hetki kerrallaan. Tilanteesi ei ole mahdoton, vaikka nyt tuntuukin siltä. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi