Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotossa n. 30 000,olen 36v ja saan kuussa

Vierailija
03.05.2020 |

680e käteen kelalta. Töitä olen hakenut, en saa. Lapsia 2. Teenkö it se m urhan?
Ei varoja, vain velkaa. Miehen nimissä vuokra-asunto. Eroa miettinyt, huono suhde, mutta en saa asuntoa eli pakko elää tässä suhteessa.
Ei jaksa enää mitään. Korona pahentaa tätä p as kaa

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan itsemurhaa, se on varma. Jos koet yhtään vastuullisuutta lapsistas, et tee sitä. Et voi tietää mihin perheeseen ne joutuis sun jälkeen, mitä jos sijaisperheen/adoptioperheen lapsen kiusaa heitä?

Joku sanoikin, että nyt otat vastuullisuutta omasta onnellisuudesta, eroat miehestä. Kelasta saa tukea vuokraan, kunhan et mihinkään lukaaliin muuta, halvimpaan mahdolliseen. Käyt kysymässä töitä tai soita, älä täytä hakemuksia, niillä et töitä saa.

Seuraavasta en tiedä teetkö vai et, mutta sanon silti: älä osta valmisruokaa tai pikaruokaa. Se tulee monesti kalliimmaksi kuin oikea kotiruoka. Yhdestä valmisateriasta syö kerran yksi ihminen, kotiruuasta syö kolmihenkinen perhe useammin.

Vierailija
22/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla muuten sama, mutta ei ole miestä eikä lapsia. Yritä keskittyä siihen, mitä sinulla on. Lapset tarvitsevat äitiään, vaikka tämä olisikin velkainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku

Emme kannata itsaria vaikka oletkin AP, ymmärrettävästi, epätoivoisessa tilanteessa.

Tuosta voi selvitä, ilman sitä itsariakin.

Moni on ollut ja moni tulee olemaan samassa tilanteessa, ja on vieläkin hengissä.

Ei rahan takia kannata itseään tap_aa. Jos minkään muunkaan takia.

Voimia 💜

Vierailija
24/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa mistä olet velkaantunut.

Tai yksi lysti ei ihmiselle joka hoitaa asiansa tule ulosottoa, jos ei ole niin hoida asiasi tai k...

Ja taas löytyi virheetön ihminen! 

Minä myös!.

Olen maksanut joka sentin veloistani korkoineen ja mitään tukia en ole veronmaksajilta koskaan ottanut.

N

En ole täydellinen olen normaali ihminen, joka menettelee kuten ihminen.

Vierailija
25/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee. Aamulla otat yhteyttä velkaneuvojaan yhteyttä ja he auttavat jatkossa miten tuosta pääsee jaloille.

Vierailija
26/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain asunnon samalla uo-summalla. Ei siis ole täysin mahdotonta, vaikka haastavaa onkin. Luulen, että lapset voivat jopa toimia lieventävänä seikkana hakutilanteessa. Minulla ei lapsia ole. Kunnan sosiaalitoimikin auttaa tällaisissa asioissa. Samoin kuin jo mainittu velkaneuvonta. Rohkeasti vain apua pyytämään. Jos et itsesi, niin lastesi takia. 

Vierailija
27/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajaa, ensin tuhlataan muitten rahoja ja sitten itsarilla velkojia pakoon. V-ttu mitä porukkaa!!!

Kaksi mukulaakin piti pyöräyttää. Yhteyskunnan varoilla nekin tietty.

Vierailija
28/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on varmasti nyt epätoivoinen, mutta saat kyllä kaupungilta asunnon, jos et ole vuokranmaksun takia saanut häätöä kaupungin asunnolta. Sitten kun asut omassa kodissa pois huonosta parisuhteesta, niin usko pois, sitten alkaa löytymään työpaikkaa ja monia muitakin hyviä asioita alkaa tapahtumaan. Nyt tuntuu, että sinulla ei vain ole tilaa nähdä mahdollisuuksia elämässäsi. Tuollaisen summan maksaa muutamassa vuodessa pois jos pääsee töihin. Velkajärjestelyssä vielä nopeammin.

Tsemppiä, nyt vain kaikki energia siihen, että pääset huonosta suhteesta ensin pois.

Vierailija
29/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai yksi lysti ei ihmiselle joka hoitaa asiansa tule ulosottoa, jos ei ole niin hoida asiasi tai k...

Minä myös!.

Olen maksanut joka sentin veloistani korkoineen ja mitään tukia en ole veronmaksajilta koskaan ottanut.

N

Normaali ihminen tietää, että joskus elämä voi heittää eteen asioita, joihin ei itse voi vaikuttaa. Et siis ole normaali, vaan kuplassa elänyt ylimielinen oman kehän kiillottaja. Toivottavasti tiput ja korkealta sieltä kuplastasi.  

Vierailija
30/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa ap, tsekkaapa sellainen firma kuin Solidate. He tekevät vähän niinkuin velkajärjestelyä eli ostavat velkojilta velkasi pois. Sivuilla selitetty paremmin.

Tuota virhettä älä tee! Kun velat ovat jo nyt ulosotossa, olet maksanut niistä kaikki mahdolliset kulut, korko on 7% ja ne vanhentuvat 15 vuodessa.

Jos nyt joku "ostaa velkasi", sinä joudut ottaamaan uuden korkeakorkoisen velan, jota saat maksaa ehkä 30 vuotta

Vierailija
31/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaajaa, ensin tuhlataan muitten rahoja ja sitten itsarilla velkojia pakoon. V-ttu mitä porukkaa!!!

Kultalusikka peräsuolessa on helppo tuomita. Koetko muuten suurtakin tyydytystä siitä, että hakut täällä anonyymisti ihmistä, jonka todellisesta tilanteesta et tiedä paskaakaan?

Vierailija
32/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös!.

N

"Mitään tukia en ole koskaan ottanut" Mites koulutus, terveydenhuolto, lapsilisät jne.? Kukas mahtoikaan ne sinulle kustantaa? 

Vierailija
33/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna avautuu taas oikeusaputoimiston velkaneuvonta. Soita sinne. Jos omalla alueellasi on monen tunnin jono = paljon kohtalotovereita, soita jonkun toisen alueen päivystystykseen.

Pitää olla tuloja, että pääsisi velkasaneeraukseen.

Mutta onhan perheellä miehen tulot? Kai he niillä pystyy elämään.

Vierailija
34/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kultalusikka peräsuolessa on helppo tuomita. Koetko muuten suurtakin tyydytystä siitä, että hakut täällä anonyymisti ihmistä, jonka todellisesta tilanteesta et tiedä paskaakaan?

Eiköhän se tilanne selvinnyt ihan 100% tuosta ekasta viestistä. Jännä miehen kaa mukulat ja rutkasti pikavippejä ja lainoja.

Ihan samanlaisia sankareita löytyy lähipiiristä ja aina ne vaikeudet ovat täysin itse aiheutettuja.

Ja en todellakaan mikään kultalusikka perseessä syntynyt. Nuorempana aina kituutin ilman autoa ja paskimmalla nokia kännykällä jotta jäi kunnolla säästöön. Biletykseen ei ollut aikaa tai rahaa. Nyt sitten oon ohittanut miljoonaomaisuudella noi tuhlaajat jotka ostivat velaksi autot, kaukolomat ja merkkivaatteet.

Vierailija
35/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että kyllä moni veloista selviää. Ja tiedän monta joka on oppinut niiden kanssa elämään.

Vierailija
36/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös!.

N

Normaali ihminen tietää, että joskus elämä voi heittää eteen asioita, joihin ei itse voi vaikuttaa. Et siis ole normaali, vaan kuplassa elänyt ylimielinen oman kehän kiillottaja. Toivottavasti tiput ja korkealta sieltä kuplastasi.  

Niin sun mielestä on ihan ok tajuta yhtäkkiä että kappas, mulla on kertynyt kymppitonneja kulutusluottoja enkä selviäkään niistä, hups.

Tottakai elämässä voi sattua kaikenlaista, sitä ei kukaan ole kieltänyt. Mutta kyllä joku vastuu pitää olla tekemisistään eikä tuollaiset velat yhtäkkiä taivaasta tupsahda. Tässä on nyt ihan turha mitään kultalusikkoja ottaa esille.

Mutta edelleen: Tilanne ei ole toivoton. Moni muu on samassa tilanteessa ja noista veloista on mahdollista selvitä. Mutta jatkossa yhtään lisävelkaa ei saa tulla, on yksinkertaisesti elettävä niitten tulojen varassa mitä on.

Vierailija
37/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se tilanne selvinnyt ihan 100% tuosta ekasta viestistä. Jännä miehen kaa mukulat ja rutkasti pikavippejä ja lainoja.

Ihan samanlaisia sankareita löytyy lähipiiristä ja aina ne vaikeudet ovat täysin itse aiheutettuja.

Ja en todellakaan mikään kultalusikka perseessä syntynyt. Nuorempana aina kituutin ilman autoa ja paskimmalla nokia kännykällä jotta jäi kunnolla säästöön. Biletykseen ei ollut aikaa tai rahaa. Nyt sitten oon ohittanut miljoonaomaisuudella noi tuhlaajat jotka ostivat velaksi autot, kaukolomat ja merkkivaatteet.

Nauti miljoonistasi, täysi k*sipää olet ainakin luonteeltasi ja kovasti huono näyttää olevan myös itsetuntosi.

Vierailija
38/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on oikeasti pikkusumma verrattuna mitä meillä muilla on.

Nyt otat selvää siitä velkajärjestelystä, sen voi saada nollamaksullakin. Muutama vuosi niin pääset niistä eroon. Jos se ei onnistu niin 15 vuodessa ne siellä vanhenee. Elämä on sitä mitä se on. Asunnonkin varmasti saat kun pyydät reilusti apua vaikka sossusta.

Vierailija
39/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että hän on kultalusikka syvällä syntynyt. Mutta tottahan se on, että velka on toisten omistamaa rahaa. Suojaosuus saisi olla suurempi, mutta en näe mitään syytä miksei velkaa joutuisi maksamaan itse pois? Kulut ja korot ovat myös ehkä liian isoja, mutta on niillä firmoilla kuluja siitä velasta.

Vierailija
40/78 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös!.

N

Niin sun mielestä on ihan ok tajuta yhtäkkiä että kappas, mulla on kertynyt kymppitonneja kulutusluottoja enkä selviäkään niistä, hups.

Tottakai elämässä voi sattua kaikenlaista, sitä ei kukaan ole kieltänyt. Mutta kyllä joku vastuu pitää olla tekemisistään eikä tuollaiset velat yhtäkkiä taivaasta tupsahda. Tässä on nyt ihan turha mitään kultalusikkoja ottaa esille.

Mutta edelleen: Tilanne ei ole toivoton. Moni muu on samassa tilanteessa ja noista veloista on mahdollista selvitä. Mutta jatkossa yhtään lisävelkaa ei saa tulla, on yksinkertaisesti elettävä niitten tulojen varassa mitä on.

Missä kohtaa ap sanoi, että yhtäkkiä juuri nyt tajusi tilanteensa? Se, että kirjoittaa asiasta tänään tänne, ei tarkoita etteikö asia olisi ollut tiedossa kauan. Nyt vain tuli hetki, jolloin halusi "avautua" asiasta. Ei tuollaisista ole helppo puhua. Ei varsinkaan täällä kun heti lynkataan ja rynnätään kilpaa haukkumaan ja omaa kilpeä kiillottamaan. Arvostan, että ap tästä huolimatta uskalsi kertoa tarinansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme