Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saataisiin pk-seudun kaupungit pitämään koulut kiinni?

Vierailija
03.05.2020 |

Täällähän on joka päivä kymmenittäin uusia tartuntoja ja tilanne on aivan toinen kuin pikkupaikkakunnalla. Mitä voimme tehdä? Miten saadaan kansanliike pystyyn?
Ainakin yläkoulut, joissa turvatoimet ovat täysin mahdottomia, pitäisi pitää kiinni.
Ja alakouluihinkin etäopetus jatkumaan kaikille halukkaille.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä lapsesi kotiin ja ongelma on sinun osaltasi ratkaistu. 

Jätän, mutta kyllä se on kaikkien kuntalaisten ongelma, jos tauti alkaa levitä niiden kautta, jotka kouluihin menevät. Kaventaa meidän kaikkien elintilaa, esim kaupoissa käynti on riskialttiimpaa, ne vähäisetkin sosiaaliset kontaktit pitää unohtaa jne.

Pidä vain huolta siitä että toimit itse ohjeiden mukaisesti ja jos nuo ”vähäisetkin sosiaaliset kontaktit” huolettavat, odota kunnes epidemiatilanne on helpottunut.

Vierailija
22/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä viipyvät ne vinkit kuinka saadaan häiriköityä koulutointa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pia Pakariselle ja Vapaavuorelle vaan viestiä

Vierailija
24/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko mennä pitämään miekkarin koulun ulkopuolelle ja kuvaamaan skriimiä?

Vierailija
25/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko mennä pitämään miekkarin koulun ulkopuolelle ja kuvaamaan skriimiä?

Teltta pystyyn ja soppatykki kuumaksi! Sitten voi allekirjoittaa kanssa sen kansalaisaloitteen adressitcomissa!

Vierailija
26/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulopeeloilla koronakiima jälleen nousussa!

Vierailija
27/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olisi uskonnut kun ekat korona tapaukset tuli suomeen niin vanhemmat sekoaa noin.Jos kuuluu riskiryhmään niin älkää laittako lapsia kouluun.

Vierailija
28/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistu voi voi nyt se etäkoulu eikä etätyö, vaikka ollaan niin hurjan itsenäisiä ohjuksia.

Vierailija
29/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä lapsesi kotiin ja ongelma on sinun osaltasi ratkaistu. 

Jätän, mutta kyllä se on kaikkien kuntalaisten ongelma, jos tauti alkaa levitä niiden kautta, jotka kouluihin menevät. Kaventaa meidän kaikkien elintilaa, esim kaupoissa käynti on riskialttiimpaa, ne vähäisetkin sosiaaliset kontaktit pitää unohtaa jne.

Pidä vain huolta siitä että toimit itse ohjeiden mukaisesti ja jos nuo ”vähäisetkin sosiaaliset kontaktit” huolettavat, odota kunnes epidemiatilanne on helpottunut.

Etkö tosiaan osaa yhtään laajemmin asiaa katsoa? Ei kyse ole edes minusta ja minun kontakteistani vaan kaikkien. Esimerkiksi vanhukset kaipaavat lapsiaan ja lapsenlapsiaan. Lapset kavereitaan. Yksinasuvat ystäviään jne. Jos tauti leviää, kaikki nämä karkaavat kauas tulevaisuuteen, sen sijaan että nyt kuukausi-pari tukahdutettaisiin oikein tehokkaasti.

Vierailija
30/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni saa mennä kouluun tai olla menemättä. Ihan miten hän itse haluaa. Mutta valinta pitää tehdä ensin j sitten pitää siitä kiinni.

Vierailija
31/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tavallaan hyvä, jos lapseni sairastaisin taudin. Dilemma on, että kuulun itse kriittiseen riskiryhmään, niin miten jakaa kotiolot taudin jyllätessä siellä? Mutta lapseni menee kouluun. En usko sen olevan valtavan iso riski. Se isompi, kuin kauppareissutkaan. Riippuen opettajista.

Vierailija
32/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tavallaan hyvä, jos lapseni sairastaisin taudin. Dilemma on, että kuulun itse kriittiseen riskiryhmään, niin miten jakaa kotiolot taudin jyllätessä siellä? Mutta lapseni menee kouluun. En usko sen olevan valtavan iso riski. Se isompi, kuin kauppareissutkaan. Riippuen opettajista.

Miksi se olusi hyvä?

Vierailija
33/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudin ei ole todettu olevan lapsille ja nuorille vaikea ja vaarallinen.

Yksittäistapauksia tietenkin aina on, jokaisessa sairaudessa, mutta maailmanlaajuisesti se on lapsille kevyempi ja helpompi sairastaa kuin aikuisille.

Virus tarttuu ennenpitkää suurimpaan osaan suomalaisia, jos on tarttuakseen, näin on ollut ennenkin, olipa virus mikä tahansa.

Suurin riski vaikealle ja vakavalle taudille ja menehtymiseen on vanhusväestöllä.

Vierailija
34/34 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että juuri noiden hysteeristen äitien lapset saavat tuon viruksen.

Lapsiparat ovat varmaan loppuun asti stressaantuneita noista koronapuheista ja paniikinomaisesta käyttäytymisesta,  että virus tarttuu jo sen takia helpommin heihin.