Olen nainen joka ei ole koskaan ollut kiinnostunut seksistä tai mistään siihen liittyvästä. Ihmisten mielestä jään paljosta paitsi.
Kommentit (87)
Parisuhteen ja perheenperustamisen kannalta hankala juttu, mutta jos nekään ei kiinnosta, niin ei kai sitten mitään. Ja hyvällä tuurilla voi tavata jonkun yhtä aseksuaalin, jonka kanssa voi ainakin parisuhteen saada. Jos sellaisen haluaa.
Tavallaan tuo olisi vapauttavaa. Seksi on aiheuttanut minulle paljon murhetta, mutta toisaalta on parhaimmillaan aivan mahtavaa, sitoo minut mieheni kanssa yhteen ja on tuonut pari lastakin.
Mutta en minä itke esimerkiksi kilpailuvietin perään. Ja monien elämässä se vaikuttaa aika paljon ja tuo vaikka mitä juttuja elämään.
Voi olla vaikeaa löytää miestä joka sinusta välittää aidosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan yritä hakeutua kenenkään miehen riesaksi.
Miski miehet ovat niin ilkeitä meille aseksuaaleille?
Koska miehille aseksuaali nainen ei ole nainen vaan kummajainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi on elämän tarkoitus. Henkisesti vammainen ihminen ei sitä halua.
Minun mielestä sellainen ihminen joka ei halua seksiä on pikemminkin henkisesti ylevä.
Kuka vain pystyy siihen halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuo Zinc oikein on...
Kauanko sä olet ollut palstalla ?
2020 vai 2010, vai miten ?
Täällä on paljon 10 vuotta wanhoja aloituksia tänään
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan yritä hakeutua kenenkään miehen riesaksi.
Miski miehet ovat niin ilkeitä meille aseksuaaleille?
Emme me kaikki ole. On meitä aseksuaaleja miehiäkin.
missä
Siellä, missä ihmisiä on muutoinkin. Mutta toisen samanlaisen tunnistaminen vaatii hyvää onnea, herkkää ”tutkaa” tai sitten sitä, että on asiasta avoin ja rehellinen.
Itselleni kaapista tulo aseksuaalisuuden kanssa oli pitkän prosessin tulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä sellainen ihminen joka ei halua seksiä on pikemminkin henkisesti ylevä.
Tai täysin tunnekylmä. Siihen voi taas olla hyvinkin ymmärrettävät syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai täysin tunnekylmä. Siihen voi taas olla hyvinkin ymmärrettävät syynsä.
Aseksuaalisuus ei ole sama asia kuin tunnekylmyys. Se, että en halua hieroa sukuelimiä kenenkään kanssa yhteen enkä katso naisia potentiaalisina parikumppaneina, ei estä minua tuntemasta ja välittämästä syvästi toisista ihmisistä. Se, tekeekö asia minusta vähemmän miehen, on asia, jolla en vaivaa päätäni lainkaan. Olen oma - ja ulkoisesti kyllä täysin miehekäs - itseni.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihaillut naisia jotka pidättäytyvät seksistä tai käyttäytyvät muutoin seksuaalisesti arvokkaasti. Seksihurjastelijat herättävät minussa inhon ja kuvotuksen tunteita.
m34
Sulla on madonnasyndrooma
Selvästi täällä nyt ihastellaan Ap:n seksittömyyttä ja paheksutaan niitä, joille seksi on tärkeää.
Itselleni seksi ei ollut erityisen tärkeää, mutta mikään aseksuaali en toki ollut. Sitten tapasin mieheni ja pian kävi selväksi, että hänelle seksi on poikkeuksellisen tärkeää. Paitsi omasta seksuaalisuudestaan, hän on hyvin kiinnostunut myös naisen seksuaalisuudesta. Halusi heti puhua avoimesti siitä, mistä pidän ja mitä toivon. En osannut oikein edes vastata, mutta lähdin mukaan epäilyttäviinkin kokeiluihin koska olin niin rakastunut. Suostuin myös välillä seksiin, vaikkei tehnyt pahemmin mieli.
Yhdeksän vuoden yhteisen seksielämän aikana olen herännyt siihen, että seksi on todella tärkeää minulle ja varsinkin parisuhteellemme. Se on äärimmäisin fyysisen läheisyyden muoto, jossa kumpikin osapuoli riisuu aseensa ja naamionsa ja antautuu primitiiviseen leikkiin.
Seksihän on ihan naurettavan näköistä ja kuuloista, likaista ja eläimellistä. Mutta yhtä aikaa se on ylevä ja emotionaalinen tapahtuma. Siinä tavoitellaan omaa nautintoa, mutta kumppanin nautinto edellytys omalle nautinnolle. Seksissä testataan, pystyykö omaan kumppaniinsa todella keskittymään ja että toimiiko kommunikaatio. Seksi oikeasti syventää suhdetta ja henkistä yhteyttä sillon kun seksielämä toimii.
Saan nykyisin aivan mielettömiä orgasmeja mieheni kanssa. Välillä tulee ihan sellainen ylimaallinen olo, olen tullessani nähnyt jopa harhoja (värillisiä kuvioita ilmassa).
Joten Ap, kyllä sä mun näkökulmasta jäät paljosta paitsi. Toki kaikilla seksielämä ei ole ollenkaan nautinnollista. Keksin helposti myös seksittömän elämän hyviä puolia. Jää paljon energiaa muuhun, ei oo tautien tai raskauden pelkoa, ei tarvitse hakea seksiseuraa...
Varmaan vaikea olla parisuhteessa noilla lähtökohdilla?
Yhtään ei kiinnosta = kirjoitat seksipalstalle.
Et menetä yhtään mitään.
Sen voin luvata.
Jäätkö omasta mielestäsi? En usko kun luulen sinulla niin paljon tärkeämpääkin ratkottavaa, vai oletteko näitä useimmiten naisten, vm.90-2000 syntyneitten, kysymyksiä ja aiheita lukiessa huomanneet, sen saman mitä itsekin ja ihmetellyt sitä, miksi nämä kaikki, ko.ikäisetnaiset ovat niin epä-balanssissa tai epätasapainossa niin itsensä kuin kokonaiseutensa, lähimaailmansa ja omanvulvansakin kanssa? Kyllä ne paljon tärkeämmät ratkottavat olisi hyvä hoitaa ensin alta pois, ainakin itse näen ko.asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksissä ei ole mitään likaista tai huonoa, mutta ei mitään ylevääkään.
Seksi on.. seksiä.
Älkää ihmiset yliajatelko kaikkia asioita. Jos seksi on nautinnollista, silloin siitä kannattaa nauttia. Jos se ei tunnu nautinnolliselta, silloin sitä ei kannata harrastaa.
Ei tämä niin vaikeaa ole!
Eikä omia haluja kannata hävetä. Totta kai ihmiset haluavat sellaisia asioita, jotka antavat hyvän fiiliksen. Omat halusi voit pitää itselläsi tai jakaa kumppanin kanssa, ihan miten vaan.
Pääasia, kun muistaa kunnioittaa muita ihmisiä ja tehdä heille hyvää - siihen toki seksi voi olla jopa parasta. Mutta tietysti vain, kun toinenkin haluaa.
Ei nämä niin monimutkaisia konsepteja ole. Nauttikaa, kun nautituttaa, tehkää toisillenne hyvää, älkää pahaa.
Ette te vanhoina sure sitä, että olette nauttineet seksistä liikaa, mutta sitä saatatte surra, jos olette missanneet nautinnollisen kokemuksen jonkun toisen kanssa.
missä