Pettäjänkin sydän särkyy
Ei pettäjä ole välttämättä täysi hirviö tai narsisti. Myös hän voi kärsiä traumoista tai käydä läpi kriisiä ja tämä on pettämisen taustalla. Pettäjäkin on vain ihminen joka kaipaa rakastetuksi tulemisen tunnetta. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?
Kommentit (28)
Tää on näitä ikuisuusaiheita. Mustavalkoiset, mekaanisesti toimivat periaateihmiset ilman empatiakykyä eivät erota toisistaan:
a) ymmärtämistä ja oikeutusta
b) tekoa ja tekijää
Eivätkä tule koskaan ymmärtämäänkään. Moralisointi ja tuomitseminen jopa ulkokultaisuuteen ja kaksinaamaisuuteen asti on ikuista. Turha asiasta on vängätä, ei se siltä muutu. Ymmärrystä ei voi kenellekään pakottaa.
Vain epäkypsät ja moraalittomat pettäjät oikeuttavat tekonsa tuolla lailla. Se, että on uhri, ei tarkoita että pitäisi tehdä muistakin uhreja. Säälipisteitä ei ainakaan minulta heru, jos pettäjä on säälii vain itseään tai uskoo olevansa uhri. Sitten haetaa apua eikä levitetä pahaa.
Hae apua tuohon uhriutumiseen. Pelkkänä uhrina oleminen ei takaa ainakaan tyydyllistä elämää. Pettäjä ei ole uhri, jos väittää että petti juuri sen vuoksi että on kaltoinkohdeltu. Kaltoinkohtelulla on tapana levitä kuin tauti, mutta sen voi katkaista, jos oikeasti haluaa tai on valmis ottamaan vastuun.
Voi voi kun on rankkaa kun on saatu vierasta piparia /munaa ja sitten vielä sydän särkyy omien tekosten takia. Oioi, on se kovaa.
Pettäjän sydän ei voi särkyä, koska sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjän sydän ei voi särkyä, koska sitä ei ole.
Se on luultavasti särkynyt jo ennen pettämistä.
Kaikki ihmiset ovat vain ihmisiä, eikä silti kaikki ihmiset petä. Pettäminen on oma valinta. Miksi et eroa ensin ja pane sitten?
Petin, koska olen rikki yhyhyy.
Aijaa, entäs kun joku on että: Tapoin tai olen ilkeä muille, koska minua on kohdeltu huonosti? Tekeekö se teosta vähemmän tuomittavan?
Epäkypsää ja vastuutonta. Eihän ole kivaa tietysti, jos ihmiselle käy menneisyydessä kaikkea, mutta jos kokee niiden oikeuttavan esimerkiksi pettämiseen tai muuhun, missä toinen voi kärsiä, siinä olisi peiliin katsomisen paikka. Ihminen on itse vastuussa omista toimistaan ja elämästään. Minuakin on petetty, mutta se ei silti oikeuta minua olemaan muille ilkeä tai että minulla on lupa pettää omaa miestäni. Se olisi vastuun pakoilua ja syyn vierittämistä viattoman niskoille. Kunnon ihminen ottaa vastuun teoistaan ja jos tekee väärin, kuten pettää, turha syyttää toista. Sitä ennen olisi kannattanut erota ennemmin. Jos pettäjä on aidosti pahoillaan, ottaa vastuun ja oikeasti aikoo toimia jatkossa paremmin, se on kypsää käytöstä.