Onko teistä outoa jos ei koskaan käy vanhempien haudoilla?
Kommentit (8)
Ei lainkaan. En aio itsekään käydä koskaan kenenkään haudalla, sillä voin muistella maatuneita ihan missä tahansa muuallakin.
Ei. Kun mun vanhempani kuolevat, heidät haudataan paikkakunnalle, jossa mulle ei ole enää mitään. Ei sukulaisia, ei mitään muistojakaan. Vain se hauta. En aio käydä siellä hautajaisten jälkeen. Paitsi sitten, kun joku muu läheiseni haudataan sinne, menen hautajaisiin.
Ei. En ymmärrä, miksi minun tulisi käydä paikassa, johon rakastamani ihminen on haudattuna.
Mulla ei ole autoa niin en käy usein. Toivoisin kyllä, että pääsisin ja toivon että munkaan hautaa ei unohdeta.
Heidät on haudattu eri paikkakunnalle.
Ensinnäkin vanhemmat eivät tiedä etten käy haudoilla. Toiseksi hautojen näkeminen saisi minut suremaan entistäkin enemmän. En siis näe suurta vaivaa matkustaakseni sinne asti suremaan, kun suren muutenkin.
Se olisi aika ulkokultaista tehdä niin vain sukulaisten paheksunnan takia.
Ei ole. Toisille haudalla käyminen ja haudan hoitaminen ovat tärkeitä asioita. Voi olla, että tämä on sukupolviasia (vanhemmille ihmisille usein tärkeämpää), tai sitten ei. Toiset taas muistelevat vanhempiaan muilla tavoilla. Toiset eivät ehkä halua muistella vanhempiaan ollenkaan.
Aika hankalaa se on sellaisille jotka asuvat kaukana, ovat köyhiä, ei ole omaa autoa jne. Eihän se kuollutta loukkaa käykö siellä haudalla vai ei. Oudompaa on jos joku lainaisi rahaa ja kulkisi neljällä linja-autolla ja matkaan menisi 2 päivää, jotta pääsisi käymään haudalla.
Ei