Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko urheilijat autisteja?

Vierailija
03.05.2020 |

En epäile tietenkään, että kaikki urheilijat olisivat, mutta luulisi, että olisi melko yleistä heidän keskuudessaan. Ei kuulosta mielestäni kovinkaan "normaalilta", että joku on lapsesta asti keskittynyt vaikka vaan jääkiekkoon ja aikuisena edelleen jääkiekko on ykkösenä. Toki ymmärrän, että jos haluaa olla huippu-urheilija on sen lajin oltava ykkönen, mutta kuulostaa silti jotenkin kummalliselta, että aikuisella ihmisellä on vain yksi mielenkiinnon kohde ja sen varjolla ei usein keskitytä kouluun yms. En nyt halua tässä leimata ketään, mutta muistan kun jossain ohjelmassa (ei liittynyt mitenkään jääkiekkoon) Tami rupesi joka väliin selittää jotain jääkiekosta, hänen tekemistään maaleista, hänen joukkueestaan, ja muut olivat vaan että "jaa-a", halusivat selkeästi siis puhua ja kuulla jostain muustakin, mutta Tami ei vaan tuntunut tajuavan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mahdollista, koska heidän vanhempansa vaikuttavat vahvasti autistisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismista en tiedä, mutta adhd- tai add- diagnoosin saaneita urheilijoita on jonkun verran. Niihinkin liittyy hyperfiksaatioita.

4/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mäkihyppy tai formula sujuu neurotyypillisiltä palkintopallin veroisesti.

Mutta on tämän ajan tabu, ettei ole normaalia että kaikki pyörii vaikka koripallon ympärillä: jopa julkisessa työhönotossa suositaan oman lajin harrastajia.

Vierailija
5/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon mahdollista, koska heidän vanhempansa vaikuttavat vahvasti autistisilta.

Osaatko tarkentaa? En ihan hirveästi ole seurannut urheilijoiden vanhempia. En ole ap, mutta minuakin kiinostaa.

Vierailija
6/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samaa mieltä. Itse en kylläkään ole harrastanut urheilua, vaan minulla aika on mennyt musiikkiharrastukseen, josta on tullut myös ammatti. Tuntemani urheilijat ovat kuitenkin ihan tavallisia monipuolisesti asioista kiinnostuneita ihmisiä.

Vierailija
8/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan, koska nykyään kaikki mikä saa ihmisen erottumaan seinäpaperista on autismia :D

Vierailija
9/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole samaa mieltä. Itse en kylläkään ole harrastanut urheilua, vaan minulla aika on mennyt musiikkiharrastukseen, josta on tullut myös ammatti. Tuntemani urheilijat ovat kuitenkin ihan tavallisia monipuolisesti asioista kiinnostuneita ihmisiä.

Minkätasoisia nämä tuntemasi urheilijat ovat?

Vierailija
10/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskokaan, että kaikki urheilijat olisivat. Samoin ei kaikki muusikotkaan ole, mutta kyllä muusikoissa on luultavasti aika paljon autismin piirteitä omaavia henkilöitä.

Vierailija
11/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskokaan, että kaikki urheilijat olisivat. Samoin ei kaikki muusikotkaan ole, mutta kyllä muusikoissa on luultavasti aika paljon autismin piirteitä omaavia henkilöitä.

Ja puhun siis lähinnä huippumuusikoista

Vierailija
12/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät urheilijat ole missään tapauksessa autisteja, kaukana siitä.

Jonkun mielestä kaikki ovat nykyisin autisteja tai adhd tai jotain muuta, miksi kummassa.

Vierailija
13/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ollakin.

Itse kilpailin ammatikseni ja omistin lajille 25 vuotta. Koin että urheilu teki elämästä helppoa koska kaikki meni sen ehdoilla. Uskon että minusta löytyy autistisia piirteitä.

Vierailija
14/14 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autismista en tiedä, mutta adhd- tai add- diagnoosin saaneita urheilijoita on jonkun verran. Niihinkin liittyy hyperfiksaatioita.

Näin juuri. Näitä entisiä urheilijoita näkee myös tv:ssa kaiken maailman ohjelmissa muiden adhd-persoonien kanssa. Nämähän nauttivat tunnetusti esiintymisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi