Mammografiasta jatkotutkimuksiin
Hei. Jos olet joutunut, mistä kohdallasi oli kyse? Ja kuinka nopeasti tutkittiin?
Kommentit (11)
Ensin ultraääneen, sitten paksuneulanäytteeseen. Se vaihe ei minun kohdallani enää tule toistumaan vaan vaadin suoraan leikkausta, tai vaikka koko rinnan poistoa. Leikkauksen jälkeen todettiin syöpäkasvaimeksi, mutta ilmeisesti kohtuullisen vaaratonta laatua.
Oli nimittäin elämäni kamalin kokemus, ja olen sentään kokenut melko paljon hammaslääkärin kynsissä.
Samana päivänä ultrasivat ja ottivat sekä ohut- että paksuneulanäytteet. Oli vaaraton kyhmy, ei syöpää. Julkisella tämä.
Mammaografia, ultra, paksuneulanäyte, syöpädiagnoosi, leikkaus, sytostaatit, sädehoidot, lääkitys
Ultra, uusi mammografia ja ohutneulanäyte. Valitettavasti syöpä löytyi.
Kaksi kertaa olen joutunut. Ensimmäinen oli esiaste ja toinen ei mitään, niin kuin lääkäri sanoi. Ensimmäisellä kerralla tuli ultra ja ohutneula näyte samaan aikaan, kun lähetteellä menin. Toisella kerralla meni pari kuukautta ennen kuin mitään kuului, ei ollen kannassa mitään
Mammografiassa löytyi pari möykkyä oikeasta rinnasta.Niistä otettiin tulosten tultua paksuneulanäytteet, (paikallispuudutus, ei sattunut), muutaman viikon päästä tulokset, ei mitään vaarallista.
Myös lonkkien magneettikuvauksessa löytyi oik.munasarjasta möykky, mutta sitä ei tutkittu? Röntgenlääkärin mukaan harmiton?
Hän on ehkä selvännäkijä???
Vierailija kirjoitti:
Mammaografia, ultra, paksuneulanäyte, syöpädiagnoosi, leikkaus, sytostaatit, sädehoidot, lääkitys
Sama, paitsi vielä toinen leikkaus jossa poistettiin imusolmukkeet kainalosta.
Kävin joukkoseulassa ja heti seuraavana päivänä lähetetty kirje, 2 lääkäriä katsonut ja lisätutkimuksia tarvitaan. Joukkoseulan ja tutkimusten väliin jää viikko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ultra, uusi mammografia ja ohutneulanäyte. Valitettavasti syöpä löytyi.
Ja jatkan...nyt odottelen leikkausta ja jatkohoitosuunnitelmaa. Pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin ultraääneen, sitten paksuneulanäytteeseen. Se vaihe ei minun kohdallani enää tule toistumaan vaan vaadin suoraan leikkausta, tai vaikka koko rinnan poistoa. Leikkauksen jälkeen todettiin syöpäkasvaimeksi, mutta ilmeisesti kohtuullisen vaaratonta laatua.
Oli nimittäin elämäni kamalin kokemus, ja olen sentään kokenut melko paljon hammaslääkärin kynsissä.
Puudutus epäonnistui? Minulla paksuneulanäyte ei tuntunut yhtään miltään.
Löytyi outo möykky. Huolestuin sen verran pahasti että menin yksityiselle, samana päivänä pääsin ja samalle päivälle sovin leikkausajan, koska en halunnut julkisella puolella mennä mihinkään ohutneulauksiin ja odottelemaan sitten määrättömäksi ajaksi jonoon. Tulos tuli parissa viikossa. Koteloitunut syöpäkasvain, ei etäpesäkkeitä.