Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on toimiva vinkki, kuinka saat pyöreät pakarat

Vierailija
03.05.2020 |

Olen nelikymppinen nainen, ja tällä liikuntamuodolla pakarat pysyvät taatusti pyöreinä. En silti lähetä kuvaa. Harrastan nimittäin luontopoluilla ja metsässä kulkemista, vaihtelevissa maastoissa. Erityisen hyvin saa pakaralihaksensa väsytettyä maastossa, jossa isot korkeuserot. Yleensä kuljen 1,5-2 tunnin retkiä, mutta pysähdyn katsomaan kauniita maisemia lenkin varrella.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo luontopolku on varmaan ihan tehokas. Joku kysyi porrastreenistä, ja kyllä sillä saa pakaroita treenattua. Tekee porrasjuoksua, sivuttain juoksua, askelkyykkyä, kahden portaan harppaamista ja tasajalkahyppyjä tehokkaana treeninä. Käyn useinkin portaissa, mutta monesti siellä näkee, kuinka ihmiset vain juoksee pari kierrosta ja jättää käyttämättä monet mahdollisuudet. Yksi mikä on pakaroille kanssa hyvä, on rullaluistelu pitkällä potkulla.

Vierailija
22/37 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin niitä pyöreitä pakaroita tarvitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housut istuu paremmin. Tai tiukka hame. Jos ei ulkonäköä oteta huomioon, niin vahvat pakaralihakset suojelee selkää. Minulla on ollut pieni välilevytyrä alaselässä, joka aiheutti vuosia sen, ettei pystynyt nostamaan mitään ja selkä kipeytyi salilla. Sain ohjeet vahvistaa paitsi keskivartalon lihaksia myös pakaroita. On siitä ollut apua.

Vierailija
24/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piristävät arkea:) ;) M39

Vierailija
25/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakaralihas on ihmisen suurin lihas. Se vaatii isoja painoja ja progressiivista painojen nostoa muutaman vuoden. Joillakin voi maastossa kulkeminen riittää, mutta esimerkiksi tavallisten rappusten kiipeäminen menee niin sanotusti hyvin helposti reisille. Vaikea kuvitella, että joku ihan todella saisi isomman pepun maastossa liikkumalla. Suunnistajat eivät ainakaan tähän yllä.

Vierailija
26/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun lampaat haluu ison perseen koska se on "muotia"

Vierailija
27/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, pepusta jotenkin rasva kiertyy sinne mahan puolelle. Nytkin olen laihtunut 10kg ja vatsa toki mennyt kasaan, mutta eniten takapuoli. Luut tuntuu istuessa ja housut lököttää takapuolesta, vaikka vatsasta on napakat. Ehkä meistä kaikista tulee iän myötä omppuja...

Enkä välitä, vaikka peppu roikkuu tai on muodoton. Aivan sama. Pääasia, että olen hyvässä kunnossa muuten ja en kuitenkaan kohtuullisella liikunnalla saisi enää parikymppisen timmiä kroppaa. Harrastan kävelyä ja pilates-tyyppistä jumppaa keskivartaloon. Se saa riittää.

terveisin 49v.

Vierailija
28/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua isoa pe.rsettä. Vaan pakarani ovat kiinteämmät ja pyöreämmät. T se kuopiolainen

Vierailija
29/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua isoa pe.rsettä. Vaan pakarani ovat kiinteämmät ja pyöreämmät. T se kuopiolainen

"Kiinteämmät ja pyöreämmät" tarkoittaa lihaskasvua eli isompaa takapuolta.

Vierailija
30/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta porrasjuoksusta: itse olen huomannut, että juostessa  rasitus menee etureisille, koska vain päkiä koskettaa porrasta. Kun kävellen harppoo kaksi porrasta kerralla, voi astua koko jalalla, jolloin se tuntuu pakaroissa.

Vierailija
31/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakaralihas on ihmisen suurin lihas. Se vaatii isoja painoja ja progressiivista painojen nostoa muutaman vuoden. Joillakin voi maastossa kulkeminen riittää, mutta esimerkiksi tavallisten rappusten kiipeäminen menee niin sanotusti hyvin helposti reisille. Vaikea kuvitella, että joku ihan todella saisi isomman pepun maastossa liikkumalla. Suunnistajat eivät ainakaan tähän yllä.

Suunnistajilla on tapana juosta, ei tarpoa maastossa. Juoksussa harvemmin pakaralihakset kehittyy. Olen itse harrastanut suunnistusta aikoinaan 8 vuotta, ja sehän on juoksua/hölkkää koko homma. Olen huono vertailukohde, sillä olen harrastanut myös balettia ja jazz-tanssia samat vuodet, eikä peppu ole koskaan ollut littana. Voi olla myös geneettistä.

Vierailija
32/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole noin helppoa. Mulla kyykyt on "nostaneet" peppua, mutta alaosasta on lättänä. Näin kuulemma vaan käy iän myötä, rasva siirtyy pyllystä vatsaan...

Ei kyykyt tehoakaan sinne alaosaan. Pakaroissa on monta lihasta. Esim. Sivupotkuissa saat aktivointia monipuolisemmin kuin pelkissä kyykyissä. Voisin kuvitella, että maastossa rämpiminen aktivoi monipuolisemmin kuin pelkät kyykyt. Sivuaskelia, kivien ja oksien yli tarpomista, alaspäin polkua lihaksia jännittäen hiipimistä. Olen hieroja ammatiltani, ja kyllähän sen lihaksista huomaa, kuka liikkuu monipuolisesti. Jääkiekon/jääpallon harrastajilla on aika monipuolisesti kehittyneet lihakset.

Vuorokyykyt pitkinä sarjoina eri variaatioin auttavat myös.

Vierailija
33/37 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole noin helppoa. Mulla kyykyt on "nostaneet" peppua, mutta alaosasta on lättänä. Näin kuulemma vaan käy iän myötä, rasva siirtyy pyllystä vatsaan...

Ei kyykyt tehoakaan sinne alaosaan. Pakaroissa on monta lihasta. Esim. Sivupotkuissa saat aktivointia monipuolisemmin kuin pelkissä kyykyissä. Voisin kuvitella, että maastossa rämpiminen aktivoi monipuolisemmin kuin pelkät kyykyt. Sivuaskelia, kivien ja oksien yli tarpomista, alaspäin polkua lihaksia jännittäen hiipimistä. Olen hieroja ammatiltani, ja kyllähän sen lihaksista huomaa, kuka liikkuu monipuolisesti. Jääkiekon/jääpallon harrastajilla on aika monipuolisesti kehittyneet lihakset.

Vuorokyykyt pitkinä sarjoina eri variaatioin auttavat myös.

Pakko kommentoida, että mikäli on uinuvat pakarat, ne askelkyykyt eivät aktivoi pakaralihasta. Itsehän en edes tiennyt kärsiväni ns. uinuvista pakaroista ennenkuin hakeuduin selkä- ja polvivaivojen vuoksi erikoislääkäriin. Olin siihen mennessä juossut työterveyslääkärillä ja työfysioterapeutilla monta reissua, ja aina oli suositus kipugeeliä, polvituki, Buranaa ja työfyssarilta ohjeet tehdä selkälihasjumppaa ja kyykkyyn.

Omakustanteisesti kävin lopulta tuon erikoislääkärin suosituksesta tukielisairauksiin erikoistuneella fyssarilla, joka tutki vähän eri silmällä kuin aiemmin. Minulla oli liikuntaharrastuksista huolimatta lihaksistossa epäsuhtaa. Käytännössä esim. kaikki kyykyt meni täysin reisille niin sanotusti. Polviin tuli rasitusta esim. juostessa, kun ei ollut lihastukea kattavasti. Moni luulee edelleen, että ne vahvat pakarat on vain jokin ulkonäköjuttu, vaikka suurimmalle osalle kyse on toiminnallisuudesta. Jos on uinuvat pakarat, istumatyötä pitäisi välttää ja aktivoida niitä pakaralihaksia monipuolisesti ja saada niihin voimaa. Ei niihin mitään voimaa tule salilla tai kyykkäämällä, jos reidet ottaa tehdäkseen sen työn.

Vierailija
34/37 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vtun lampaat haluu ison perseen koska se on "muotia"

Isommat pakarat kertovat siitä että nainen on nuori ja viestittää halukkuudesta seksiin.

Asiasta löytyy paljon tutkimuksia.

Vierailija
35/37 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään muu ei saa isoja nuoria mustia miehiä yhtä hyvin liikkeelle kuin isot valkoiset pyöreät pakarat, joista shortsit peittää vain puolet. Kokemusta on, ei tarvitse elää puutteessa.

Vierailija
36/37 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lättäpylly ja haluaa pyöreät pakarat, se vaatii aina voimaharjoittelua salilla. Ei onnistu muuten.

Eikä silloinkaan jos kuuluu siihen ihmistyyppiin joka ei kerää alakroppaan lihasta kirveelläkään ja yläkroppaan kertyy kun näkeekin painot. Kyllä saa tehdä lantionostoa 80kg kuormalla, suorin jaloin maastavetoa 100kg:lla ja prässissä olla kolmatta sataa ja lättänänä pysyy, vuodesta toiseen.

Ei prässillä pyöreää peppua saa. Harva siinä saa takapuolen lihaksia aktivoitua. Minäkin tein prässiä ja lantionnostoja väärällä tavalla, jalkalihaksilla. Personal trainerin ohjeilla lähdin ensin aktivoimaan pakaran hermotusta. Siinä oli ohjelmassa mm. kuminauhan kanssa sivulle liikkumista, kylkimakuulla kuminauhavastuksella jalan nostoja, jumppapallon päällä mahallaan jalkojen nostamista ja pakaroiden yhteen puristus, askelkyykkyä taaksepäin jne. Niillä ohjeilla alkoi pakarat toimia paremmin.

Sama mulla. Kävin vuosikausia salilla ja pakarat alkoi kehittyä kunnolla vasta, kun jätin painoharjoittelun hetkeks kokonaan tauolle ja aloin tehdä kuminauhajumppaa yms. näillä ohjeilla https://www.markokuoppasalmi.fi/pakarapaja

Vierailija
37/37 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii kuminauha jumppa ja pilatespallo

Ei ole lättäpyrstöä

N 52 vee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän