Maisterit!
Ootteko tehneet valmistumisen jälkeen jotain ”hanttihommia” vai olleet työttömänä ennen työllistymistä omalle alalle?
Kommentit (11)
Valmistuin keskelle 90-luvun lamaan, mutta työllistyin omalle alalle. Valinnan varaa ei kyllä ollut.
Ei kun työllistyin omalle alalle jo toisena opiskelu vuotena. Valmistuttua vaihdoin työnantajaa.
Olin oman alani töissä kaksi vuotta ennen valmistumista, nyt saan vain vakinaistamisen.
Olin koulutustani vastaavassa työssä jo ennen valmistumistani, samalla tiellä edelleen. Valmistuin vuosituhannen vaihteessa.
Olin hetken työttömänä, mutta läksin sitten ulkomaille, ensin sairaalaan hanttihommiin ja muutaman kuukauden kuluttua koulutustani vastaaviin töihin. Eivät ne hanttihommatkaan sikäli hukkaan menneet, että siinä työn ohessa verestin kielitaitoani, jotta pärjäsin sitten ammatissani. Ei minulla ollut edes vaihtoehtona se, että olisin jäänyt pitkäksi ajaksiloisimaan työttömänä lapsuudenkotiini, vaan etsin koko ajan aktiivisesti töitä, en pelkästään kotimaasta, vaan myös ulkomailta.
Pelkään etten työllisty heti omalle alalle ja jos menen ” hanttihommiin” niin jumiudun sinne. Ja toisaalta, on vaikea asennoitua huonompaan työhön kun pää puskee ihan toisessa sväärissä..
Ap
Mulle näyttää käyvän aina niin, että vaativaksi ja vastuulliseksi mainostetut työt ovat jotain lukiopohjalta sujuvia hanttihommia, joita työnantaja ajattelee minun haluavan tehdä ylemmällä korkeakoulututkinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään etten työllisty heti omalle alalle ja jos menen ” hanttihommiin” niin jumiudun sinne. Ja toisaalta, on vaikea asennoitua huonompaan työhön kun pää puskee ihan toisessa sväärissä..
Ap
No nyt on asenne kohdillaan... not.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Arvaa mihin sun asenteella pääsee? Tadaa, pitkäaikaistyöttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun työllistyin omalle alalle jo toisena opiskelu vuotena. Valmistuttua vaihdoin työnantajaa.
Et ole opiskellut. Et hallitse edes peruskoulun oikeinkirjoitusta.
Työttömänä. Valmistuminen epäpätevöitti minut hanttihommiin ja opiskeluaikana saatu osaaminen katosi hetkessä