Mitä mieltä Arttu Wiskarin "Tässäkö tää oli" -biisistä?
Kommentit (43)
Mulle ei edes tullut mieleen että se olisi jotenkin erityisen leevimäinen biisi. Eihän Arttu yhtään kuulosta siltä eikä hänessä ole mitään sitä Göstan henkevyyttä.
Orkesterin kannalta hyvä puoli varmasti se että Arttu antaa ne kreditit kelle ne kuuluu toisin kuin Gösta mutta ei se biisiä paranna.
Hyvä biisi. Tykkään muutenkin Arttu Wiskarin "cityjuntti" tyylistä ♡
Mun mies tykkää. Keskeytti yhden aamuaktiviteetin ja sanoi että hei, tää on nyt se biisi, kun tuli radiosta. Naurettiin yhdessä sekä biisille että keskeytykselle.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tykkää. Keskeytti yhden aamuaktiviteetin ja sanoi että hei, tää on nyt se biisi, kun tuli radiosta. Naurettiin yhdessä sekä biisille että keskeytykselle.
Olitteko aamupanolla?
Onneksi jätti perheen henkiin, muuten biisiä ei pystyisi kuuntelemaan.
Silti tulee mieleen vuosien takaa se hirveä asuntoauto-onnettomuus, jossa meni äiti, lapset ja isovanhemmat. Isä jäi ainoana jäljelle perheestä.
Tykkään kuin hullu puurosta. :D Wiskari omaa samantyylistä huumoripainotteista kerronnan tajua kuin muutkin maamme suosituimmat sanoittajat, ripauksella ruohonjuuritason törkeän hyviä huomiota elävästä elämästä. Voisi verrata jopa itse Göstaan, ellei hän olisi ollut tällaisten musiikkisanoitusten kiistaton kuningas! Tästä tulee niin ehdat Leavingsien fibat, että joutuu ihan oikeasti miettimään, onko kyseessä jokin kyseisen yhtyeen hitti.
Kyllä, yläpeukutan molemmilla handuilla!
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei edes tullut mieleen että se olisi jotenkin erityisen leevimäinen biisi. Eihän Arttu yhtään kuulosta siltä eikä hänessä ole mitään sitä Göstan henkevyyttä.
Göstan sanoituksissa oli yleensä joku yllätyksellisyys. Wiskarin riimit on kuin alakoululaisen runoja siihen verrattuna eli tulevan loppusoinnun voi arvata.
Pistää hymyilemään. Kuuntelen Spotifyssa nyt toista kertaa. Kun kuulin ekan kerran miehen kanssa, niin tuli Leevi and the Leevings mieleen. No, nythän se lehdestä selvisi syyykin.
Tälläiset uppoaa, kun on suht hyväosainen, mutta lapsuus vaatimattomalla 70- ja 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Göstan sanoituksissa oli yleensä joku yllätyksellisyys. Wiskarin riimit on kuin alakoululaisen runoja siihen verrattuna eli tulevan loppusoinnun voi arvata.
Plus että sanoitukset ovat suoraan sanottuna aivan surkeaa suomen kieltä.
"Vaimo ristikoita vieressä täyttää
Yritän opetella kytkintä käyttää"
Sitten vähän räppärityyliä:
"yllätyksii, pettymyksii"
Ja tyylirikkoista riimittelyä:
"vesiliirtoon, siirtoo"
Vastustan tällaista sontaa jo ihan periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli sanoa "kuulematta paskaa", mutta ehkä annan mahdollisuuden.
Minä en anna. Tyyppi, joka julkaisee Mökkitien, Tuntemattoman Potilaan tai Sirpan kaltaisia hirvityksiä, ei voi yhtäkkiä muuttua varteenotettavaksi muusikoksi. Siis kuuntelematta paskaa.
Kuuntelit kuitenkin 😅
Kiva kappale, mutta ei tuota jaksa useimpia kertoja kuunnella, toisin kuin Leevin lauluja.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kuin hullu puurosta. :D Wiskari omaa samantyylistä huumoripainotteista kerronnan tajua kuin muutkin maamme suosituimmat sanoittajat, ripauksella ruohonjuuritason törkeän hyviä huomiota elävästä elämästä. Voisi verrata jopa itse Göstaan, ellei hän olisi ollut tällaisten musiikkisanoitusten kiistaton kuningas! Tästä tulee niin ehdat Leavingsien fibat, että joutuu ihan oikeasti miettimään, onko kyseessä jokin kyseisen yhtyeen hitti.
Kyllä, yläpeukutan molemmilla handuilla!
Arttu Wiskari ei tee itse biisejään, ei sävellä eikä sanoita.
Tykkäsin ja sais kyllä mun puolesta tehdä enemmänkin tämän tyylisiä kipaleita, jotenki hänen äänensä ja tyylinsä sopi hyvin vaikka en nyt faniksi itseäni lue.
Tuli hyvin nostalginen ja haikea olo tuota kuunnellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus että sanoitukset ovat suoraan sanottuna aivan surkeaa suomen kieltä.
"Vaimo ristikoita vieressä täyttää
Yritän opetella kytkintä käyttää"Sitten vähän räppärityyliä:
"yllätyksii, pettymyksii"
Ja tyylirikkoista riimittelyä:
"vesiliirtoon, siirtoo"
Vastustan tällaista sontaa jo ihan periaatteesta.
Ehkä vähän naivia tekstiä säkeistöissä, mutta kertosäe on suorastaan nerokas ja vetää vertoja jopa Göstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli sanoa "kuulematta paskaa", mutta ehkä annan mahdollisuuden.
Minä en anna. Tyyppi, joka julkaisee Mökkitien, Tuntemattoman Potilaan tai Sirpan kaltaisia hirvityksiä, ei voi yhtäkkiä muuttua varteenotettavaksi muusikoksi. Siis kuuntelematta paskaa.
Kuuntelit kuitenkin 😅
No nyt kuuntelin. Ja meni kyllä "elämäni turhimmat kolme minuuttia" -listalla korkealle. Karseeta schaibaa!
Vierailija kirjoitti:
Mua alkoi itkettää kun tuli se tytön lauluosuus.
Tietääkö kukaan kuka tuo videolla esiintyvä tyttö on?
Ok