Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella ihmisen kanssa, jonka poliittinen/aatteellinen katsomus on hyvin erilainen kuin omasi?

Vierailija
02.05.2020 |

Perustele.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, koska se todennäköisesti vaikuttaisi muihinkin ajatuksiin ja tulevaisuuden suunnitelmiin jne.

Vierailija
2/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. En halua käydä kotona kiihkeitä debatteja, enkä varsinkaan jaksaisi kuunnella toisen perusyeluja ja käännytysyrityksiä. Itse en nimittäin ottaisi aihetta käsittelyyn edes kaverisuhteessa.

Seurustelukumppanin on paras olla arvomaailmaltaan hyvin samanlainen. Tämä ennustaa hyvää ja harmonista parisuhdetta. Minulle on tärkeää, että kumppani on samalla myös hyvä, luotettava ystävä, joka tukee ja kannustaa minua. Ja sama toiseen suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Toki riippuu missä asioissa se on erilainen. Omat poliittiset näkemykseni/aatteeni ovat hyvin neutraaleja ja politiikka kiinnostaa minua hyvin vähän. Tietyt perusarvot kuitenkin ovat sellaisia, joista en jousta ja jos niissä on näkemyseroa parisuhde ei toimi. 

Vierailija
4/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa.

Vierailija
5/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aivan erilainen aate ja poliitinen maailmankuva kuin itselläni.- En oikein usko, että kaksi eri tavoin muuoinkaan jyrkäsi vastakkaista ihmisä muodosaisi optimaalisimman parin. Perusarvoista ainakin valtaosan tulisi olla samansuuntaiset. Olisi siis enemmän kuin haasteta, jos kumppanini olisi hyvin rasistinen, ennakkoluuloinen kaikkea erilaisuutta vieroksuava äärimilitanti, joka uskoo, että muut ova änele velkaa ja kumppanin tehävänä on olla yksinomaisesi hänen tarpeitaan ja halujaan varten oleva "kodinhengetär"., jolla ei ole omaa tahtoa.

Sen sijaan esimerkiksi se miä puolueta kumppanin haluaisi äänesää uskin yksin haittaisi.  

Vierailija
6/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa olisi ainakin aktiivin kanssa

mies52v

Vierailija
7/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Inhoan väittelyjä ja tykkään olla ihmisten seurassa jotka ovat perusarvoista samaa mieltä kanssani, vaikka ystäväni ovat persoonaltaan hyvin erilaisia. En yleisesti jaksa lähteä väittelemään jos arvopohja on niin suuri, että aikaa menisi paljon. Se ei mielestäni ole minun tehtäväni ja lisäksi pidän poliittisia keskusteluja tylsinä. Olen asunut lapsena Afrikassa ja varsinkin rasistiset kommentit pienimmässäkin määrin kuvottavat. En voisi ajatella lähempää tuttavuutta ihmisen kanssa joka esim. ei jakaisi näkemystäni kaikkien ihmisten ihmisarvosta.

Vierailija
8/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Nykyisen suhteeni yksi kulmakiviä on se, että meillä on riittävän samanlainen arvomaailman ja esim. rahan ja alkoholinkäyttö. Näin meille ei tule riitaa juuri mistään.

Mielipide-erot ja keskustelu näkyvät toisenlaisissa asioissa sitten.

Vierailija
9/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa tuskin.

Jos seurustelulla tarkoitetaan yleensä ystävyyssuhteita niin kyllä.

Vierailija
10/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, vasureihin ei tosiasiat tee minkäänlaista vaikutusta.

Vierailija
11/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vetovoimaa, harvoin paljastuu mitään yllättävän järkyttävää.

Vierailija
12/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Vähän voi eroja olla, mutta täysin eri arvot ei vain toimi. Kyllä se tulee keskustellessa koko ajan esille. Ystävien kanssa se on eri asia. Minulla onkin ystäviä, joiden poliittinen kanta on hyvin erilainen kuin minun.

Vierailija
13/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu oli juuri, enkä kyllä mielelläni kuuntelisi omassa kodissani mitään kokoomuslaisen öyhötystä kun itse laulaisin mukana Kansainvälistä. No ihan vakavasti puhuen maailmankuva, arvot ym. olisivat varmaan niin erilaiset, että se aiheuttaisi itsessään jo kitkaa, vaikkei poliittisia kantoja otettaisikaan mukaan.

Vierailija
14/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 

Mutta en tiijä tekisinkö sitä enää 

Zinc

Vierailija
15/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei oo kokoomuslainen.

Vierailija
16/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Jos vastapuoli ei ole kokoomuslainen vegaani, niin ei se ole ihminen ollenkaan!

N 23

Vierailija
17/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuhlaa elämääni politiikkaan. Moniin asioihin ei voi kuitenkaan itse vaikuttaa. Eli voisin.

Vierailija
18/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Se tuo maustetta suhteeseen. Mikä on tylsempää kuin kaksi konservatiivista ja jäykkää kokoomuslaista yhdessä heristelemässä sormea kaikille muille, tai jopoileva vasuripariskunta värikkäissä anorakeissaan näyttämässä, miten hyvä pariskunta elää? Arkena ei politiikkaa edes puhuta. Jos puhutaan, säpinäähän se vain tuo. Ainoastaan rasistit ovat ehdoton ei.

Vierailija
19/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen seurustellut ja seurustelen erikseen.

Poliittinen näkemys ei erota meitä, sillä on niin paljon muita asioita kuten harrastuksia ja yhteisiä kokemuksia jotka pitävät meitä yhdestä.

Asiat ovat asioita ja niistä keskustellaan tiukastikin, mutta kumpikin älykkäänä ihmisenä ei yritä voittaa toista puolelleen, vaan toisen pitää käsityksensä.

Vierailija
20/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska mun perusarvot vaikuttaa todella paljon siihen mitä ajattelen politiikasta ja uskonnoista. Siitä ei tulisi yhtikäs mitään, jos puoliso olisi konservatiivi perussuomalainen tai joku kristillisdemari. Nää asiat on mulle todella tärkeitä ja keskeisiä elämänarvoja. Vähän erilaiset näkeymykset vaikka talouspolitiikasta kyllä kestäisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi