Mikä pointti tuolla 100 euron elvytysrahalla on?
Esimerkiksi todella köyhät, jotka ovat toimeentulotuella eivät hyödy satasesta lainkaan, koska se lasketaan tuloksi. Sama taitaa olla ihmisillä, jotka ovat ulosotossa.
Tuosta kai sitten vain hyötyvät rikkaat, jotka voivat laittaa sen rahan itsensä piristykseen. Tämän jälkeen sitten aletaan taas leikkaamaan tukia, koska piti antaa rikkaille se satanen rahaa?
Kommentit (83)
Sehän on vain Lin keino ostaa ääniä. Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointina on se että ihmiset kuluttaisivat. Köyhät ehkä sen satasen, rikkaat todennäköisesti huomattavasti enemmän itsensä piristämiseen tai kulttuuriin.
Kansalaisille siitä tulee suurempi lasku perässä, kun hyöty.
Ei siitä sen suurempi lasku tule kuin siinäkään tilanteessa että vastaava summa maksetaan yritykselle suorana yritystukena.
Minä onnekseni säilytin työni tässä ruljanssissa. Käytän kyllä sitten omia satasiani palveluihin, kunhan tilanne normalisoituu. Jos olisin työtön, eikä varaa maksaa vuokraa tai ostaa lääkkeitä, kokisin kampaamo/teatterisatasen lähinnä rienaamisena. Kai sen voi lahjoittaa enemmän tarvitseville?
Kun kävi ilmi, että tarkoitus on hankkia suomalaisille laumasuoja, Li lupasi paniikissa ”kipurahaa”.
Se on vähän niin kuin pullonpalautusraha. Olet ensin itse maksanut pullon eli verot ja saat pikkusumman takaisin, jotta voit taas maksaa lisää veroja.
Merkitys on ostaa ääniä kommunisteille.
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän niin kuin pullonpalautusraha. Olet ensin itse maksanut pullon eli verot ja saat pikkusumman takaisin, jotta voit taas maksaa lisää veroja.
Jos ne yrittäjät joutuvat kortistoon, maksat tuhansia ja tuhansia näiden ylläpidosta ties kuinka kauas tulevaisuuteen asti.
Se palveluseteli on kertaluontoinen yrittäjien työllisyyttä parantava toimi.
Tämän takia sinä et päätä verotusta koskevista asioista vaan esim. Eduskunnan talousvaliokunta.
En ymmärrä miksi tämä olisi muka vastenmielinen ajatus?
Kulttuuri/palvelusetelihän on mainio keino sekä hyvinvoinnin lisäämiseen ja yrittäjien tukemiseen.
Ainoa riski minkä näen on se, että setelit saattaisivat ainakin väliaikaisesti nostaa hintoja, eli niillä saisi nykyistä rahaa vähemmän vastinetta ja mahdollisesti köyhiltä siksi joka tapauksessa rajautuisi käyttömahdollisuuksia pois.
Vasemmistoliiton mielestä Wahlroos pitää saada parturiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne yrittäjät joutuvat kortistoon, maksat tuhansia ja tuhansia näiden ylläpidosta ties kuinka kauas tulevaisuuteen asti.
Se palveluseteli on kertaluontoinen yrittäjien työllisyyttä parantava toimi.Tämän takia sinä et päätä verotusta koskevista asioista vaan esim. Eduskunnan talousvaliokunta.
Ei tuo palveluseteli toiminut 20 vuotta sittenkään. Ei se toimi nytkään, ellei sillä voi ostaa myös tuotteita.
Satasella kun ei saa juuri mitään palvelua. Veneen laskukin maksaa 500 ,-
Zinc
Jos sillä voi ostaa myös tuotteita, niin sitten toimii .. siis elvytykseen. On vaikea löytää sopivan hintaista palvelua minkä itse ainakaan haluaisin ostaa. Maksaa joko liikaa tai parturi 20e, ei viittis antaa satasta kahdenkympin työstä ..
Zinc
Se on hyvä syy korottaa veroja koska mistään muaalta sitä satasta ei saa.
Eli Li ottaa sinulta satasen ja antaa sen takaisin sinulle.
Ihana Vasemmistoliitto.
Eikös tuo ole enemmän tuki niille suomalaisille (pien)yrittäjille? Ei vaan mene niille suoraan, vaan kuluttajien kautta. On tämä minusta parempi kuin suora tuki, tästä hyötyy jokainen suomalainen jollain tavalla. Moni suomalainen saa ostettua jotain pientä kivaa, vaikka hemmottelua hierojalla tai kampaajalla, ja yrittäjät saavat lisää asiakkaita. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä syy korottaa veroja koska mistään muaalta sitä satasta ei saa.
Eli Li ottaa sinulta satasen ja antaa sen takaisin sinulle.
Ihana Vasemmistoliitto.
No miltäs tämä kuullostaa. Otetaan sinulta ja annetaan se minulle ?
Nyt siinä on maksaja ja hyötyjä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointina on se että ihmiset kuluttaisivat. Köyhät ehkä sen satasen, rikkaat todennäköisesti huomattavasti enemmän itsensä piristämiseen tai kulttuuriin.
Ei siitä sen suurempi lasku tule kuin siinäkään tilanteessa että vastaava summa maksetaan yritykselle suorana yritystukena.
Niinpä. Ja tällaisen setelin avulla kansa saisi päättää, minkä yritysten toimintaa haluaa tukea.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi tämä olisi muka vastenmielinen ajatus?
Kulttuuri/palvelusetelihän on mainio keino sekä hyvinvoinnin lisäämiseen ja yrittäjien tukemiseen.
Ainoa riski minkä näen on se, että setelit saattaisivat ainakin väliaikaisesti nostaa hintoja, eli niillä saisi nykyistä rahaa vähemmän vastinetta ja mahdollisesti köyhiltä siksi joka tapauksessa rajautuisi käyttömahdollisuuksia pois.
Näen riskin vain siinä tapauksessa, jos seteli täytyy käyttää kerralla tai esim. kympin osissa. Jos se on kuin pankkikortti jota saa käyttää vapaasti osissa, eiköhän kilpailu pidä hinnat kurissa.
Kai se on sellanen "tönäisy" ihmisille jotta nämä alkaisi taas kuluttamaan ja sitä kautta talous saisi nopeammin buustia tämän kriisin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Kyse on siitä, siirretäänkö edelleen 100000 euroa parhaan hakemuksen kirjoittaneen tukea oikeasti tarvitsemattoman rahanahneen bloggarin tilille vai se sama sata tonnia yrittäjille tällaisen palvelusetelin muodossa siten, että yrittäjä tai hänen työntekijänsä saavat töitä ja asiakkaita ja itse kukin pääsee samalla nauttimaan yrittäjien tarjoamista palveluista.
Se ei ole sata euroa rahaa tilille, vaan palveluseteli, jolla sen setelin arvolla voi itse valita, minkä palveluita tarjoavan yrittäjän toimintaa haluaa tukea.