Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autokoulunopettajan kanssa kahveille

Vierailija
02.05.2020 |

Omasta autokoulustani on aikaa jo 12-13 vuotta, mutta yöllä kun yritin saada unta, tuli mieleeni yhtäkkiä autokouluajat.

Onko se yleinen tapa, että kesken ajotunnin käydään ajo-opettajan kanssa kahvittelemassa? Ajelimme normaalisti aluksi, ja sitten hän sanoi, että nyt käydään kahvilla ja tarjosi siellä kahvit ja munkit. Tämä tapahtui ainakin yksi tai kaksi kertaa autokoulun aikana, en muista vaikka useamminkin. Luulisi ainakin, että henkilökunnan (ajo-opettajien) kahvitauot järjestetään muulloin kuin opetusajalla.

Silloin luulin, että se on ihan yleinen käytäntö, enkä osannut kyseenalaistaa, mutta nyt jälkeenpäin aloin miettimään että ei se nyt ihan ok ole, että maksamastani ajotunnista käytetään osa kahvilassa istumiseen. Muutenkin oli aika vaivaannuttavaa istua kahvilassa n. 50-vuotiaan miehen kanssa.

Silloin olin niin miellyttämisenhaluinen nuori, ja epävarma itsestäni ja kaikesta, että meni varmaan sen piikkiin tämä ”myöhäinen herääminen” asiaan. Tuli myös mieleen, että jos ajotunnit olisi käytetty kunnolla itse asiaan, eli ajamiseen, olisinko mahdollisesti päässyt jo ekalla läpi? Pääsin lopulta neljännellä yrityksellä inssistä läpi, ja muistan, että ajaessa keskityttiin aika paljon jutusteluun.

Kaipaisin kokemuksia ja näkemyksiä asiaan, onko muilla ollut vastaavaa? Olenko vain liian ylianalyyttinen?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Amiksessa kun kävin kuorma-autokorttia noin 10v sitten, oli ihan normaalia käydä kahvilla ajotuntien aikana jossain helmisimpukassa.

Siihen aikaan se oli ihan normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä ilman epäluuloja seksuaalisista viritteistä.

Yksi tunti on 40 min ja nykyään niitä on pikkasen päälle 10 kpl. Ei noilla ajomäärillä ole mitään järkeä tuhlata aikaa mihinkään kahvitteluihin. Kahvittelustako ne oppilaat maksavat?

Minun tapauksessani saatettiin ajella puolikin päivää, toki oppilaitakin oli useampi samassa kyydissä. Eikä maksanut meille mitään muuta kuin Kahvit jouduttiin itse maksamaan.

Vierailija
42/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alkupuolella minun ajotuntieni aikana ajettiin joka kerta autokoulun toimistolle, josta opettaja haki itselleen kahvin. Joka kerta tuli siis ajettua suurinpiirtein sama reitti, ja esim joitain tunnetusti kinkkisiä risteyksiä ei käyty harjoittelemassa ollenkaan. En kehdannut kuitenkaan valittaa asiasta, hiirulainen kun olin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin autokoulun kypsässä iässä, ja huomasin että opettaja oli tottunut kaitsemaan teinejä, kun kohteli minuakin kuin teiniä. Vitutti välillä raskaasti. Sain kuitenkin korttini ja silloisen kakkosvaiheen kävinkin toisessa autokoulussa, vaikka huhuilivat minua sieltä käyttäytymiskyvyttömän open toimipisteeltä kakkosvaihetta suorittamaan. 

Vierailija
44/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla myös Jyväskylässä ajetttiin maantieajo-opetusta ja käytiin silloin kahvilla. Ajattelin että piti pitää tauko. Ajo-opettaja oli keski-ikäinen mies, itse nuorena nätti tyttö. En silloin ajatellut mitään outoa, en muista mitä puhuttiin tai kerroinko kotona. Kahvia en juonut niin maksoi mulle limsan. Mielikuva että samalla näytti miten auto tankataan. Nykypäivänä nousisi varmaan haloo.

Vierailija
45/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajoin ajokortin kun olin 22v ja raskaana. En millään meinannut oppia ajamaan ja miespuoleinen n 50v autokoulunope haukkui mua lehmäksi.

Miksi olit raskaana niin nuorena? Oletko lapsen isän kanssa?

En ole, hän on jo kuollut.

Oliko kyseessä narkomaani?

Vierailija
46/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että joskus reilu 20 vuotta sitten käytiin huoltoasemalta jotkut jätskit hakemassa.

Vierailija
47/47 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se inssi-sana tulee?

Insinööriajo

Mikä insinööri se on?

Katsastusinsinööri