Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittaako teitäkin iltarutiinit, suihkussa käynti, hampaiden ja ihon hoito?

Vierailija
01.05.2020 |

Mun täytyy useimpina iltoina vetää ne läpi ihan siinä ja siinä, että viitsin. Ihon puhdistus, yövoide, hampaat, hammaslanka, suihku, rasvaus... illasta toiseen sitä samaa.

Tekis mieli mennä peseytymättä nukkumaan, riisua vaan vaatteet, laittaa yöpaita ja mennä sänkyyn. No, en tee sitä, mutta itsensä hoitaminen iltaisin on todella rasite.

Mitäs te muut? Ei ongelmaa 365 iltana vuodessa suihkutella, voidella, hoitaa itseänne?

Kommentit (423)

Vierailija
381/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rasita, kun en noita tee iltaisin.

Aamulla sitäkin enemmän puleeraan, mutta silloin se on ihan kivaa, kun uuteen päivään herää virkeenä.

Vierailija
382/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaisia iltarutiineja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan käy joka päivä suihkussa. En pyöri päivittäin mudassa, että olisi likaa puhdistettavana. Lisäksi jo vaatteetkin sitä ihoa suojaa. Mutta kun käyn suihkussa, niin rasvaan ihon. Sen jaksaa, kun ei tapahdu päivittäin. Kasvojen päivittäisen putsaamisen myös jätin muutama vuosi sitten, kun totesin, että ihan turhaa. Pesen kasvot tietysti, jos olen meikannut tai käyttänyt aurinkosuojaa, mutta nuo päivät ovat vähässä. Voitelen kyllä kasvot aamuin illoin, koska ihoni on niin kuiva. Se vielä menee, mutta en ole löytänyt vielä sellaista kasvovoidetta, jonka lisäksi ei tarvitsi sekaan myös muuta (ihoöljyä, sheavoita). Mutta iltani helpottuisi sellaisen löydettyäni. Hampaiden pesu joo rasittaa, mutta se on kuitenkin rutiinia ja häiritsisi liikaa, jos lopettaisin pesemästä ja saisinkin reikiä ja hampaat mätänisivät suuhun. 

Ehdotan myös, että käyt pesulla jo aiemmin kuin juuri ennen nukkumaanmenoa, että ehkä silloin jaksaisi paremmin.

Vierailija
384/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltarutiinit: pesen hampaat, jos on ollut meikkiä pesen pois.

Siinäpä se.

Jos joskus käyn illalla suihkussa, en rasvaile. Iho on kuiva, so what. Aamuisin jaksaa paremmin tehdä vaikka ja mitä.

Vierailija
385/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen on kauniimpi ilman meikkiä, sellainen tyytyväisen raukean oloinen. Terveisin miäs.

Vierailija
386/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn joka ilta suihkussa ja pesen hiukset, vaikka siistissä toimistotyössä olenkin. On ihana mennä puhtaana nukkumaan enkä koskaan hikoa öisin. Ei rassaa yhtään, pidän iltasuihkustani.

Ihan turhaa ja tyhmää joka päivä pestä hiuksia

Vierailija
387/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee tollaisia iltarutiineja. Peruspuhdas muutenkin. Aamuisin pesut. Ja salaisuus; ei tapahdu mitään kauheaa, iho on hyvä, dödö ei oetä, hampaissa ei reikiä. Ei muuta, kuin ilman moisia rutiineja unille.

Vierailija
388/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn joka ilta suihkussa ja pesen hiukset, vaikka siistissä toimistotyössä olenkin. On ihana mennä puhtaana nukkumaan enkä koskaan hikoa öisin. Ei rassaa yhtään, pidän iltasuihkustani.

parisuhteessa on kohteliasta pestä hiukset päivittäin, ettei toinen joudu haistelemaan löyhkääviä hiuksia. itse sitä hajua ei huomaa

Vierailija
389/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oikein väsyneenä ei millään viittis.

Vierailija
390/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta. Vertaistukea. Mulla tosin on sikäli helppo tilanne, että teen töitä kotitoimistolla eikä mulla ole koskaan videopalavereita. Ei haittaa, jos nukahdan lapsen iltasatuun itsekin ja omat iltatoimet jää. Aamulla voi perheen lähdettyä löntystää yöpaidassa suoraan työkoneelle. Ihonhoitoa helpottaa, etten tarvitse meikkipohjaa lainkaan. En siis nuku meikkivoiteet naamassa - meikkivoidetta ei ole. Silmämeikkiä on jonkin verran. Silmän ympäristöön yön aikana levinneet ripsarit voi kuitenkin siistiä aamulla vanupuikolla ja taas mennään. Tiedostan olevani onnekas, kun iho ja silmät kestää tällaista. Hiuslaatukin on sellainen, että periaatteessa riittäisi varmaan 2 pesua viikossa. Tiedostan myös, että tämä on elämänvaihe. Kyllä mä myöhemmässä keski-iässä varmaan taas palaan nuoruuden puunausrutiineihini. :)

Vierailija
391/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huomattavasti säännöllisemmät aamurutiinit. Herättyäni avaan makuuhuoneen ikkunan tuuletusta varten. Sitten menen kylpyhuoneeseen ajamaan parransängin pois ja käyn suihkussa, jossa pesen aina samalla hiukset muun kehon ohella. Aamusuihku erottaa yön päivästä. Sen jälkeen petaan vuoteen ja mietin mitä söisin aamiaiseksi. Aamupalan jälkeen pesen hampaat ensimmäisen kerran päivässä.

Normaalisti päivän aikana riittää että pesee kädet, kasvot ja kainalot tarvittaessa ellei suoranaisesti urheile tai ole helteinen kesäpäivä. Illalla pesen hampaat sen viimeisen syömisen jälkeen. Muuten iltaisin ei ole mitään suurta tarvetta peseytyä ja miehenä en käytä meikkejä, korkeintaan joskus joutuu käyttämään Nivean käsivoiteita, jos iho tuntuu erityisen kuivalta.

Vierailija
392/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe hiusten pesua minkäänlaisena ongelmana ja käytänkin Body & Hair shampoota, sillä olisi vaikea käydä suihkussa ilman että pää kastuisi.

Vierailija
393/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittaa kaikki rutiinit ja hampaiden pesukin tuntuu työltä. Kun joku edes laittaisi hammastahnaa mun harjalle niin sekin helpoittaisi mun päivittäistä jaksamista.

Vierailija
394/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan rasittaisi jos tuollaisia tekisin. Mutta en tee muuta kuin pesen hampaat ja huuhtaisen vedellä naaman. En laita mitään rasvoja enkä poistele karvoja yms. 

Aamullakin on helppoa kun olen aina etäduunissa eikä meillä pidetä kameroita päällä palaverissa joten ei väliä miltä näyttää. Mun aamurutiinit: käy vessassa, pese hampaat ja naama, keitä kahvit, mene työkoneelle ja ota kahvikuppi viereen.

Vierailija
395/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene ikinä meikissä nukkumaan, en vaikka olisin kuinka väsynyt. Ajattelen, että se kaksi minuuttia joka hommaan menee on pieni hinta siitä, ettei tarvitse herätä aamulla suohirviön näköisenä vanhat meikit poskilla ja tyynyllä. Poistan aina meikin puhdustusöljyllä ja sen jälkeen pesen vielä kasvot vaahtoavalla putsarilla. Vaikka en olisi käyttänyt meikkiä, pesen kasvot silti putsarilla, Asun ulkomailla isossa kaupungissa, ja suorastaan yököttäisi ajatus kaikkien ilmansaasteiden ja pienhiukkasten vieminen kasvojen ihon kautta sänkyyn.  Putsarin lisäksi ainoa ihonhoitotuote jonka käytöstä en koskaan lipsu on aurinkosuoja. Käytän aurinkosuojaa kasvoilla ja kaulalla joka päivä. Vaikka välillä tuntuu rasittavalta odotella sen imeytymistä, niin pidemmän päälle se on ainoita anti-age-tuotteita jotka oikeasti toimivat. 

Vierailija
396/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen on kauniimpi ilman meikkiä, sellainen tyytyväisen raukean oloinen. Terveisin miäs.

Kyllä se iho kannattaa putsata vaikka ei meikkaisikaan. 

Vierailija
397/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisköhän se keskimäärin niin, että ne joilla on seksikaveri petissä odottamassa käy suihkussa illalla ja ne joilla ei ole, käy aamulla?

Itse ainakin tekisin näin.

Ei siellä suihkussa muuten tarvitse joka kerta tukkaa pestä. Suihkulakki päähän, niin on helppo ottaa parin minuutin pikasuihku milloin vaan.

On vähän tylsä kuulla upeahiuksisten ihmisten valitusta pesun vaikeudesta. Vaihdetaan hei! Mulla hiirenhäntä, joka kuivuu hetkessä.

Tai jos pesu rasittaa, leikkaa lyhyeksi, tukkaa se vaan on. Tai hommaa parempi kuivaaja. Ei kukaan kampaaja tuuheaa tukkaa kuivaa tuntikausia, joten tekniikkalaji. Eli jotain on pielessä, jos tukkaa pitää tuntikausia kuivata

Vierailija
398/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan käy joka päivä suihkussa. En pyöri päivittäin mudassa, että olisi likaa puhdistettavana. Lisäksi jo vaatteetkin sitä ihoa suojaa. Mutta kun käyn suihkussa, niin rasvaan ihon. Sen jaksaa, kun ei tapahdu päivittäin. Kasvojen päivittäisen putsaamisen myös jätin muutama vuosi sitten, kun totesin, että ihan turhaa. Pesen kasvot tietysti, jos olen meikannut tai käyttänyt aurinkosuojaa, mutta nuo päivät ovat vähässä. Voitelen kyllä kasvot aamuin illoin, koska ihoni on niin kuiva. Se vielä menee, mutta en ole löytänyt vielä sellaista kasvovoidetta, jonka lisäksi ei tarvitsi sekaan myös muuta (ihoöljyä, sheavoita). Mutta iltani helpottuisi sellaisen löydettyäni. Hampaiden pesu joo rasittaa, mutta se on kuitenkin rutiinia ja häiritsisi liikaa, jos lopettaisin pesemästä ja saisinkin reikiä ja hampaat mätänisivät suuhun. 

Ehdotan myös, että käyt pesulla jo aiemmin kuin juuri ennen nukkumaanmenoa, että ehkä silloin jaksaisi paremmin.

Kokeilepa avokadoöljyä

Vierailija
399/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen inhosin mutta olen saanut itseni innostumaan osasta iltarutiineja. Olen mm.hankkinut kivoja kasvovesiä, seerumeita ja voiteita ja niitä on kiva laitella naamalle. Rasvaksi olen hankkinut hyväntuoksuista kivaa voidetta jne.

Hampaiden pesu ja lankaus on asioita mihin en ole vielä keksinyt mitään kivaa juttua :(.

Teen myös mahd paljon asioita suihkussa, esim naamapesu ja hampaidenpesu, koska tykkään olla lämpimässä suihkussa ja siellä nuo tylsyydet hoituvat helpommin.

Kivasti uppoaa rahaakin  melko turhiin voiteisiin ja seerumeihin. En ole eläissäni montaa purnukkaa ostanut ja ikäistäni nuoremmalta näytän. Olen + 60 v

Vierailija
400/423 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että ihmisille tulee kaikenmaailman oireita kun joka ilta pilataan iho kaikenmaailman aineilla. Pitäisi ihmisille opettaa normaalin hygienian perussäännöt eikä yrittää olla jotain, mitä ei ole. Jos nyt vähän kainalo haiskahtaa, niin heti ollaan öysäämässä ties mitä kemikaalia iholle.

Tämä ajattelutapahan on Suomessa ollut perinteinen.  Eteläisemmän Euroopan kaupunkielämässä puleeraus ja parhaiden puolien korostaminen on ollut jo vuosisatojen ajan itsestäänselvyyttä sekä naisilla että miehillä. Johtuu Suomen pitkästä eristyneisyydestä ja kaupunkikulttuurin nuoruudesta.