Suuri porkkanankylvö-ketju
Kaikki vinkit ja niksit tähän ketjuun. Kaikki muu keskustelu tervetullutta.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Hiekkaa istutus maahan ja kastelu harvoin mutta syvälle. Porkkanan pitäisi saada vesi alhaalta päin.
Auttaisiko jonkinlainen ojitus?
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: porkkanankylvöketju.
Ei porkkanankylvö-ketju. Yhdysviiva tulee vain yhdyssanaan, jonka toinen osa on erisnimi tai määriteosa pättyy samaan vokaalin, jolla perusosa alkaa.Haistakaa porkkana, ellei tämä tiedonjyvä nyt mene aivopoimun vakoon ja idä.
Porkkanankylvö on käsite, ei yhdyssanan osa vaan oma yksikkönsä. Viittaa poistettuun ketjuun. Aiheen fiksuna ihmisenä varmaan arvaatkin.
li kirjoitti:
Aika hämmentävää, että porkkanassa on salaperäisesti yhdistyneet sanat:
Pork eli possu
Ja
Kana eli broileri
Jotenkin epäilyttävää....
Yes! Salaliitto.
Vierailija kirjoitti:
li kirjoitti:
Pork eli possu
Ja
Kana eli broileri
Yes! Salaliitto.
Kiitos! Mä sain vihdoin aiheen mun väikkärille 🙏
Vierailija kirjoitti:
Entä kaali? Mitä mielipiteitä herättää?
Ole hiljaa!
Vierailija kirjoitti:
Porkkanat pitää kylmästi harventaa, että jäljelle jääneet pystyvät hyvin kasvamaan. Luonnonlaki on julma.
Eikä!!!! Nyt en pysty syömään enää porkkanaakaan! Missä porkkanan oikeus elämään?
T. vegaani
Sopisiko porkkana samaan penkkiin herneiden tai tomaatin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Sopisiko porkkana samaan penkkiin herneiden tai tomaatin kanssa?
Itse laittaisin porkkanan mieluummin perenna- tai ruusupenkkiin.
Istutin eilen salaa porkkanan taloyhtiömme pihalle
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, etkö sä oppinut tästä ketjusta mitään!?!? Porkkanaa ei istuteta - se kylvetään!
Vierailija kirjoitti:
Mukava ylläri asukkaille. Asuin kerran kerrostaloyhtiössä, jossa oli pihalla mustaviinimarjapensaita, varmaan sellaiset 40 kpl. Kuinka moni tajusi, mitä ne ovat ja kävi poimimassa marjat? Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: porkkanankylvöketju.
Ei porkkanankylvö-ketju. Yhdysviiva tulee vain yhdyssanaan, jonka toinen osa on erisnimi tai määriteosa pättyy samaan vokaalin, jolla perusosa alkaa.Haistakaa porkkana, ellei tämä tiedonjyvä nyt mene aivopoimun vakoon ja idä.
Porkkanankylvö on käsite, ei yhdyssanan osa vaan oma yksikkönsä. Viittaa poistettuun ketjuun. Aiheen fiksuna ihmisenä varmaan arvaatkin.
Mihin ketjuun? Yksi eilinen ketju ainakin on tallella. Siis tämän lisäksi.
Porkkanan ja palsternakan voi myös istuttaa, jos istutus onnistuu, ne kukkivat. Istutetaan siis oikeasti ne vihannekset maahan. Ja saadaan kukkivia kasveja. Yleensä keväällä kylvetään siemenet, ja saadaan niitä vihanneksia syötäväksi. Ap, porkkanoilla on monta hyönteisvihollista, jotka voivat tuhota taimet tai porkkanat. Joten varaudu pettymyksiin ja ankaraan taisteluun luontoa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Porkkanan ja palsternakan voi myös istuttaa, jos istutus onnistuu, ne kukkivat. Istutetaan siis oikeasti ne vihannekset maahan. Ja saadaan kukkivia kasveja. Yleensä keväällä kylvetään siemenet, ja saadaan niitä vihanneksia syötäväksi. Ap, porkkanoilla on monta hyönteisvihollista, jotka voivat tuhota taimet tai porkkanat. Joten varaudu pettymyksiin ja ankaraan taisteluun luontoa vastaan.
No ollaan sitä nyt niin tietäväisenä että!
Miltäs nyt ap tuntuu? Kannattiko avata ketju, kannattiko??
Mä olen nyt ihan pihalla? Mikä tässä on juttu???
Hauskaa teillä tuntuu olevan, mutta miksi? Haluan mukaan porkkanajuttuun!
MITÄ MITÄ MITÄ?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt ihan pihalla? Mikä tässä on juttu???
Hauskaa teillä tuntuu olevan, mutta miksi? Haluan mukaan porkkanajuttuun!
MITÄ MITÄ MITÄ?
Tää on vaan harvoille ja valituille
Pork eli possu
Ja
Kana eli broileri