Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amikset ei pärjää lukiossa.

Vierailija
01.05.2020 |

Mukavaa vappuna käyttää ylioppilaslakkia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risaset vaatteet kuuluu niiden kuvaan usein.

Vierailija
2/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioon menee kädettömät joilla ei ole eikä tule kädentaitoja, eli tumpeloita jotka ei osaa mitään oikkeaa työtä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei amikset mene lukioon.

Vierailija
4/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lukiolaiset ei pärjää amiksessa. Hyvä niin, koska kumpiakin tarvitaan eivätkä kummatkaan ole parempia tai huonompia.

Vierailija
5/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin lukiosta E:n paperit, mutta en meinannut millään pärjätä amiksessa. Ihme, että lopulta edes valmistuin. Aivan erilaista älyä ja hahmotusta kaivataan noissa kahdessa.

Vierailija
6/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lukiolaiset ei pärjää amiksessa. Hyvä niin, koska kumpiakin tarvitaan eivätkä kummatkaan ole parempia tai huonompia.

Luulet vain näin saadaksesi itsellesi paremman olon. Fakta on, että älykkäämmät selviävät yhteiskunnassa kaikissa ammateissa kun taas mitä vähemmän älykkyttä on, sitä vähempään ihminen taipuu.

Vierailija
7/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäävät.

Jotkut käyvät jopa lukioa ja ammattikoulua yhtäaikaa.

Vierailija
8/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppiluudesta olisi syytä jo luopua, vanha muinaisjäänne joka ei sovellu enää nykyaikaan.

Vierailija
9/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet vain näin saadaksesi itsellesi paremman olon. Fakta on, että älykkäämmät selviävät yhteiskunnassa kaikissa ammateissa kun taas mitä vähemmän älykkyttä on, sitä vähempään ihminen taipuu.

Älykkyys ei tähän liity mitenkään.

Vierailija
10/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin iltalukion amiksena. Kaksi Laudaturia tuli, lisäksi yksi E ja yksi M.

Lakki oli tänään päässä.

Vierailija
11/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt molemmat ja olihan se amis ihan naurettavan helppo. Siellä ei edes vaadittu juuri mitään.

Ja ne koulukaverini siellä amiksessa... Noh, ehkä 20% niistä olisi pärjännyt lukiossa. Muut ei osanneet edes yhdyssanoja.

Vierailija
12/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavaa tällainen hölmö vertailu. Monet lukiolaiset menevät amikseen aikuispuolelle lukion jälkeen, jos paikka ei ole auennut korkeakoulusta.

Yhtä arvokkaita opintoja molemmat. Ei ole ihmisarvo kiinni koulutuksen korkeudesta. Mitää koulutusta ei pitäisi vähätellä

Vierailija
13/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lukioon on helpompi päästä kuin amikseen, jos se niin vaativa paikka on?

Joskus tarvitsee jopa olla lukiopohja, tai ainakin se on monesti eduksi.

Vierailija
14/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut aikaa näpertää lukiossa amiksen jälkeen. Oli korkeakoulussa ihan tarpeeksi hommaa.

Vierailija
15/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut aikaa näpertää lukiossa amiksen jälkeen. Oli korkeakoulussa ihan tarpeeksi hommaa.

Minulle taas korkeakouluopiskelu oli luliotaustan vuoksi erittäin helppoa. Pelkällä amistutkinnolla varmasti joutuu tekemään paljon, että pärjää.

Vierailija
16/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas korkeakouluopiskelu oli luliotaustan vuoksi erittäin helppoa. Pelkällä amistutkinnolla varmasti joutuu tekemään paljon, että pärjää.

Ei siinä mitään vaikeaa ollut. Siinä oli tarpeeksi hommaa. Eri asia.

Vierailija
17/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylioppiluudesta olisi syytä jo luopua, vanha muinaisjäänne joka ei sovellu enää nykyaikaan.

Toi on niin totta. Lukio-opintoihin tulisi sisällyttää ammattiopinnot, ne eivät ole haitaksi korkeakouluopinnoissakaan. Saattaisi olla muutamilla ainoa kokemus normitöihin.

Vierailija
18/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini käy amista, lukiota ja AMK opintoja samaan aikaan. Lukion suoritukset 9 ja amiksen 5. AMK arvosanoja ei ole vielä tullut.

Vierailija
19/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh. Tietenkään toisen opintoalan opiskelijat ei pärjää ihan eri ympäristössä. Sama sanoa että humanistit ei pärjää teknillisessä. Tai teologit maatalousopistossa. Tai palomiehet päiväkodissa. Päiväkodinhenkilöt paloasemalla.

Ap on nyt iskenyt journalismin kultasuoneen.

Vierailija
20/22 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi koskaan selvinnyt lukion kielissä. Aen sijaan menin ammattikouluun ja siitä sitten opiskelin itseni opistoinsinööriksi. Nyt toimin projektipäällikkönä ulkomaan projeketeissa. Olen projektieni parissa jopa asunut muutaman vuoden USA:ssa joten näin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän