Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alman kysely: SDP:n kannatus jo yli 24 %, perussuomalaisten

Vierailija
01.05.2020 |

laskee...

Kommentit (184)

Vierailija
141/184 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos, eurokriisi, siirto laiskriisi, ja ties mitä mahdollisesti tulossa. Toivottavasti hallitus tulee ajamaan Suomen etuja. Pahoin kyllä pelkään ettei tule.

Vierailija
142/184 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon näyttää olevan näitä vassareita Suomessa alkusivun peukutusten perusteella. Mitäs sitten, kun joudutte itse maksamaan tämän hallituksen koronalaskun. Kenen taskuun sitten panette kätenne, kun ei ole kuin se oma, mistä kaivella? Suuret on demareitten puheet olleet aina, mutta velalla on kaikki lupaukset maksettu, ja pantu se tyhmä kansa maksamaan takaisin. Toivottavasti tällä kertaa muut puolueet eivät tule apuun.

Suomen valtio on ollut viimeksi nettovalaton Lipposen hallituksen aikana, eli silloin kun Suomessa oli edellisen kerran dermari päämisterinä. Revippä siitä.

Aika oli aivan erilainen. Lipponen oli erinomainen pm, hänellä oli sekä selkeät perustellut näkemykset että laajat yhteysverkot,  Ja onhan se nähty, miten Lipponen heitettiin omien keskuudessa täysin susille, koska hän ei ollut kunnon demari.

Perusdemarit ovat kiljusia. Rahat pitää kupata itselle ja heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/184 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon näyttää olevan näitä vassareita Suomessa alkusivun peukutusten perusteella. Mitäs sitten, kun joudutte itse maksamaan tämän hallituksen koronalaskun. Kenen taskuun sitten panette kätenne, kun ei ole kuin se oma, mistä kaivella? Suuret on demareitten puheet olleet aina, mutta velalla on kaikki lupaukset maksettu, ja pantu se tyhmä kansa maksamaan takaisin. Toivottavasti tällä kertaa muut puolueet eivät tule apuun.

Suomen valtio on ollut viimeksi nettovalaton Lipposen hallituksen aikana, eli silloin kun Suomessa oli edellisen kerran dermari päämisterinä. Revippä siitä.

Niin, kun edelliset hallitukset maksavat demareiden aikaansaamat velat pois. Helppo on sitten mennä velattomaan hallitukseen. Näin niinkuin yleisellä tasolla. Revippä ite.

Vierailija
144/184 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu! Mutta persujen suosiota enemmän harmittaa ja ihmetyttää kokoomuksen suosio. Tuollahan on pakko olla jotain persaukisiakin...

Vierailija
145/184 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttavapiirissä vihervassareita, perustelevat valintaansa sillä, että heidän mielestään heikompia pitää auttaa. Kun kysyy keitä he ne heikommat ovat, sanovat hyvin yksipuolisesti jonkun ryhmän, jota heidän mielestään pitäisi auttaa, eli tekevät siinä jo valintaa. Ja kun kýsyy vähän enemmän, käy ilmi, että kokevat, että pelkkä näin sanominen tekee heistä parempia ihmisiä. Eivät oikeasti ole valmiita itse tekemään tai maksamaan aatteensa vuoksi. Vähän niinkuin joku sanoo olevansa kauhean empaattinen ihminen, eihän oikeasti empaattinen ihminen sano niin.

Vierailija
146/184 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun toiset ohjaa Suomea pandemian läpi, niin toiset yllyttää viranomaistyön häirintään ja suun soittoon. Ei siitä ihmiset tykkää.

Vallanpitäjät tykkää kaltaisistasi lampaista. 

Vierailija
147/184 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En henkilökohtaisesti ymmärrä, mihin tämä demareiden suosio perustuu, edes kriisin keskellä. Eihän tuo Marin ole tehnyt mitään, hokenut vaan tyhjiä kliseitä. Mitään konkreettista ei häneltä ole irronnut, ei osaa oikein kunnolla sanoa edes, miten tätä kriisiä hoidetaan. Sanoo vaan, että kyllä hän miettii, harkitsee ja oppii virheistään. Niin kai jokainen. Saavutus on ollut se, että Suomi on selvinnyt niin hyvin. Mutta kun ei sekään ole hänen ansiotaan, häntähän täytyi patistaa esim. sulkemaan uudenmaan rajat. Ei hän ole itse mitään saanut aikaiseksi. Eikö suurin osa suomalaisista ole tätä ymmärtänyt? Kannatetaanko tässä puoluetta vai häntä,? Hoetaan vaan yhtä tyhjiä lauseita kuin idolinsa tyylin "Sanna on hyvä", "Sanna on johtaja", olen alkanut epäilemään, että suomalaiset ovat jotenkin aivopestyjä.

Ei se mitään. Sinun ymmärrys ei vaan toimi.

En mä sulle puhunu.

Vierailija
148/184 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttavapiirissä vihervassareita, perustelevat valintaansa sillä, että heidän mielestään heikompia pitää auttaa. Kun kysyy keitä he ne heikommat ovat, sanovat hyvin yksipuolisesti jonkun ryhmän, jota heidän mielestään pitäisi auttaa, eli tekevät siinä jo valintaa. Ja kun kýsyy vähän enemmän, käy ilmi, että kokevat, että pelkkä näin sanominen tekee heistä parempia ihmisiä. Eivät oikeasti ole valmiita itse tekemään tai maksamaan aatteensa vuoksi. Vähän niinkuin joku sanoo olevansa kauhean empaattinen ihminen, eihän oikeasti empaattinen ihminen sano niin.

Suomessa on leipäjonoja, laitoksissa kaltoinkohdeltuja vanhuksia ja ylipäänsä köyhiä, mutta enpä ole nähnyt edes vasemmistoliiton tosissaan nostavan näitä ongelmia esiin. Euroopan sosiaalisten oikeuksien komitea on toistuvasti arvostellut Suomea perusturvan liian alhaisesta tasosta, mutta vasemmisto on pysynyt tästä hiljaa. Vihreät puolestaan ovat enemmän kiinnostuneita esiintymään hyvinä moderneina  ihmisinä kuin soiden suojelusta tai avohakkuiden kieltämisestä.

Vierailija
149/184 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ole vielä tajunneet että SDP vihaa köyhiä. Ne vie liitoilta kovalla keruulla ansaitut rahat.

Vierailija
150/184 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina hämmästyttää nämä kyselyt siinä mielessä että en ole ikinä itse sellaista nähny saati sellaiseen vastannut. Tuttavapiirissä on tästä keskusteltu eikä heistäkään kukaan ole ikinä vastannut. Puhutaan kohtuullisen isosta porukasta eri aloilta ja eri ikäisistä ihmisistä.

Onko joku tässä ketjussa kommentoiva vastannut kyselyyn puoluekannasta? Jos olet, niin missä ja miten juuri sinä tulit valituksi?

En tiedä, miten tulin valituksi, satunnaisella otannalla toki. Kuusi vuotta sitten, puhelimitse haastateltiin asiasta.

Vierailija
151/184 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua aina hämmästyttää nämä kyselyt siinä mielessä että en ole ikinä itse sellaista nähny saati sellaiseen vastannut. Tuttavapiirissä on tästä keskusteltu eikä heistäkään kukaan ole ikinä vastannut. Puhutaan kohtuullisen isosta porukasta eri aloilta ja eri ikäisistä ihmisistä.

Onko joku tässä ketjussa kommentoiva vastannut kyselyyn puoluekannasta? Jos olet, niin missä ja miten juuri sinä tulit valituksi?

Nämä gallupit on ihan yhtä tyhjän kanssa, jos otanta on vaikka 1000 henkilöä. Sekin vaikuttaa paljon tekeekö kyselyn Rovaniemellä, Kirkkonummella tai Seinäjoella.

Ainoa luotettava gallup järjestetään 4 vuoden välein.

Suomessa nimenomaan 1000 henkilön kokoinen otanta on tilastollisesti pätevä. Jokainen yliopistossa opiskellut tietää tämän.

Vierailija
152/184 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin on parasta, mitä demareilla on tällä hetkellä tarjota, mutta: 

Marinilla ei ole omaa vahvaa näkemystä. Hän on muiden vietävissä. Toisaalta hän ei halua ottaa vastaan apua oikeasti osaavammilta. 

Ja hänen tapansa esittää asiat on aspergerimäinen. Nyökytys joka toiselle sanalle ja valittu koreografia muutamalle avainsanalle. 

Eikä hän saa pidettyä omaa puoluetta ruodussa. Viittaan Kiuruun ja Harakkaan.

Marini ideologia on kova sosialismi kommunismi hänen vaalikone vastausten perusteella.

Se on jo todettu jo monessa paikkaa toimimattomaksi, viimeisenä Venezuela, jolla on maailman 6 suurimmat öljyvarat. Tai lähi itä, muutama valtio osannut käyttää rahansa, loput maat kehitysmaa tasolla käsi ojossa odottamassa ilmaista rahaa.

Vierailija
153/184 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan, miten käy kun talouden tappostrategian koko hinta  paljastuu. Nyt voidaan hymistellä alhaisilla kuolinluvuilla, mutta kun miljardilasku tulee pöytään, näin yksisilmäinen lähestyinen ei ehkä näytäkään niin hyvältä+´+i

Vierailija
154/184 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä gallupit on ihan yhtä tyhjän kanssa, jos otanta on vaikka 1000 henkilöä. Sekin vaikuttaa paljon tekeekö kyselyn Rovaniemellä, Kirkkonummella tai Seinäjoella.

Gallupin tulos on se mitä kysyjä haluaa, kysymysten asettelu. Valitaanko 200 henkeä Helsingin Kalliosta vai Rovaniemeltä. Pohjoisessa keskustan kannattajia, Kallion joutoporukka vihreät ja vasemmisto.  Itä Helsingissä somalit äänestä vasemmistoa kun niille luvataan eniten vastikkeetonta rahaa vasemmistosta.

Vierailija
155/184 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kun edelliset hallitukset maksavat demareiden aikaansaamat velat pois. Helppo on sitten mennä velattomaan hallitukseen. Näin niinkuin yleisellä tasolla. Revippä ite.

Suomella oli ennätysvelta Holkerin ja Ahon jäljiltä Lepposen aloittaessa. Toope. Revittpä siitä.

Vierailija
156/184 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gallupin tulos on se mitä kysyjä haluaa, kysymysten asettelu. Valitaanko 200 henkeä Helsingin Kalliosta vai Rovaniemeltä. Pohjoisessa keskustan kannattajia, Kallion joutoporukka vihreät ja vasemmisto.  Itä Helsingissä somalit äänestä vasemmistoa kun niille luvataan eniten vastikkeetonta rahaa vasemmistosta.

Gallupit ovat pitäneet hyvin paikkaansa.

Vierailija
157/184 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomella oli ennätysvelta Holkerin ja Ahon jäljiltä Lepposen aloittaessa. Toope. Revittpä siitä.

Neuvostoliiton romahduksella ja demarien "kaikki munat samaan idänkauppakoriin, valtiontaloutta hoidetaan loputtomiin devalvoimalla" politiikalla ei tietenkään ollut mitään tekemistä asian kanssa?

Surullista ettei demareilla ole muuta tarjolla kansalle kuin loputtomiin valeita. Ilmankos persut kiinnostaakin koska niilläkin on valeita mutta parempia valeita. 

Vierailija
158/184 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä galluppi tehtiin huhtikuun loppupuolella, ei siis viimeisenä päivänä, äänestystulokseen vaikutti myös se, että päätöstä koulujen avaamisesta ei oltu vielä tehty.

Vierailija
159/184 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se "tyttöhallitus" sitten kaatunutkaan, vaikka sitä on ennustettu viimeiset puoli vuotta. Ja "päätyttö" ei ollutkaan mikään itkua vääntävä marionetti, vaan valtaa suvereenisti käyttävä kriisijohtaja, joka siinä sivussa nosti puoleensa kannatuksen ennätyskorkealle.

Seuraavaksi sitten aletaan ennustamaan, miten hallitus kyykkää kun tilanne on ohi. Blaa blaa. Katsotaan sitä sitten, edelliset setämiesten ennusteet ei ainakaan osuneet.

Vierailija
160/184 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se "tyttöhallitus" sitten kaatunutkaan, vaikka sitä on ennustettu viimeiset puoli vuotta. Ja "päätyttö" ei ollutkaan mikään itkua vääntävä marionetti, vaan valtaa suvereenisti käyttävä kriisijohtaja, joka siinä sivussa nosti puoleensa kannatuksen ennätyskorkealle.

Seuraavaksi sitten aletaan ennustamaan, miten hallitus kyykkää kun tilanne on ohi. Blaa blaa. Katsotaan sitä sitten, edelliset setämiesten ennusteet ei ainakaan osuneet.

Meidän tyttöjen hallituksen kannatus nousee vielä tuostakin. Valtiosetämiehet eivät sitä saa mediakampanjpillaan estettyä. :D