Joko kaipaat kirjastoja jo auki?
Kommentit (51)
Kirjastot voisi avata näin alkuun nettivarausperiaatteella, kirjastonhoitajat hakisivat varatut kirjat valmiiksi hyllyyn tai tiskille ja kirjastossa voisi käydä vain noutamassa varatut kirjat. Järjestelmätkin olisi jo valmiina.
Ikävä kirjaston lehtisalia ♥ Lainatut kirjatkin on luettu, lisää haluan lainata 😍 Kirjastot on ihania paikkoja!! 🙂
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kotona kirjoja mutta kaipaan Oodia.
En enää rakasta kirjaa esineenä niin paljon, että haluaisin lukemisen jälkeen säilöä sen kotiini.
Lomautettuna olisi loistavasti aikaa varata Oodin saumuri ja tehdä vaatekaapin korjausompelukierros tai vihdoin ottaa ne ihanat kaappiin haalitut kankaat käyttöön.
Epätoivoisena olen kyllä jo ladannut ellibs-appsin, mutta eihän se ole sama kuin oikeat kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan lukea kirjani paperilta, silmät eivät ruutua kestä. Tuijotan ruutua työssäni tarpeeksi.
En myöskään tykkää kuunnella kirjoja, sillä haluan makustella sanoja ja lauseita rauhassa välillä useammankin kerran. Kuuntelukirjojen lukija paahtaa edelleen ja kaikkien ääntä ei vain siedä.
En halua ostaa kirjaa ikiajoiksi itselleni, kotona ei ole tilaa. En halua tavaraa.
Siksi maksan mielelläni veroja, että voin nauttia kirjaston palveluista. Se on mahdollistanut maamme kansalaisten tasa-arvoisen pääsyn yleissivistyksen pariin. Kirjastossa on mukava lukea lehtiä, opiskella lukusalissa ja lainata hyviä kirjoja.
Minulle on tänä korona-aikana todellakin selvinnyt, että kirjasto on tärkeä osa elämääni. Toivottavasti kohta pääsee lainaamaan lisää luettavaa.
Kiitos Suomen kirjastot ja kirjastotyöntekijät! Kiitos myös kirjailijoille, että teette meille lukijoille uutta sisältöä luettavaksi!
Sulla on mun näppis. Kiitos että puit ajatukset sanoiksi näin hyvin. Mistä oletkin oppinut?
Kiitos suomalainen sivistystyö.
Voihan ostaa kirjan ja myydä tai antaa eteenpäin luettuaan.
En.
Voivat pitää ne kiinni vielä pitkään.
Kirjastot ja museot pitäisi avata pian, muuten huomataan että niitä ei tarvita lainkaan.
Koulut sitävastoin pitäisi avata vasta syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan ostaa kirjan ja myydä tai antaa eteenpäin luettuaan.
Kirjat on aika kalliita. Jos lukee paljon, niin harrastuksesta tulee aika hintavaa. Kirjojen jälleenmyyntimarkkinat eivät ole kummoiset.
Järjetöntä jos koulut kerran avataan niin jos kirjastoja ei avata.
Käyttäjä21362 kirjoitti:
Kirjastot voisi avata näin alkuun nettivarausperiaatteella, kirjastonhoitajat hakisivat varatut kirjat valmiiksi hyllyyn tai tiskille ja kirjastossa voisi käydä vain noutamassa varatut kirjat. Järjestelmätkin olisi jo valmiina.
Ei ole edes tarpeellista mennä noin pitkälle. Selvät pelisäännöt vain kirjojen haussa eli 1 ihminen per hyllyvälikkö kerrallaan. Ei kirjastot nyt niin suosittuja paikkoja ole, että syntyisi isompia jonoja.
Lainattiin kirjastosta kolme kassillista, vielä riittää.
Lisäksi olen tehnyt kaksi isoa tilausta nettidivarista. K4 kuntoluokituksella ja osa oli avaamattomia! Mukaan lukien kirja painovuodelta 1981... Monet varmaan saavat lahjaksi kirjoja joista eivät pidä ja jotka sitten vuosikymmenten jälkeen viedään divariin.
Homeenhajuisia divarikirjoja en ole saanut koskaan.