THL halusi koulut auki, jotta saadaan levitettyä koronaa, kertoo Mtv3
Katsokaa juttu Maikkarin sivulta. Thl kirjoitti hallitukselle, koulut auki, jotta korona leviää. Nyt leviää liian hitaasti. Järkkyä..... miksi hallitus ei kertonut oikeaa syytä koulujen avaamiselle????
Kommentit (844)
Vierailija kirjoitti:
Usko pois, kyllä sitä koronaa oli jo täälläkin vuoden vaihteen alussa, kun suomessa jylläsi "mysteeri flunssa" aalto..Mutta ketään ei kiinnostanut, paitsi meitä lukemattomia sairastuneita. Moni koronaa sairastanut on ollut yllättynyt kun kuuli että olikin koronaa kun ei ollut pahempia oireita..mutta tietenkin te palsta-professorit tiedätte kaiken paremmin kuin jo sairastuneet ja OIKEAT tutkijat;) Faktahan on se että suurin osa sairastaa sen lievänä(lievä voi sitten tarkoittaa jokaiselle eri asioita)
Yksikään tieteellinen fakta ei tue väitettä. Ihmisiltä ei löydy virusta tuhoavia vasta-aineita ja itse taudin leviäminen on ollut tautiepäilyjen joukossa erittäin maltillista. THL on selkeän pettynyt tähän ja tietää, ettei laumasuojaa ole tulossa tämän vuoden aikana ilman italialaista tragediaa.
Tuoreita juttuja: Virus leviää eniten sisällä, ahtaissa oloissa ja kun ollaan pitkän aikaa yhdessä.
Tanskassa luvut lähteneet nousuun koulujen avauduttua
Vierailija kirjoitti:
Tuoreita juttuja: Virus leviää eniten sisällä, ahtaissa oloissa ja kun ollaan pitkän aikaa yhdessä.
Tanskassa luvut lähteneet nousuun koulujen avauduttua
Ja siellä hallitus perui eiliset ravit tämän johdosta.
Meilla kunta tekee kartoituksen, kuinka moni aikoo tulla kouluun. Wilmaviesti tuli asiasta ja pitaa vastata 6.5. mennessa. Lapselle voi anoa lomaa koulusta, jolloin opetuksesta vastaa koti. Selkeasti viestitaan, etta on ok pitaa lapsi kotona :)
Nyt THL haluaa jatkaa poikkeustilaa, että voidaan vaatia hoitohenkilöstö töihin jos (kun) koronatartuntojen määrä kasvaa kesällä 😳
Ensin tartutetaan tahallisesti kotona koululaisiin, koulujen työntekijöihin ja heidän perheisiinsä ja sitten varmistetaan työntekijät heitä hoitamaan.
Todella, todella julmaa peliä ihmishengillä 😭
Kaikki nähdään mitä tapahtuu, ja me annetaan sen tapahtua 😳😭🤮
Ihan niinkuin natsisaksassa. Ihmiset näkivät mitä tapahtuu, ja antoivat sen tapahtua.
Minä en edes tiedä miten tuota vastaan voisi taistella.
Voin kirjoittaa keskustelupalstoilla, mutta sillä ei ole merkitystä.
Voin estää omien lasten jouluun menemisen, mutta se auttaa vain omaa perhettäni. Tietenkin minulle oma perheeni on tärkeintä, mutta en halua turhaa kärsimystä kenelläkään muillekaan.
Surettaa ja kauhistuttaa jo valmiiksi se tuska ja kärsimys jota kesäksi ollaan suunnittelemassa.
Säälittää myös hoitohenkilökunta, joka joutuu etulijassa kohtaamaan sen kauheuden ja tekemään töitä vuorotta.
Kaikkialla missä tilanne on mennyt pahaksi, ovat hoitajat itkeneet jaksamisen äärirajoilla. Osa lääkäreistä on päättynyt tappamaan itsensä kun ei ole kestänyt tilannetta. Se yksi amerikkalainen lääkärikin, joka itki kuinka potilaat kuolevat ennenkuin heidät saa ulos ambulanssista. 😩
Ehkäpä sitten ovat tyytyväisiä ne jotka ovat pitkin matkaa valitelleet vähäistä kuolleiden määrää 🥶
Tartuntatautilain mukaan viranomainen ei saa levittää tarttuvaa tautia tahallaan tai olla puuttumatta sen leviämiseen. Viranomaisen pitää toimia jo jos on vaikka vain tautiepäily.
Rikoslain mukaan rangaistukset voivat olla 10 vuotta vankeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kysymys siitä, että koulut avataan ilman järkevää syytä 2 viikoksi, ei kukaan aio loppuelämäänsä kotona viettää.
Niin, no se kahden viikon avaus on minustakin aivan järjetön ja turha. Mutta luulen että moni foliomamma kaavailee lastensa piilottamista kellariin loppuelämäksi ja kotona hipsuttelua korona-korttia käyttäen, onhan sen nähnyt näistä viesteistä.
Sinusta en tiedä, mutta minä en halua yhtään lasta niihin sairaaloiden pihalla oleviin ruumiskontteihin. En edes sinun lastasi.
En halua niihin oikeasti yhtään sellaista ruumista joka kuolema olisi helposti estettävissä, jos vaan pidettäisiin ne koulut kiinni.
Niiden kohtalo minua ei sureta, jotka kuolevat oman valintansa tähden. Oikeasti toivon että mahdollisimman moni konttiin päätyvistä on sitä porukkaa.
Lapsilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta valita. Eikä niillä perheillä jotka tosissaan luulevat että on pakko tehdä niinkuin ministeri käskee.
Minä en myöskään halua yhden lapsen joutuvat tarpeettomasti huostaan tai jäävän puoliorvoksi tai orvoksi.
Vain siksi että THL on narsistien ukkojen tyyssija ja tettiministerit haluaa leikkiä jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Meilla kunta tekee kartoituksen, kuinka moni aikoo tulla kouluun. Wilmaviesti tuli asiasta ja pitaa vastata 6.5. mennessa. Lapselle voi anoa lomaa koulusta, jolloin opetuksesta vastaa koti. Selkeasti viestitaan, etta on ok pitaa lapsi kotona :)
Onneksi on vastuullisia ja järkeviä kuntapäättäjiä toisin kuin hallituksen tuuliviirit. Tämähän nähtiin jo pandemian alkuvaiheessakin, kun osa kunnista olivat tottelemattomia ja tekivät oikeita toimenpiteitä jo silloin kun hallitus käski vain pesemään käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde? Etelä-Korean testausmokat?
Mihin tarvitset lähteen? Ei ole sisälukutaitoa? Et kykene yhdisteleen eri lähteistä kirjoitettuja asioita?
Tosi säälittävää kun ihmiset ryntää mielipiteissään ja teoissaan täysin tyhjäpäänä johonkin suuntaan. Uskoo kaiken niille syötetyn tiedon ja "faktan".No nyt ainakin tiedän mihin esitetty väite, jonka mukaan immuniteettia on turha hakea kun näyttää siltä ettei tautiin sellaista synny. Ei kovin vahvalla pohjalla tuo väite. Tutkimus on tosin vielä kesken.
Huom. en ota kantaa siihen kannattaako immuniteettia hakea, vaan siihen, että viittaako nykytieto sen syntyvän vai ei.
Nyt en ole täysin varma mistä kiistelette, mutta ainakin WHO on useita kertoja varoittanut, niin omilla sivuillaan kuin muissa tiedotteissa, että immuniteetin syntymisestä ei ole mitään varmuutta. Sitä ei ole voitu testeillä eikä tutkimuksilla osoittaa.
Tästä on uutisoitu useissa eri lehdissä. Minusta on hämmentävää että joku ei ole WHO:n kantaa tähän asiaan kuullut.
Tässä linkki yhteen uutiseen
https://www.ft.com/content/49615c5b-d5b0-444b-b5f3-29bcc451f01e
Suomessa THL näyttää ottaneen haasteen vastaan ja pyrkii todistamaan immuniteetin syntymisen vaikka vielä ei ole hirveästi todisteita löytynyt.
Siksi se tarvitsee lisää sairastuneita tutkittavaksi. Nykyinen sairastuneiden määrä ei ole riittävän suuri vakuuttavalle tutkimukselle, eikä varsinkaan laumasuojatutkimukselle.
Tavallaan ymmärränkin THL:n näkökulmaa. Ei tieteellistä tutkimusta voi tehdä tunteet edellä. Tieteellisen tutkimuksen on pohjauduttava tiukasti faktaan. Tämä vaatii tietynlaista luonteenlaatua tutkijoilta.
Tämä nyt meneillään oleva THL: n tutkimus vaan ei kestä päivänvaloa sen epäeettisyyden ja ihmisuhrien takia.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Minä en myöskään halua yhden lapsen joutuvat tarpeettomasti huostaan tai jäävän puoliorvoksi tai orvoksi.
Vain siksi että THL on narsistien ukkojen tyyssija ja tettiministerit haluaa leikkiä jumalaa.
Pitää huomioida myös testauskriteerit. On keinoja, joilla on saatu näyttämään, että lapset ei sairasta.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006495619.html
Huom. Tässä Hesarin jutussa:
Täysin oireettomia lapsia ei tosin testata, joten heillä saattaa kuitenkin olla tartunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää huomioida myös testauskriteerit. On keinoja, joilla on saatu näyttämään, että lapset ei sairasta.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006495619.html
Huom. Tässä Hesarin jutussa:
Täysin oireettomia lapsia ei tosin testata, joten heillä saattaa kuitenkin olla tartunta.
Vaikka koko muu perhe olisi sairastunut kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt THL haluaa jatkaa poikkeustilaa, että voidaan vaatia hoitohenkilöstö töihin jos (kun) koronatartuntojen määrä kasvaa kesällä 😳
Ensin tartutetaan tahallisesti kotona koululaisiin, koulujen työntekijöihin ja heidän perheisiinsä ja sitten varmistetaan työntekijät heitä hoitamaan.
Ihan niinkuin natsisaksassa. Ihmiset näkivät mitä tapahtuu, ja antoivat sen tapahtua.Minä en edes tiedä miten tuota vastaan voisi taistella.
Voin estää omien lasten jouluun menemisen, mutta se auttaa vain omaa perhettäni. Tietenkin minulle oma perheeni on tärkeintä, mutta en halua turhaa kärsimystä kenelläkään muillekaan.
Surettaa ja kauhistuttaa jo valmiiksi se tuska ja kärsimys jota kesäksi ollaan suunnittelemassa.
Säälittää myös hoitohenkilökunta, joka joutuu etulijassa kohtaamaan sen kauheuden ja tekemään töitä vuorotta.Kaikkialla missä tilanne on mennyt pahaksi, ovat hoitajat itkeneet jaksamisen äärirajoilla. Osa lääkäreistä on päättynyt tappamaan itsensä kun ei ole kestänyt tilannetta. Se yksi amerikkalainen lääkärikin, joka itki kuinka potilaat kuolevat ennenkuin heidät saa ulos ambulanssista. 😩
Ehkäpä sitten ovat tyytyväisiä ne jotka ovat pitkin matkaa valitelleet vähäistä kuolleiden määrää 🥶
Ihan samat tunnelmat täälläkin. Viime aikoina tullut uutisia seuratessa mieleen Handmaid's story. Miten siellä yhteiskunta hitaasti vain muuttui ja yhtäkkiä ihmiset huomasivat elävänsä dystopiassa, kuin sammakko kiehuvassa vedessä.
Ahdistavinta on, kun omat vaikutusmahdollisuudet ovat niin rajalliset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde? Etelä-Korean testausmokat?
Mihin tarvitset lähteen? Ei ole sisälukutaitoa? Et kykene yhdisteleen eri lähteistä kirjoitettuja asioita?
Tosi säälittävää kun ihmiset ryntää mielipiteissään ja teoissaan täysin tyhjäpäänä johonkin suuntaan. Uskoo kaiken niille syötetyn tiedon ja "faktan".No nyt ainakin tiedän mihin esitetty väite, jonka mukaan immuniteettia on turha hakea kun näyttää siltä ettei tautiin sellaista synny. Ei kovin vahvalla pohjalla tuo väite. Tutkimus on tosin vielä kesken.
Huom. en ota kantaa siihen kannattaako immuniteettia hakea, vaan siihen, että viittaako nykytieto sen syntyvän vai ei.
Nyt en ole täysin varma mistä kiistelette, mutta ainakin WHO on useita kertoja varoittanut, niin omilla sivuillaan kuin muissa tiedotteissa, että immuniteetin syntymisestä ei ole mitään varmuutta. Sitä ei ole voitu testeillä eikä tutkimuksilla osoittaa.
Tästä on uutisoitu useissa eri lehdissä. Minusta on hämmentävää että joku ei ole WHO:n kantaa tähän asiaan kuullut.Tässä linkki yhteen uutiseen
https://www.ft.com/content/49615c5b-d5b0-444b-b5f3-29bcc451f01eSuomessa THL näyttää ottaneen haasteen vastaan ja pyrkii todistamaan immuniteetin syntymisen vaikka vielä ei ole hirveästi todisteita löytynyt.
Siksi se tarvitsee lisää sairastuneita tutkittavaksi. Nykyinen sairastuneiden määrä ei ole riittävän suuri vakuuttavalle tutkimukselle, eikä varsinkaan laumasuojatutkimukselle.Tavallaan ymmärränkin THL:n näkökulmaa. Ei tieteellistä tutkimusta voi tehdä tunteet edellä. Tieteellisen tutkimuksen on pohjauduttava tiukasti faktaan. Tämä vaatii tietynlaista luonteenlaatua tutkijoilta.
Tämä nyt meneillään oleva THL: n tutkimus vaan ei kestä päivänvaloa sen epäeettisyyden ja ihmisuhrien takia.
-ohis
Juuri näin. Ja yksi sivujuonne tässä keskustelussa on THL:n mengeleiden lääketeollisuuskytkennät. Yleensä follow the money toimii piilevien motiivien selvittämiseen. En ole yhtään yllättynyt, jos kohta uutisoidaan, että GSK aloittaa täällä rokotteen tai sillä yhdysvaltalaisen Vir:n kanssa kehitteillä olevan vasta-ainepohjaisen hoidon tutkimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kysymys siitä, että koulut avataan ilman järkevää syytä 2 viikoksi, ei kukaan aio loppuelämäänsä kotona viettää.
Niin, no se kahden viikon avaus on minustakin aivan järjetön ja turha. Mutta luulen että moni foliomamma kaavailee lastensa piilottamista kellariin loppuelämäksi ja kotona hipsuttelua korona-korttia käyttäen, onhan sen nähnyt näistä viesteistä.
Sinusta en tiedä, mutta minä en halua yhtään lasta niihin sairaaloiden pihalla oleviin ruumiskontteihin. En edes sinun lastasi.
En halua niihin oikeasti yhtään sellaista ruumista joka kuolema olisi helposti estettävissä, jos vaan pidettäisiin ne koulut kiinni.
Niiden kohtalo minua ei sureta, jotka kuolevat oman valintansa tähden. Oikeasti toivon että mahdollisimman moni konttiin päätyvistä on sitä porukkaa.
Lapsilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta valita. Eikä niillä perheillä jotka tosissaan luulevat että on pakko tehdä niinkuin ministeri käskee.
Pelätään kuolemaa ja sitten toivotaan toisille kuolemaa. Kyllä on sairasta.
Se tunne, kun on koko ikänsä luullut elävänsä demokratiassa ja yhtäkkiä tajuaa, että täällä täysin demokratian ulkopuolelta virkaansa valitut viranomaiset voivatkin tehdä päätöksiä, jotka vaarantavat koko kansakunnan hengen ja terveyden ja lukitsevat ihmiset vuosikausiksi kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni laumaimmuniteettiporukka voisi nyt johtaa joukkoja edestä ja näyttää miten harmiton se tauti onkaan työikäiselle perusterveelle. Boris Johnsonhan tästä jo kiitettävästi näytti esimerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan niinkuin natsisaksassa. Ihmiset näkivät mitä tapahtuu, ja antoivat sen tapahtua.Minä en edes tiedä miten tuota vastaan voisi taistella.
Säälittää myös hoitohenkilökunta, joka joutuu etulijassa kohtaamaan sen kauheuden ja tekemään töitä vuorotta.Kaikkialla missä tilanne on mennyt pahaksi, ovat hoitajat itkeneet jaksamisen äärirajoilla. Osa lääkäreistä on päättynyt tappamaan itsensä kun ei ole kestänyt tilannetta. Se yksi amerikkalainen lääkärikin, joka itki kuinka potilaat kuolevat ennenkuin heidät saa ulos ambulanssista. 😩
Harvan kansan kanssa tällaista koeponnistusta lapsilla voisi edes ehdottaa - kansa olisi jo kaduilla. Tässä luetetaan siihen, että suomalaiset ovat vuosisatoja alistuneet nöyränä mihin tahansa. Uskon, että on tästä tulee sulupolvitrauma: miksi äidit laityivat lapsensa rottakokeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni laumaimmuniteettiporukka voisi nyt johtaa joukkoja edestä ja näyttää miten harmiton se tauti onkaan työikäiselle perusterveelle. Boris Johnsonhan tästä jo kiitettävästi näytti esimerkkiä.
Ja Sanna Marin panna lapsensa lähipäiväkotiin. Siinä se on mun lapsen koulun vieressä. Tungosta ja paljon somaleja.