THL halusi koulut auki, jotta saadaan levitettyä koronaa, kertoo Mtv3
Katsokaa juttu Maikkarin sivulta. Thl kirjoitti hallitukselle, koulut auki, jotta korona leviää. Nyt leviää liian hitaasti. Järkkyä..... miksi hallitus ei kertonut oikeaa syytä koulujen avaamiselle????
Kommentit (844)
Eikö se ole tartuntalain vastaista toimintaa?
THL on masentunut, kun eivät voineetkaan toimia sankareina tässä kriisissä, kun ihmiset noudattavat liian järkevästi suosituksia. On paljon jännempää, kun pääsee joka päivä iltalehtien otsikoihin esittelemään viisauksiaan, kun kuolleita alkaa tulla lisää. Ja strategiaakin voidaan muutta vähintään kahdesti viikossa.
Ja sitten seuraavana päivänä muut soiniset ja vaarat ja vähänkin "tiedäkö kuka minä olen"- tyypit kanssa haluavat sanoa sanansa asiaan. Itse rikkaina turvatuissa bunkkereissaan laskeskevat mikä olisi ideaalinen luku kuolleille.
Ja lääketiedettä opiskelleet heittäytyvät talousasiantuntijoiksi ja päinvastoin. Ja jälki voi olla sen näköistä.
Ihan farssia tämä Suomen meno.
Huoltovarmuuskeskus mokasi myös 8 vuotta sitten – myi 24 miljoonan arvosta polttoöljyä maksukyvyttömälle yhtiölle
https://www.iltalehti.fi/talous/a/99202fc7-4c4c-44af-abdc-614ac66b17a9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se riskiryhmiinkin puuttuminen oli omituista.
Vielä se Saxenkin siinä sekaantumassa.
Kuin olisi jotain tutkimuksen pohjaa laadittu ja siksi koehenkilöille sallitaan vain ihan tietyt sairaudet tasaisesti poissuljettuina?
THL:n riskiryhmäluettelossa ei mainita lainkaan korkeaa verenpainetta. Ei, vaikka sen on monissa tutkimuksissa osoitettu olevan yleisin perussairaus niillä, jotka ovat sairastuneet vakavasti tai kuolleet. Haluaisin tietää miksi.
Koska Suomessa on niin paljon kohonnutta verenpainetta (n. kahdella miljoonalla kansalaisella). Olisi kiusallista tuputtaa väestön tarkoituksellista sairastuttamista jos joutuisi samalla toteamaan, että melkein puolet kuuluu riskiryhmään pelkästään jo verenpaineen vuoksi.
Näinhän se on. Ja mantra riskiryhmien suojelemisesta muuttuisi aika epäuskottavaksi. Kun faktahan on, ettei korkeaa verenpainetta sairastavan sairaanhoitajan, lääkärin, opettajan, bussikuskin tai kaupan kassan ole mitään mahdollisuutta kieltäytyä töistä.
Eikö verenpainetautisen altistaminen tahallaan koronalle ole tietoinen teko, kun tiedetään että juuri korkea verenpaine on yhdistänyt kuolleita kiinalaistutkimuksen mukaan. Aivan selkeä riskiryhmä, joka pitäisi erikseen suojata. Aluksi se olikin riskiryhmälistalla ja joissain listoissa vieläkin.
Minulla ja miehelläni on verenpainetauti johon lääkitys. Minulla on taustalla sairastettu syöpäkin. Molemmat työskentelemme terveydenhuoltoalalla. Mites meidän suojelu?
Työtehtäviä järjestelemällä. Nytkin pidetään etävastaanottoa. Kai teillä on suojavarusteita? Bussikuskilla suoja, kassalla suoja, terveyshuollossa maskit yms. Eihän tuossa listalla ollut muita suojavarusteettomia kuin opettajat. Mutta uskoisin, että heillekin järjestetään suojavarusteita kuten muissakin ammateissa.
Ei kai se oo kiellettyä jos opettaja omin varoin ostaa/tilaa suojan ffp3 jos niitä jostain saa ja laittaa sen kasvoille. Eihän kaupan kassoillakaan oo suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi uskoa, että ihmiset heittävät järjen äänelle hyvästit ja lietsovat itsensä tällaiseen hysteriaan. Ja vielä pahempaa, että lapsetkin altistetaan omalle paniikille.
Koettakaa nyt vaan ymmärtää se, että teidän ei tarvitse näistä asioista kohkata. Päätökset tekee teidän puolestanne terveydenhuollon asiantuntijat yhdessä valtionjohdon kanssa sen hetkisen parhaan tiedon keinoin.
Ihmeellisiä salaliittoteorioita, rahakytkyjä jne, jne kuvitellaan. Olette te aika päättömiä..
Ainakin sinun puolestasi ”asiantuntijat” ovat tehneet päätökset.
No totta vieköön kyllä!
En minä ala tekemään sähkötöitäkään kotona tai leikkaamaan hiuksiani, niihinkin hommiin on koulutetut ihmiset olemassa.
Ei Li Anderssonilla ole mitään koulutusalan kokemusta.
Hän ei tuntenut edes perusopetuslakia.
Thl:n tyypeillä taas on oma lehmä ojassa. Ei he kansalaisen etua ajattele😂
Surullista kyllä suurin osa kansasta ei osaa kyseenalaistaa mitään mikä tulee viranomaisten suusta. Tällä kertaa vain pitää olla jo aikamoiset silmälaput silmillä ja kärsiä dementiasta jos ei ole oppinut mitään tästä muuttuvien ja epäloogisten tarinoiden ja ohjeiden sekamelskasta.
Tilanne elää koko ajan. Pandemian edetessä tulee uutta tietoa koko ajan. Tilanteita ja päätöksiä joudutaan tekemään kulloisessa hetkessä saataviin tietoihin nojaten. Kyllä mulla on täysi luotto asiantuntijoihin, he tekevät parhaansa. En todellakaan kuvittele tietäväni tästä pandemia tilanteen hoidosta paremmin kuin he! :D
Sinunkin kannattaa avata sinisilmäsi ja tutustua tähän ihmiskokeeseen.
IS-reportaasi: Joukko lääkäreitä pitää THL:n rokotetutkimusta haitallisena https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005738377.html
"IS-reportaasi" Ok... :D
Noinko tiukkaa tekee myöntää, ettet vaan viitsi lukea.
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavinta koko koronakriisissä on, että luotettavin tieto viruksesta näyttää tulevan Kiinan ja Etelä-Korean viranomaisilta sekä odotetusti WHO:lta. Oman maan "asiantuntijat" puhuvat mitä sattuu. Tänään toista, huomenna jotain muuta.
Juuri niin. Meidän ”asiantuntijamme” ovat alusta asti suoltaneet suoraan sanottuna aivan käsittämätöntä kansainvälisen tutkimustiedon vastaista paskaa tyyliin:
”erittäin epätodennäköistä, että korona leviäisi Suomeen”
”on hyvin epätodennäköistä, että korona aiheuttaisi kuolleisuutta Euroopassa”
”tartunta edellyttää vähintään 15 minuutin lähikontaktia oireisen henkikön kanssa”
”WHO on väärässä, testaamisesta ei ole hyötyä”
”oireettomat eivät tartuta”
”lapset eivät sairasta eivätkä tartuta”
”koulujen avaamisessa ei ole minkäänlaista riskiä”
"Ei kai se oo kiellettyä jos opettaja omin varoin ostaa/tilaa suojan ffp3 jos niitä jostain saa ja laittaa sen kasvoille. Eihän kaupan kassoillakaan oo suojaa."
Niitä kuluu useita päivässä, sellaisia määriä ei mikää koulu saa tilattua mistään. Kaupan kassoilla on suojat, ainakin s-ryhmän kaupoilla on visiirit.
Nyt ei ole kysymys siitä, että opettajilla olisi suojat, vaan siitä että ne sadat lapset levittävät epidemiaa aivan satavarmasti toisiinsa ja kotiinsa.
Koko tämä puolentoista kuukauden yritysten alasajo ja konkurssiinajo on siis ollut aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavinta koko koronakriisissä on, että luotettavin tieto viruksesta näyttää tulevan Kiinan ja Etelä-Korean viranomaisilta sekä odotetusti WHO:lta. Oman maan "asiantuntijat" puhuvat mitä sattuu. Tänään toista, huomenna jotain muuta.
Odotan kauhulla, kun tänään pitäisi tulla Hetemäen ja Varhion työryhmän tuloksia julki. Siinä komiteassa on poliittisin perustein valitun virkamieskaartin kirkkaimmat helmet yliedustettuna päättämässä meidän tulevaisuudesta. Kuulemma ovat kuulleet jotain asiantuntijoita, mutta näiden nimiä ei viitsitä julkistaa.
Viimeksi Hetemäen johtama työryhmä sai aikaan kikyn. Siinä oli sentään kyse vain ihmisten ajasta ja rahoista, tällä kertaa panoksena on henki ja terveys.
Lähetämme lapset kouluun sitten, kun Lissu käy aamulla halaamassa tuhatta hesalaista oppilasta.
Vierailija kirjoitti:
Lähetämme lapset kouluun sitten, kun Lissu käy aamulla halaamassa tuhatta hesalaista oppilasta.
Ja kulkee julkisilla kaksi viikkoa edestakaisin minun lapseni koulumatkan Stoan koronatestauspisteeltä Laakson koronaterveysasemalle.
Ja Sanna Marinin lapsi on täyttä päivää Pikku-Huopalahden lähipäiväkodissa ja hänen kotiolonsa ja vanhempien vanhemmuus on tarkastettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartuntatautilain mukaan viranomaisten pitää estää yleisvaarallisen taudin leviäminen, vaikka kyseessä olisi vain tautiepäily. Hallituksen toiminta sotii pahasti tartuntatautilakia vastaan. Miten viranomaiset uskaltavat avata koulut, kun taudin tahallisesta levittämisestä voi rikoslain mukaan seurata 10 vuoden linnatuomio. Itse en uskaltaisi...
Miten kauan yhteiskuntaa pitäisi pitää suljettuna? Ja mistä rahat? Kuka sinunkin elämäsi maksaa?
En ymmärrä tätä opettajien parkua, kun ilman suojavarusteita on koko epidemian ajan tehneet töitä esim. kaupan ala, poliisit, taksit, apteekit jne.
Nyt koulun lisäksi on avautumassa kirjastot, elokuvateatterit, kuntosalit jne.
Ja miten se korona tarttuu lapsista opettajiin, kun perheet tai lapset yksin käyvät ostoksilla kaupassa tai apteekissa tai käyttävät julkista liikennettä ja se on ihan turvallista.
Olen opettanut koko kevään nuoria etäyhteydellä. Joka tunnin alussa yhteys on otettu Teamsilla tai Meetillä. Tehtävät olen tehnyt Classroomiin oppilaille ja päälle tarkistukistanut ne. Lisäksi henkilökohtaista yhteydenpitoa nuoriin ja huoltajiin. Yläkoulussa opetustyön voi hoitaa etänä. Se on oppilaille turvallisin vaihtoehto. Koulujen avaaminen voi johtaa siihen, että joku nuori kuolee tai vammautuu pahasti. Nuorissakin on paljon riskiryhmään kuuluvia, varsinkin homekoulussa. Koulujen avaaminen ei vaikuta mitenkään kansantalouteen. Yleisvaarallisen taudin levittäminen tahallaan on sen sijaan rikos. Lasten ja nuorten terveydellä ja hengellä leikittely on vastoin kaikkia kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia. Jos tauti saataisiin tukahdutettua, kuten Etelä-Korea tai Australia ovat tehneet, voisi yhteiskunta olla täysin auki jo syksyllä. Nyt kun tauti ryöpsähtää kouluissa ja päiväkodeissa olemme eristyksissä vielä ensi vuonnakin!
Kiva, että olet hoitanut hommasi. Kunpa kaikki opettajat tekisivät samoin. Mun yläasteikäinen lapsi on saanut opetusta vain yhdeltä opettajalta, muuten on saanut lähinnä jotain tehtäviä. Hän on ”kympin oppilas”, joten sinänsä ei meillä ole ongelmaa mutta kyllä olen miettinyt miten monet muut pärjää esim. matikassa kun mitään opetusta ei tosiaan ole. Jotenkin on vain yritettävä tehtävät tehdä.
Mulla on myös kaksi nuorempaa lasta, he ovat saaneet pelkkiä tehtävälistoja wilmaan. Mitään henkilökohtaista yhteyttä ei ole lapseen eikä varsinkaan vanhempiin. Opettajina on toimineet vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartuntatautilain mukaan viranomaisten pitää estää yleisvaarallisen taudin leviäminen, vaikka kyseessä olisi vain tautiepäily. Hallituksen toiminta sotii pahasti tartuntatautilakia vastaan. Miten viranomaiset uskaltavat avata koulut, kun taudin tahallisesta levittämisestä voi rikoslain mukaan seurata 10 vuoden linnatuomio. Itse en uskaltaisi...
Miten kauan yhteiskuntaa pitäisi pitää suljettuna? Ja mistä rahat? Kuka sinunkin elämäsi maksaa?
En ymmärrä tätä opettajien parkua, kun ilman suojavarusteita on koko epidemian ajan tehneet töitä esim. kaupan ala, poliisit, taksit, apteekit jne.
Ja miten se korona tarttuu lapsista opettajiin, kun perheet tai lapset yksin käyvät ostoksilla kaupassa tai apteekissa tai käyttävät julkista liikennettä ja se on ihan turvallista.
Olen opettanut koko kevään nuoria etäyhteydellä. Joka tunnin alussa yhteys on otettu Teamsilla tai Meetillä. Tehtävät olen tehnyt Classroomiin oppilaille ja päälle tarkistukistanut ne. Lisäksi henkilökohtaista yhteydenpitoa nuoriin ja huoltajiin. Yläkoulussa opetustyön voi hoitaa etänä. Se on oppilaille turvallisin vaihtoehto. Koulujen avaaminen voi johtaa siihen, että joku nuori kuolee tai vammautuu pahasti. Nuorissakin on paljon riskiryhmään kuuluvia, varsinkin homekoulussa. Koulujen avaaminen ei vaikuta mitenkään kansantalouteen. Yleisvaarallisen taudin levittäminen tahallaan on sen sijaan rikos. Lasten ja nuorten terveydellä ja hengellä leikittely on vastoin kaikkia kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia. Jos tauti saataisiin tukahdutettua, kuten Etelä-Korea tai Australia ovat tehneet, voisi yhteiskunta olla täysin auki jo syksyllä. Nyt kun tauti ryöpsähtää kouluissa ja päiväkodeissa olemme eristyksissä vielä ensi vuonnakin!
Kiva, että olet hoitanut hommasi. Kunpa kaikki opettajat tekisivät samoin. Mun yläasteikäinen lapsi on saanut opetusta vain yhdeltä opettajalta, muuten on saanut lähinnä jotain tehtäviä. Hän on ”kympin oppilas”, joten sinänsä ei meillä ole ongelmaa mutta kyllä olen miettinyt miten monet muut pärjää esim. matikassa kun mitään opetusta ei tosiaan ole. Jotenkin on vain yritettävä tehtävät tehdä.
Mulla on myös kaksi nuorempaa lasta, he ovat saaneet pelkkiä tehtävälistoja wilmaan. Mitään henkilökohtaista yhteyttä ei ole lapseen eikä varsinkaan vanhempiin. Opettajina on toimineet vanhemmat.
No tämähän onkin hyvä syy tartuttaa lapset, vanhemmat, läheiset ja muut koronaan. Vain sen tähden ettet ole vaivautunut itse olemaan yhteydessä opettajaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Meidän ”asiantuntijamme” ovat alusta asti suoltaneet suoraan sanottuna aivan käsittämätöntä kansainvälisen tutkimustiedon vastaista paskaa tyyliin:
”erittäin epätodennäköistä, että korona leviäisi Suomeen”
”on hyvin epätodennäköistä, että korona aiheuttaisi kuolleisuutta Euroopassa”
”tartunta edellyttää vähintään 15 minuutin lähikontaktia oireisen henkikön kanssa”
”WHO on väärässä, testaamisesta ei ole hyötyä”
”oireettomat eivät tartuta”
”lapset eivät sairasta eivätkä tartuta”
”koulujen avaamisessa ei ole minkäänlaista riskiä”
Nimenomaan. Todella vaikea ymmärtää, että edelleen löytyy ihmisiä, jotka ottavat kyseenalaistamatta vastaan kaiken mitä kyseisestä laitoksesta lauotaan. Viimeisimpänä nyt tämä, ettei lapset tartuta. Onko niin kauhea tarve luottaa auktoriteettiin vai mitä ihmettä?
ÄläUikutaTrolli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämähän onkin hyvä syy tartuttaa lapset, vanhemmat, läheiset ja muut koronaan. Vain sen tähden ettet ole vaivautunut itse olemaan yhteydessä opettajaan
Just, mun vikahan se olikin. Kiitos tiedosta.
Yksi asia, josta olisi kiinnostavaa kuulla palstalaisten arvauksia on se, miksi Suomen viranomaiset haluavat taudin leviävän täällä. Itse en tajua ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia, josta olisi kiinnostavaa kuulla palstalaisten arvauksia on se, miksi Suomen viranomaiset haluavat taudin leviävän täällä. Itse en tajua ollenkaan.
Taitamattomuuttaan ja pelkuruuttaan. Uuden-Seelannin malli koetaan niin vaikeaksi, että mielummin valittaisiin ”ei tehdä juuri mitään”-malli Ruotsin tyyliin. Lisäksi ovat varmasti erittäin helppoja tapauksia erinäisten taloudellisten eturyhmien ohjailtaviksi.
Yleensä en kannata lakkoilua, mutta tämä koulujen avaaminen viruslingoiksi koronaepidemian kiihdyttämiseksi on niin pirullinen, suorastaan psykopaattinen teko, että jos OAJ päättäisi nyt mennä lakkoon, kaikki sympatiani olisivat opettajien puolella.
Pieni laskelma: yhdestä 500 ml käsidesistä riittää 100 käyttökertaa (yksi käyttökerta on 5 ml eli teelusikallinen). Kun noin 560 000 peruskoululaista palaavat 14.5. kouluun ja laittavat heti aamulla kouluun tullessaan käsidesiä, tähän humahtaa Suomessa 5600 puolen litran käsidesipulloa. Sitten oppilaat tekevät saman ainakin ennen ruokailua (toiset 5600 pulloa) sekä vessassa käydessään (kaikki eivät ehkä käy koulupäivän aikana, mutta lasketaan, että puolet käy) menee 2800 pulloa. Yhtenä päivänä menee siis vähintään 14 000 puolen litran pulloa käsidesiä. Jos oppilaita kehotetaan käyttämään käsidesiä myös välitunnilta tullessaan, tarvittavien käsidesipullojen määrä ainakin kolminkertaistuu. Tässä ei vielä ole mukana edes opettajat eikä koulun muu henkilökunta. Jos koulupäiviä on about 10, tarvitaan vähintään 140 000 kpl puolen litran käsidesipulloa pelkästään oppilaita varten. On siis hyvin todennäköistä, että käsidesin saatavuus kaupoista huononee, koska käsidesiä valmistavat yritykset luonnollisesti myyvät niitä ensin koulujen tarpeisiin ja vasta sitten kauppoihin.