Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi alkoholin käyttö on huumori-asia /ylistämisen arvoinen asia??

Miksi?
30.04.2020 |

Ihmettelen suuresti lähipiirissä ja laajemminikin, että alkoholin käyttö on ylistämisen ja huumorin arvoinen asia? Siitä vitsaillaan ja sitä ylistetäön sekä sitä tungetaan ensimmäisenä asiana kaikkiin juhlapyhiin ym. Itse olen nähnyt miten hirveitä asioita se aiheuttaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinalla pääsee turvallisesti toiseen ulottuvuudeen, myös eettisesti.

Eräs filosofi sanoi:

"kysymys on tasapainosta, jos heräät aamulla krapulassa, niin et tule saavuttamaan paljon sinä päivänä -  Mutta toisaalta, miksikä sitä tulisi yhdestä limonadipullosta"

- D.L. Roth

Vierailija
22/29 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ainakin kivempi asia kuin sinun huonon suomesi lukeminen, ap. Ymmärrän kuitenkin harmisi, jos tosiaan olet todistanut liikaakin överiksi menevää alkoholinkäyttöä. Tiedän, että maailmassa on paljon juoppoja, jotka tekevät läheistensä elämästä helvettiä. Haluaisin vain sinun ymmärtävän, että maailmassa on myös paljon kohtuukäyttäjiä, joilla alkoholi ei sotke elämää vaan rikastaa sitä. Nämä ovat kaksi eri ihmisryhmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alkoholi rikastaa elämää? Pahoittelut, että muutama näppäilyvirhe päässyt läpi tekstiini, siihenhän on pakko tarttua mielensäpahoittajien perustellessaan alkoholinkäyttöään. Ymmärrystä vakuutellaan aloittajalle, mutta rivien välistä tulee esiin kaikkea muuta selittelyä. Kertoisitteko miksi alkoholin käyttö naurattaa/käyttö on humoristista ja sitä ylistetään? Mihin perustuu?

Vierailija
24/29 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilomainonta & 'hyödylliset idiootit'. Viina on hauskaa -> viinaa ostetaan. Kyse ei todellakaan ole mistään hyväntekeväisyydestä vaan kylmästä rahantekokoneesta!

Vierailija
25/29 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkiksia ahistaa.

Vierailija
26/29 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilo" on hakkaajamiehellä, hampaitaan ja verta sykee nainen ja henkensäkin menettää :-(

Vierailija
27/29 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä liikaa vaadittu vappuaattona odottaa tällaiseen keskustelunaloitukseen muita kuin alkoholia puoltavia kommentteja. Surullista huomata miten alkoholikeskeinen kansa olemme. Huomenna melkovarmaan sitten moni kärsii "nautintoaineestaan" vaikka tänään janottaa/huvittaa/tuntuu "kivalta". Poliiseille ja muilee terveyden-ja turvallisuuden sekä sosiaalipuolen alalle voimia ratkoa näiden alkoholia

vetävien ihmisten elämiä.

Kuulostaa siltä, että sinusta yhtään alkoholia käyttävä menee kategoriaan "ei voi ajatella mitään muuta kuin alkoholia koko ajan". Harmi, että maailmankatsomuksesi on niin ehdoton, ettei siihen mahdu kuin musta ja valkoinen. Olen todella pahoillani puolestasi.

Vierailija
28/29 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi olla laki, että ihminen joka alkoholin vaikutuksen alaisena käyttäytyy väkivaltaisesti, niin hänelle välitön alkoholin myyntikielto. Kerran kun kännissä rähiset niin siihen loppu. Kaupassa ja alkoissa kassalla automaattinen tarkitus vaikkapa pankkikorttiin tai ajokorttiin tms liitetyllä ominaisuudella joka näyttää onko henkilöllä lupa ostaa vai ei), tätä kieltoa voisivat antaa viranomaiset ja lääkärit. Kiellon alla olevalle henkilölle alkoholin toimitus olisi rikos. Jos kiellon alla oleva henkilö tavataan kännissä, rikos ja sakot. Jos henkilö syyllistyy väkivaltaan ollessaan kännissä kiellon alaisuudessa, niin ehdoton vankilatuomio. Niin ja tuo ostokieltokin pitäisi olla pitkä, esim. 15 vuotta per laaki.

Jos käyttäydyt alkoholin kanssa asiallisesti, niin saat ostaa ja ryypätä vapaasti sen minkä jaksat. Jos rähiset, niin siihen loppu. Että siihen katsoen. Minusta ihan reilua.

Alkoholi ei koskaan ole mikään oikeutus vakivaltaiseen tai muutenkaan häiriköivään käytökseen. Se mua ärsyttää alkokulttuurissa (vaikka itsekin juon jopa suurkulutusmääriä), että tuntuu olevan joku ihmeen mystinen pelastus se kännissä olo. En puhu nyt pelkästään väkivallasta tai muusta vakavammasta, vaan ihan pikkusotkuistakin "Hei se oksenti humalassa sun auton täyteen, mut eihän se mitään kato ku se oli vaan niin kännissä". "Hei sori kun mä kaadoin täyden punaviinipullon sun valkoselle matolle, mä kato olin vaan kännissä". "Onks toi laskenu alleen? Joo se on vaan vähän humalassa".

Niin syvällä alko kulttuurissamme on, että kännissä tuollaiset ovat ihan "normaalia" eikä niistä saa suuttua tai varsinkaan läksyttää ketään. Ihan älytöntä.

Vierailija
29/29 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan