Oletko miehesi elätettävänä vielä viisikymppisenä?
Kommentit (23)
Miksi sinulla on tuollainen oletus?
Olen työssä käyvä ihminen ja asuntolainakin loppunut, ei minua mies elätä.
Sellainen mies olisi ihana varmasti. Mutta nainen etsii ehkä omaa bisnestä. Suomessa se ei ole ihan helppo homma.
Ap Miksi olet työkyvyttömyyseläkeläinen?
Olen. En jaksa työelämän kiireisyyttä ja vaatimuksia. Olen tyytyväinen kotirouva, lapsetkin jo muuttaneet omilleen. En ole erityisen älykäs enkä hyvä oikein missään.
Mies joskus rutisee, että minäkin voisin maksaa jotain kuluja. Onneksi ei kovin usein.
Kyllä vaan. En ole aiemmin ollut. Toki saan vakuutuksesta kuntoutusrahaa, mutta myös mies pitää mua yllä. En ole vielä työkelpoinen tulenko enää olemaankaan .( Aikomus olisi, mutta palkkaako kukaan puolirampaa yhtään mihinkään.
Olen. Käyn toki töissä, mutta sijoitan palkkani harrastukseeni (metsänhoito ja -omistus), joten mies joutuu elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Ap Miksi olet työkyvyttömyyseläkeläinen?
Mt-ongelmien ja juomisen takia.ap
No en todellakaan. Mieheni sen sijaan lainailee minulta vielä.
Miksi luulet noin? Me tienaamme molemmat. Maksamme kulut puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. Mieheni sen sijaan lainailee minulta vielä.
Lisään, että ex-"mieheni" siis.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on tuollainen oletus?
Olen työssä käyvä ihminen ja asuntolainakin loppunut, ei minua mies elätä.
Siinä esitettiin kysymys.
Tiedän, haastavaa pelkälle naiselle
Sinkkuna yli 10 vuotta. Kyllästyin elättämään miehiä.
Ostin asunnon yksin 2 vuotta sitten toukokuussa. Hinta 212 000 e. Harrastan ratsastusta ja autokin ostettu käteisellä.
Yhteenvetona voin todeta, että erittäin hyvin pärjään yksin.
asianajaja, N 53
Toki, olen valinnut tästä uran itselleni, niistää mieheltä mahdollisimman paljon. Toki itsekin tienaan ja olen koulutettu, mutta käytän kaikki tienaamani rahat itseeni. Mies saa maksaa.
En todella ole, olen sinkku ja eksäkin lainaa minulta rahaa. N 48
Olen aina tienannut itse elantoni.- N.67v.
Toivottavasti olen. Tällä hetkellä mies ei vielä tienaa niin paljoa että voisin jäädä töistä pois. Koko perheen etu olisi jos toinen pystyisi tehdä kotityöt, ruoat, säilöä, kerätä ja kasvattaa lapsia (vaikka jo isompia niin opettaa niille kehittäviä asioita). Meillä on yhteinen rahatalous joten sillä ei ole väliä kumpi sen rahan kotiin tuo. Eläkkeen takia en oravanpyörässä juokse, harva meistä pääsee edes eläkeikään ja jos sattuisi eläkkeellä vaikka pari vuotta keretä olla, niin luulisi siihen mennessä kertyneen omaisuutta.
Olen. Olen lopettanut työteon noin 30 vuotiaana. Koska mieheni oli ja on mustasukkainen kaikesta.