Kävin äsken kaupassa ja järkytyin. Ihmiset eivät noudata enää ohjeita.
Lapsiperheitä paljon, lapset juoksenteli pitkin käytäviä. Pariskuntia myös. Kenelläkään ei kasvomaskia ja vain muutama käytti käsineitä kaupassa.
Aivan kuin korona olisi unohdettu täysin.
Kommentit (50)
Jos lapset eivät tartuta niin miksei voisi ottaa kauppaan. Mietittiin juuri, että lähdemme pikkumatkalle ja lapsi hoitaa ostokset, koska se on turvallisinta. Eikö niin?
Saman huomasin minäkin. Kaikki ohjeet unohdettu.
Mä kävin täyteen tupatussa Lidlissä eikä ketään kiinnostanut enää mitkään ohjeet. En järkyttynyt tippaakaan, eikö se nyt kaikille ollut jo itsestäänselvyys, että koulut auki= bye bye rajoitukset. Mitä tässä enää pelleilemään.
No, niitä maskeja ei taida saada mistään. Kertakäyttöisiä.
Muita en itse ainakaan edes käyttäisi.
Käsineet mulla on kädessä.
Huomasin saman tänään kaupassa. Oli ruuhkaksi asti väkeä kassoilla.
Vierailija kirjoitti:
No, niitä maskeja ei taida saada mistään. Kertakäyttöisiä.
Muita en itse ainakaan edes käyttäisi.
Käsineet mulla on kädessä.
Yliopiston apteekissa oli myynnissä tällä viikolla ja minäkin ostin. Tosin en ole käyttänyt vielä.
Kyllä käytin kaupan käsidesiä sisään tullessani, mutta en sitä tietenkään hanskoihin hieronut vaan riisuin hanskat siinä kohtaa ennen käsidesin laittoa.
Kaupassa oli melko paljon porukkaa eikä siellä asioinnista olisi mitään tullut, jos kaikkiin olisi yrittänyt pitää parin metrin hajurakoa. En usko että nopeat ohitukset on niin vaarallisia, että niistä taudin saisi. Ja suoraan sanottuna en muutenkaan jaksa enää välittää, mitta on tullut täyteen.
Pysykää kotona jos muut ihmiset käyvät hermoille. How simple is that.
Kuukauden ihminen jaksaa ihmetellä erityisolosuhteita. Sitten tottuu ja jatkaa elämäänsä tavalliseen tapaan. Sillai me ollaan selvitty viimeiset puoli miljardia vuotta.
Etelä-Karjalassa myös ihan normi vappuhamstrauspäivä. Kyllä oli sakkia prismassa ja liiterissä.
Ennen pyhiä on aina ruuhkaa kaupoissa, ihan samaa vikaa on teissä että sinne kauppaan änkeette kun on ruuhkaa.
Menen myöhään illalla kauppaan, on hiljaista.
Ei ole ihmekään kun meille annetaan nyt ymmärtää että ohi on ja vain lievää. Mutta nyt tehdään ne suuret virheet juurikin koulujen avaamisella ja yms. koska tämä tauti/virushan on vielä tuntematon, lapset toki sitä kantaa vaikka ovatkin oireettomia mutta jos lapset pystyy sitä levittämään niin toki se leviääkin nyt, nyt tuntuu siltä, että halutaankin taudin leviämistä jotta saadaan tautihuippu, leikitään kansalaisten elämällä, jos olisin ope niin en menisi vaan jäisin saikulle sitten.Itse en anna meidän eskarilaisen osallistua, olemme riskiryhmässä me isovanhemmat jotka hoitaa häntä ja hänen veljeä, laittakoot vaikka putkaan tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden ihminen jaksaa ihmetellä erityisolosuhteita. Sitten tottuu ja jatkaa elämäänsä tavalliseen tapaan. Sillai me ollaan selvitty viimeiset puoli miljardia vuotta.
No, ihmistä ihmismuodossa ei ole ollut puolta miljardia vuotta.
Mutta toistaiseksi on aina osa ihmisistä säästynyt. Osa taas ei. Kyse on kai siitä, kummassa ryhmässä kukin haluaa olla: säästyneiden vai ei-säästyneiden. Laji säilyy, vaikka yli puoletkin kuolisi. Joten turvaväli=turhaväli. Vai?
Huomasin saman ja olin iloinen. Ihmisiä ei voi eristää. Ja sikäli riskiryhmät ymmärtää pysyä poissa julkisilta paikoilta, niin mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Ja hyvä niin.
Hei vaan Harri S.!
EI SITÄ TARTTE ENÄÄ NOUDATTAA. MAAILMASSA ON 7.7 MILJARDIA IHMISTÄ
Ja hyvä niin.