Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin äsken kaupassa ja järkytyin. Ihmiset eivät noudata enää ohjeita.

Vierailija
30.04.2020 |

Lapsiperheitä paljon, lapset juoksenteli pitkin käytäviä. Pariskuntia myös. Kenelläkään ei kasvomaskia ja vain muutama käytti käsineitä kaupassa.
Aivan kuin korona olisi unohdettu täysin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin saman ja olin iloinen. Ihmisiä ei voi eristää. Ja sikäli riskiryhmät ymmärtää pysyä poissa julkisilta paikoilta, niin mikä ongelma?

Ongelma on siinä että kaikilla riskiryhmillä ri ole apujoukkoja vaan kaupassa on käytävä. Ongelma on myös kun joutuu käymään julkisilla lääkärissä tai toimenpiteessä joita ri voi siirtää tai hoitaa etänä. He joutuvat sitten näiden taudinlevittäjien uhreiksi julkisissa. Kauppoihin ei tietysti tarvitse mennä silloin kun on ruuhka-aika. Ihmettelen kyllä missä kaupoissa on käyty ja missä päin Suomea. Itse käyn helsinkiläislähiön k-supermarketissa ja siellä noudatetaan hyvin turvavälejä ym. En ole tuntenut itseäni turvattomaksi siellä.

Vierailija
42/50 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa mennä kun on alamäki taas Joku artisti aikoinaan lauloi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI SITÄ TARTTE ENÄÄ NOUDATTAA. MAAILMASSA ON 7.7 MILJARDIA IHMISTÄ

Mutta suomalaisia vain 0,07% maailman väestöstä.

Vierailija
44/50 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, jos ihmiset luopuvat hanskojen käytöstä kauppareissulla. Mua suorastaan oksettaa, kun ensin samoilla hanskoilla hipelöidään puhelinta, vähän hieraistaan nenää ja kohennellaan silmälaseja. Sitten hypistellään pakkauksia kaikessa rauhassa, koska hei! Mähän oon suojautunut kun on nää hanskat! 

Vierailija
45/50 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä veeitun maskit 😂

Hengityssuojaimet. Aika uutispimennossa olet ollut, jos et tiedä CDC:n niitä suosittelevan ja lukuisten paikkojen niitä Suomessa myyvän.

Kolme alapeukuttajaa miettii että eihän mitään maskia kannata käyttää, kun ei se sellanen MINUA suojaa ja Määäähän en muita suojaa.

Vierailija
46/50 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko jotenkin yllätyksenä, että vappuaattona poikkeustilasta huolimatta on ruuhkaa? Itse kävin eilen kaupassa töiden jälkeen ja hyvin oli tilaa.

Vierailija
47/50 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan, jos ihmiset luopuvat hanskojen käytöstä kauppareissulla. Mua suorastaan oksettaa, kun ensin samoilla hanskoilla hipelöidään puhelinta, vähän hieraistaan nenää ja kohennellaan silmälaseja. Sitten hypistellään pakkauksia kaikessa rauhassa, koska hei! Mähän oon suojautunut kun on nää hanskat! 

Mä en luota mihinkään hanskoihin. Koskettelen kaikkea ihan ronskisti ja pesen sitten pari kertaa kädet kun pääsen kotiin. Mitään nenän hieraisuja tai silmien kaivamisia en ole ennenkään harrastanut likaisilla käsillä.

Vierailija
48/50 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappuhamstrausta varmaan. Koko ajan on ollut ihmisiä jotka eivät rajoituksista piittaa. Tai ainakin ihan samasta asiasta on valitettu pitkin nettiä poikkeustilan alusta asti. Meillä suunniteltiin kauppareissut niin, että ei tarvi juuri vapun aattona mennä. Tiistaina tuli kotiinkuljetus ja lauantaina käyn itse kaupassa.

No siinä jää kaikki tuoreet sitten syömättä. Kyllä me haettiin tänään vappuherkkuja, koska jos olis haettu eilen, niin eihän ne enää tänään olis maistunu! Sushit pitää syödä samana päivänä kun ne on tehty, munkkien kanssa sama juttu. Toki osan voi syödä seuraavanakin päivänä, esim. tippaleivät. Mutta jos mitään tuoretta haluaa, leipää tai sellaista, niin eihän se enää seuraavana päivänä maistu samalta ollenkaan.

Vierailija
49/50 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin saman. Kauppa täynnä isoja porukoita ja ihmiset tungeksii käytävillä ja kassoilla. Ei enää puhettakaan turvaväleistä. Haloo ihmiset, kaupat on auki läpi vapun.. miksi sinne pitää nyt yhtäkkiä niin sankoin joukoin rynnistää?

No sieltä kaupasta käytiin ostamassa tälle päivälle sellaisia herkkuja, jotka syödään tuoreeltaan. Ja sitten ostettiin vähän ylimääräistä säilyvämpää, ettei tarvitse taas huomenna mennä. 

Vierailija
50/50 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, niitä maskeja ei taida saada mistään. Kertakäyttöisiä.

Muita en itse ainakaan edes käyttäisi.

Käsineet mulla on kädessä.

En tiedä onko joku jo vastannut mutta Puuilosta saa, "kirurginmaskeja". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi