Miksi oravat ei koskaan kävele?
Ne vaan juoksee ja hyppii. Mihin niillä on kiire? Hetken ne voi istua paikoillaan käpyjä kurkotellessaan tai turkkiaan ruopiessa. Hassuja otuksia.
Kommentit (24)
Ne ei ymmärrä kulttuurimaisemasta mitään.
En kyllä ole aiemmin pohtinut. Olen kyllä nähnyt kun orava menee verkkaisesti, mutta ei sekään kävelyä ole.
Mä olen ystävystynyt erään oravapariskunnan kanssa. Meinasin vahingossa astua toisen päälle kun juoksi jalkoihin. Mä hypähdin sivuun ja kurre jäi katselemaan mua. Sitten se lähti seuraamaan kaverinsa kanssa. Menin bussipysäkille ja molemmat kiipesi viereiseen puuhun. Siinä ne oli mun pään korkeudella ja katseli mua. Juttelin niille niitä näitä. Edelleen välillä kaksi oravaa lähtee samalla polulla seuraamaan mua ja tulevat pysäkille viereen. Luulen, että ovat samat (ellen ole jokin oravakuiskaaja).
Olen nähnyt oravien kävelevän, yleensä tekevät niin kun etsivät nurmikolta aikaisemmin hautaamiaan tammenterhoja yms. Huvittavan näköistä.
Mitä täytyy juoda tai polttaa, että tämä aihe tulee mieleen?
Nauttivat ketteryydestään. Kivahan se on kun voi liikkua vaivatta nopeasti.
No miksi oravanpyörää kutsutaan oravanpyöräksi?
Vierailija kirjoitti:
No miksi oravanpyörää kutsutaan oravanpyöräksi?
Niin muuten, miksi just ’oravan’? Eikös se ole pikemminkin jonkun hamsterin pyörä?
Vierailija kirjoitti:
Orava on rakas ja ihana luonnon olento. <3<3<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orava on rakas ja ihana luonnon olento. <3<3<3
Sen tiedän. Minulla on ollut useita kesyjä. Tai itse ne itsensä omisti, mutta olivat kesyjä.
Vierailija kirjoitti:
Orkut on ihania! 🐿❤️
Niin on!
-Hopeakettu 56
Tässä on hyvä keskustelu vappuaattoiltaan!
Vierailija kirjoitti:
Orkut on ihania! 🐿❤️
Niinpä!!!!
Saattaa tulla noutaja hyvinkin nopesti kävelevälle oravalle.
Orava katsoi vastaantullutta autoa ja löntysteli rauhallisesti tien sivuun.
Sellainen pikkuseikka kuin saalistajat saattaisi olla tähän syynä
Vierailija kirjoitti:
Mitkä eläimet saalistaa oravia kaupungissa?
Jäniksetkään ei yleensä kävele vaan loikkivat. Lemmikkikanit ottaa joskus kävelyaskeleita, sillon meinaa pokka pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä eläimet saalistaa oravia kaupungissa?
Esim. pöllöt. Myös ketut saattavat napata.
Ne on tosi hassuja. Kyllä ne toisinaan kävelee, tai lähinnä hiippailee, kun haluavat hakea jonkun herkun mutta eivät ole ihan varmoja onko turvallista.