Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koronaa ei voisi suomessa tukahduttaa??

Vierailija
30.04.2020 |

Jos numerot jatkaa laskuaan samaa rataa niin kuukauden kuluttua kukaan ei enää ole teholla.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THLn mengelet haluaa laamasuojan

Vierailija
22/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan vain väliaikaisesti näin tehdä. Valtion rajoja ei voi kuitenkaan loputtomiin pitää suljettuina.

Ulkkareille testit lentokentällä ja 14 pv karanteeni jos tarve.

Kuka sen karanteenin maksaa?

Vaikka sinä.

Tai sinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomeen ei hankita satojatuhansia laamoja suojaamaan meitä.

Vierailija
24/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska suomalaiset ei pysty olemaan matkustamatta ulkomaille. Heti kun saa taas lentää, niin joku "Pää hajoo jos joudun olemaan vielä Suomes" -tyyppi lähtee äkkilennolla hakemaan taas koronaa meille. 

Valvottu karanteeni kotiinpalatessa.

Vierailija
25/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukahduttaminen ei tarkoita että täytyy olla täydellisessä eristyksessä. Mutta tukahduttaminen on ainoa keino jolla mahdollisimman pieni määrä ihmisiä sairastuu ja kuolee. Kannattaa muistaa että koronan jälkeen on havaittu vakavia terveydellisiä ongelmia sen sairastaneilla. Sellaisia elämänmittaisia ongelmia eli elinten toimintakyky heikkenee.

Mä asun paikassa jossa on tukahdutettu. Karanteeni jatkuu edelleen mutta työt ja muu voi nyt pitkästä aikaa jatkua turvallisesti ja normaalisti kun työpaikoilla on vain tukahdutusalueella asuvia töissä. Suomessa ei tietenkään tällaisesta puhuta mutta tukahduttaminen on nopein ja inhimillisin tapa. Suomikin olisi niin voinut tehdä mutta teillä on tartuntoja jo nyt niin paljon että tukahduttaminen ei enää onnistu vaan se täytyy aloittaa aivan epidemian alussa. 

Suomessa tulee olemaan pieni hiljainen hetki jolloin koronaa sairastavien määrä tuntuu vähenevän mutta sitten se iskee taas kunnon voimalla. Tämä virus tuntuu olevan edeltäjiään "älykkäämpi" ja osaa piiloutua siksi aikaa kunnes on ehtinyt tartuttaa mahdollisimman monta jolloin aktivoituu ihmisten kehossa. Se selittää sen miksi sairastumiset tuntuvat ensin tulevan pienissä ryppäissä ennenkuin leimahtaa kunnolla. 

Mun mielestä koulujen avaaminen on typerää. Onneksi ei ole minulla ketään siellä enää jonka takia pitää pelätä.

Vierailija
26/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tällä palstalla hirveän huolissani maaliskuun alussa ja ihmettelin miksi lentoliikennettä ei estetty eikä ihmiset päässeet testeihin.

Tällä hetkellä, itse jo koronan sairastaneena, olen sitä mieltä että nyt pitää löysentää rajoja vähitellen. Toimimme alussa liian hitaasti mutta nyt yhteiskunta saa enemmän vaikeuksia jos kaikki eristys jatkuu. Joten lapset kouluun ja päiväkotiin. Ja sitten hiljattain avaamme eri paikkoja.

Vierailija
27/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis luovutetaan nyt, koska kyllähän sen joku ihminen sen koronan tuo, ja sitten ei enää tiedetäkään koronaa varoa. Ikäänkuin enää ikinä unohtaisimme että on riski koronaan jos sairastuu tms.

Vierailija
28/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tällä palstalla hirveän huolissani maaliskuun alussa ja ihmettelin miksi lentoliikennettä ei estetty eikä ihmiset päässeet testeihin.

Tällä hetkellä, itse jo koronan sairastaneena, olen sitä mieltä että nyt pitää löysentää rajoja vähitellen. Toimimme alussa liian hitaasti mutta nyt yhteiskunta saa enemmän vaikeuksia jos kaikki eristys jatkuu. Joten lapset kouluun ja päiväkotiin. Ja sitten hiljattain avaamme eri paikkoja.

Meitä on vielä yli 5,5 miljoonaa sairastamatonta suomalaista...

Vierailija
29/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi, ja pitääkin.

Esim Saksa on todennut, että epidemian tukahduttaminen on ainut tie, EI se että se käy koko väestön lävitse. Tuo koko kansan sairastuttaminen veisi vuosia, vaikka tartuntoja olisi tuhansia ja kymmeniätuhansia päivässä. Ja ensimmäisten immuniteetti olisi jo hävinnyt kun loppupäästä sairastetaan. Jos immuniteettia ylipäätään tulee.

Ei ole mitään hyötyä tai perustetta, että nyt useammat ihmiset sairastuisivat! Sitä enemmän tautia on syksyllä. Pitäisi pyrkiä siihen että tartunnat ovat niin vähäisiä että ne voidaan jäljittää, jolloin yhteiskunnan sulkua ei enää tarvita.

Vierailija
30/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan vain väliaikaisesti näin tehdä. Valtion rajoja ei voi kuitenkaan loputtomiin pitää suljettuina.

Suurin osa Suomeen tulevista venäläisistä ei tule tänne lentokoneella vaan autolla tai junalla.  Itänaapurissa se koronatilanne voi jatkua ties kuinka pitkään.

Vierailija
31/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa Suomeen tulevista venäläisistä ei tule tänne lentokoneella vaan autolla tai junalla.  Itänaapurissa se koronatilanne voi jatkua ties kuinka pitkään.

Ei tuo länsinaapurinkaan meno kovin vahvalta näytä.

Vierailija
32/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rich man's world kirjoitti:

Money money money!

Ilman kelan rahoja sinäkin kuo lisit nälkään

Ne menee muille!

Vierailija
33/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on, että me ei tiedetä onko tukahduttaminen oikeasti mahdollista missään. Me ei myöskään tiedetä, koska rokote tulee jos tulee. Ainoa selvä asia on, että yhteiskunnan sulku edes siinä laajuudessa kuin se on Suomessa toteutettu, ei ole sellainen toimi jota voitaisiin jatkaa kovin pitkään.

Vierailija
34/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palstapöhköt ovat oikeassa niin Covid-19 on maailmanhistorian ensimmäinen virus johon ei synny immuniteettia: se tarttuu ja kiertää ja tappaa yhä uudelleen ja uudelleen kunnes kaikki ovat kuolleet.

Vierailija
35/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on, että me ei tiedetä onko tukahduttaminen oikeasti mahdollista missään. Me ei myöskään tiedetä, koska rokote tulee jos tulee. Ainoa selvä asia on, että yhteiskunnan sulku edes siinä laajuudessa kuin se on Suomessa toteutettu, ei ole sellainen toimi jota voitaisiin jatkaa kovin pitkään.

Se Oxfordin rokote on käytännössä tulossa varmasti syksyksi.

Vierailija
36/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palstapöhköt ovat oikeassa niin Covid-19 on maailmanhistorian ensimmäinen virus johon ei synny immuniteettia: se tarttuu ja kiertää ja tappaa yhä uudelleen ja uudelleen kunnes kaikki ovat kuolleet.

Ei tavallisiin koronaviruksiin tai noroon tule kuin lyhyt immuniteetti.

Vierailija
37/37 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomeen ei hankita satojatuhansia laamoja suojaamaan meitä.

Oih, mä haluun oman laaman!