Törkeimmät/epämieluisimmat häät joissa olet ollut?
Oltiin viime kesänä miehen kanssa häissä,joissa
ei ollut ollenkaan ruokaa.
Ja kyseessä siis häät jotka alkoivat jo klo:14.
Onneksi löysimme paikallisen pizzerian...
Muilla yhtä " hauskoja" lahjojen&
rahankeruu häitä???
Kommentit (160)
Vierailija:
Minusta te ette voi pyytää millään tavalla tyylikkäästi vierailta rahaa suoraan. Jos olet ihan oikeasti sitä mieltä, että korvaukseksi siitä, että vieraat saapuvat juhlimaan häitäsi, heidän pitäisi antaa teille rahaa, olisi tyylikkäin tapa varmaan kertoa, että häälahjaksi toivotte ikimuistoista häämatkaa varten vähän rahaa. Ja tämäkin ehkä mieluiten niin, että kerrotte tästä vain, jos joku soittaa ja kysyy, mitä haluatte lahjaksi.Mutta toisin kuin monet muut, olen itse sitä mieltä, että varsinkin kutsuun sijoitetut lahjalistat ovat aina aika moukkamainen juttu. Huom, kaikki eivät ole tätä mieltä, vaan me saimme risuja siitä, että ei ollut kunnon lahjalistaa vieraille ja tuotimme päänvaivaa, kun ihmiset sitten miettivät, mitä toisivat.
Kyse ei ole korvauksesta, vaan siitä, että yritetään helpottaa vieraiden lahjan hankintaa. Kuitenkin useimmat ihmiset haluavat hankkia hääparille jotain hyödyllistä ja tarpeellista. Ja tässähän ei käsittääkseni ainakaan mainittu, että kutsuun sijoitettaisiin lahjalista. Tosin en käsitä, mitä ihmeen sievistelyä sellainen peli on, että teeskennellään, ettei lahjalistaa ole olemassakaan, vaikka todellisuudessa sellainen jossakin äidin/anopin/kaason hoteissa onkin.
Juuri sitä tunnetta että häitämme tarvii maksaa, emme halua. Kokemuksesta vaan tiedämme että tutut haluavat ostaa lahjoja ja laittavat oikeasti aika isoja summia kristallimaljoihin ja leipägrilleihin. Harmittaa kerätä näitä sitten kaappeihinsa edellisten seuraksi pölyttymään kun niitä ei kehtaa laittaa myyntiinkään.
Minun mielestäni olisi parempi kun tulisivat vaikka aidantaimien kanssa, mutta " oikea" lahja kuulemma pitää olla.
huohh..
t.Se raha-asiasta kysellyt morsian
Vierailija:
Mitäs jos menisitte maistraatissa naimisiin salaa, ettekä lähtisi mihinkään noloon pelleilyyn?
Hieman yksinkertainen ajatusmaailma sinulla...
Kutsuissamme luki jotain tämän suuntaista: Lahjaksi toivomme puheita ja muita esityksia. Jos kuitenkin haluat muistaa lahjalla, sen voi tehdä kerryttämällä häämatkakassaamme. Ja tämä on siis tarkastettu olevan korrektia tänäpäivänä.
Meillä oli kanssa jo kaikki mitä tarvitaan, emmekä ole ylimääräisen roinan ystäviä.
ei kai sitä nyt erikseenkään postiteta? siis jos ei halua saada lahjaksi kymmeniä leivänpaahtimia ja kyseenalaisia kippoja? rahaakaan en viitsisi toivoa, mutta kyllähän sen nyt jokainen tietää ettei kukaan kutsuttu kuitenkaan tule häihin ilman lahjaa vaikkei niistä mitään mainintaa olisikaan kutsussa. Eli eikö siis ole ihan kohteliasta ilmoittaa mitä kaipaa, jos joku nyt jotain haluaa tuoda?
Miksi ei oikeasti voi antaa sitä, mitä hääpari tarvitsee/toivoo tai sitten noudattaa toivetta olla antamatta mitään? Minä olen ainakin kerran vienyt säkkikaupalla nurmikonsiemeniä (no, ei raahattu sinne hääjuhlaan vaan annettiin myöhemmin) ja kaverini saivat joiltakin omakotitaloprojektiinsa kaikki tarvitsemansa naulat. Ovat saaneet erittäin riemastuneen vastaanoton!
OT, sori.
vain sitä, mitä tarvisette nykyiseen kotiinne. Ajatus on, että olette aviossa vuosikymmeniä ja joku kristallimalja, joka nyt tuntuu kamalalle, voi ollakin tarpeellinen 30 vuoden kuluttua.
Kolmea leivänpaahdinta ei tietenkään kukaan tarvitse. Mutta viinilasit, kulhot tms. menevät myös rikki. Niitä tarvitsee tulevaisuudessa.
Asiaan: minulla ei ole kamalia hääkokemuksia, mutta kerran olin häissä, missä oli paikka ihan ylibuukattu. Juhlat oli hienot, mutta oli niin täyttä, että oli vaikea ruokailla.
Seuraavat häät oli tosi pienet, vain kaikkein läheisimmät oli kutsuttu. Huomasin, että siellä oli paljon rennompi tunnelma ja tilaa hengittää kirjaimellisesti ja tunnelmallisesti. Mutta tietenkin on usein vaikea rajata kutsuttujen määrää, tiedän kokemuksesta.
Mutta suoraan sanottuna mua ottaa jo päähän kaikki puolitutut, jotka kutsuu häihinsä pitkine lahjalistoineen. Luulisi, että olisi mukavampaa heillekin kutsua läheisimpiä tuttavia ja sukulaisia. Alkaa jo korpeamaan rahan- ja lahjojenkeruujuhlat.
Vierailija:
Mutta suoraan sanottuna mua ottaa jo päähän kaikki puolitutut, jotka kutsuu häihinsä pitkine lahjalistoineen. Luulisi, että olisi mukavampaa heillekin kutsua läheisimpiä tuttavia ja sukulaisia. Alkaa jo korpeamaan rahan- ja lahjojenkeruujuhlat.
on aina korrektia ohjata lahjat hyväntekeväisyyteen. Kutsuun vain mukaan jonkun arvoneutraalin keräyksen tilitiedot ja ehkä lyhyt selitys siitä, miksi haluatte tukea juuri esim. afrikkalaisten lasten koulunkäyntiä tai rintasyövän tutkimusta.
kaikkihan eivät tuota noudata, ja jotkut tuovat silti lahjan, mutta ainakin osa roinasta jää ostamatta.
Piti pienet juhlat vain kaveriporukalle. Miehen äiti halusi sitten pitää juhlat suvulle. Siis järjesti myöhemmin itse kahvituksen kotonaan muutamalle kymmenelle sukulaiselle. Ja naimisiin mennyt pariskunta oli paikalla.
Morsiammen kommentti myöhemmin. Nekin olisi voinut jättää pitämättä. X olisi voinut antaa ne juhliin menneet rahat suoraan meille.
Yleensä häissä on päinvastoin aina ollu tosi hauskaa.
Yhden kerran kyllä muistan, kun ei niin kivaa ollut. Mieheni ja minut oli kutsuttu miehen työkaverin häihin. Tuolla työkaverilla ei ollut muita kavereita ja sen takia se kutsui työkaveritkin häihin. Kukaan sen työkaverikaan ei tykänny siitä ja kaikki muutenkin vähän ihmettelivät, miksi ylipäänsä saivat kutsun. Morsiamellakaan ei oikein ollu kavereita. Eli siellä häissä oli vaan vanhoja sukulaisia ja sulhasen työkavereita. Morsian ilmeisesti kärsi jostain paniikkihäiriöstä tms., ei puhunut kellekään koko illan aikana mitään. Olivat vähän tylsät häät, morsiusparikaan ei näyttänyt erityisen onnelliselta. Alkoholiakaan ei tarjottu. No, onneksi paikasta sai ostaa sentään olutta, jota sitten aloimmekin kiskoa ja ainakin meillä työkavereilla oli sen jälkeen vähän hauskempaa:)
sillä kaikki sulhasen kaverit puolisoineen tiesivät, että sulhanen petti morsianta törkeästi viikkoa aiemmin polttareissaan. Minä en ollut morsianta ennen häitä edes nähnyt (sulhanen miehen työkaveri), mutta todella paha mieli koko illan. Luulen, ettei morsian ole vieläkään saanut tietää.
Morsian ja sulhanen olivat uskovaisia, joten ei ollut tanssia tai alkoholia, vain kahvia, kakkuja ja hääparin uskovaisystävien hihhulihenkisiä puheita. Uskovaisystävät olivat järjestäneet kaiken, mutta ilmeisesti tietyt käyttäytymis- ja etikettisäännöt olivat vähän hukassa kun pöytäplaseeraus oli mitä oli. Esim morsiamen vanha isoäiti oli sysätty johonkin nurkkapöytään, mikä taisi olla se pahin moka. Toisaalta meidän äöytäporukalla oli hauskaa kun muutama kaveri oli salakuljettanut taskumatin mukaan. Terästettiin kahvia ja teetä kunnon kieltolakityyliin :)
siinä mielessä on tosiaan vain ahnasta rahankeruuta monet häät tänäpäivänä : ( Ja tätä keruuta piilotellaan näillä lässytyksillä" että meillä on jo kaikkea emme tervitse mitään "
Jos tosiaan kaikkea jo on ja tärkeinä on saapua paikalle, niin miksi ei voi tosiaan laittaa et et lahja rahat " palastakaa puolisokeat katit " järjestölle.
Taidan itse jatkossa viedä lahjana kortin, jossa on jollekin järjestölle kirjaamani summa.
Vierailija:
Taidan itse jatkossa viedä lahjana kortin, jossa on jollekin järjestölle kirjaamani summa.
Vierailija:
siinä mielessä on tosiaan vain ahnasta rahankeruuta monet häät tänäpäivänä : ( Ja tätä keruuta piilotellaan näillä lässytyksillä" että meillä on jo kaikkea emme tervitse mitään "
Jos tosiaan kaikkea jo on ja tärkeinä on saapua paikalle, niin miksi ei voi tosiaan laittaa et et lahja rahat " palastakaa puolisokeat katit " järjestölle.
Monet haluavat antaa nimenomaan hääparille muiston päivästä ja vaikka miten sanoisi, ettei tarvitse lahjoja, niin aina sieltä vain jotakin tulee.
olivat kerran eräällä seurantalolla. Nuori hääpari ja vieraina paljon lähellä eläkeikää olevaa porukkaa, niin paljon ettei kaikki sisälle meinanneet sopia. Ohjelmana runonlausuntaa (perinnerunoja), yksinlaulua epävireisesti ja pari puhetta. Perinneruokaa eli karjalan paisti ja peunoita.. pitkään ei jaksanut viihtyä. Ihmettelin itse silloin parikymppisenä että mahtaako tuolla hääparilla olla tosiaa hauskaa näissä juhlissa?
Taidanpa itsekin viedä tuollaisen kortin seuraaviin puolituttujen/etäisten sukulaisten häihin, jos kutsu kolahtaa.
Vierailija: