Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pesette torimansikat? Tai paremminkin miten kuivaatte mansikat pesun jälkeen?

Vierailija
03.07.2006 |

Inhottaa kun niistä tulee niin helposti " limaisia" , lösähtäneitä tai ainakin joka paikka on mansikkamehussa...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tiedä että taudinaiheuttajat kuolevat vasta +70 asteessa ja mullassa on esimerkiksi jäykkäkouristusbakteereja. Ajatelkaa edes lapsianne jos ette itsestä välitä.

Vierailija
2/17 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka auringon paisteessa hieman kuivuu.

Mua jotenkin inhaa syödä marjoja, joita ei ole pesty. Tiedä mitä kaikkee moskaa niissä on. Likaisilla käsillä koskettuja ja vaikka mitä. Itse olen poimijana ja voi sitä menoa, kyllä tekee mieli torimansikat todellakin pestä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaist apaskaa niihoin kerääntyy poimijoiden mukana ja enne sität

Vierailija
4/17 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ettekö tiedä että taudinaiheuttajat kuolevat vasta +70 asteessa ja mullassa on esimerkiksi jäykkäkouristusbakteereja. Ajatelkaa edes lapsianne jos ette itsestä välitä.

Ihme että olen vielä hengissä itse, 35 vuotta pesemättömiä mansikoita. Kuinka edesvastuuton äitini olikaan!

Mites mustikat, pitäähän nekin sit pestä, jos on vaik karhu pissiny niille.

Vierailija
5/17 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, ettei ole MITÄÄN tullut 27v:n aikana, vaikken IKINÄ ole pestyjä mansikoita syönyt. Ei ees mansikkakuumetta, joka siis tulee mansikoiden ylensyönnistä.

Niin, pesettekö te mustikat, vadelmat ja muut metsien marjatkin?

NIISSÄHÄN VOI OLLA VAIK LINTUINFLUENSSAA!!! Tai joku kävellyt siitä vieressä koirankakka kengässään. apua...

Asian vierestä, mites te teette kun pitäis vaatetta sovittaa kaupassa,

ku joku on voinut sovittaa sitä ennen teitä? Ku ei voi pestä sitä vaatetta ennen sovitusta... Ja niil muil sovittajillahan on voinut olla vaik räkä poskella.

Vierailija
6/17 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedellä huljuttamalla ei niistä mansikoista lähde kuin hiekat. Pöpöt ja torjunta-aineet ei merkittävästi edes vähene.

Tarttisitte pesuainetta ja kuumaa vettä jos haluaisitte oikeasti päästä pöpöistä eroon, ja sitähän ei mansikat kestä.

Joten ihan yhtä hyvin voitte lakata pilaamasta mansikoita vesihuuhtelulla.

(PS. Jos listeriat sun muut oikeasti lähtisi huuhtelemalla vedessä niin huuhdelkaa toki sitten ne pakastevihanneksenne ja tuorejuustonnekin syömäkelpoisiksi)

Vierailija:

Meidän neuvolassa ainakin käskettiin pestä mansikat listeriavaaran takia

Eihän yhtä hyviä ole kuin pesemättä, mutta pakko kai se on pestä

Vierailija
7/17 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne myrkyt ei kyllä ihan kevyellä pesulla lähde. Pesetkö ihan tiskiharjalla?

Vierailija:

Espanjassa esim. me pestään aina mansikat ja halkaistaan vielä ennen syöntiä (ettei mitään matoja ym sisällä).

Niihin laitetaan Suomessakin tosi paljon myrkkyjä.

Vierailija
8/17 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikat saattavat olla mullan kanssa kosketuksissa ja siitä voi tulla sitä toksoplasmoosia. Myös muut pöpöt harmittavat. Totta on, että pesu ei ole kovin hyvä keino, kun mansikat ovat pehmeitä ja ei voi pestä pesuaineella lämpimässä.

Mansikoissa voi olla paksuja valkoisia matoja. Itse en ole tällaista havainnut, mutta tiedän, että voi.

Vierailija
9/17 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesukone ja sit kuivausrumpu?

Vierailija
10/17 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, en ole koskaan pessyt. En edes raskaana ollessani!

Nyt odotan neljättä ja syön innolla PESEMÄTTÖMIÄ mansikoita!

Hmmm.. Onkohan noi mun 3 lasta sen takia noin villejä kun en olekaan pessyt raskausaikana syömiäni mansikoita..? Enkä myöskään lapsille antaessani ole niitä pessyt =D

Juuh.. MANSIKOIDEN, pesemättömien siis, syytä kaikki tyynni!!

Vierailija
11/17 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän yhtä hyviä ole kuin pesemättä, mutta pakko kai se on pestä

Vierailija
12/17 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin niitä keräämässä myyntiin joskus. voi yökkä kun nyt aattelee..

Vierailija
13/17 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalta mansikat sankoon. Sitten kotona niiden päälle lasketaan kylmää vettä ja sieltä vesisangosta otetaan aina mansikka ja perataan se ja peratut mansikat pistetään puhtaaseen astiaan. Nämä mansikat menee säilöön.

Ei tietty niitä pestä jotka syödään heti tai niitä pistetään samantien täytekakkuun. Mut säilöttävät manskut on tuollai peitetty eka veteen mutta ei niitä sen enempää pestä. Aikamoinen moskajoukko sinne veteen kuitenkin jää...

Vierailija
14/17 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa esim. me pestään aina mansikat ja halkaistaan vielä ennen syöntiä (ettei mitään matoja ym sisällä).

Niihin laitetaan Suomessakin tosi paljon myrkkyjä.

Vierailija
15/17 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pesen aina torimansikat ennen syömistä.

Vierailija
16/17 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös ollu niitä poimimassa. välillä käytiin tupakalla, jatkettiin keräämistä, välillä paskahuussissa, eikä minkään näköstä käsienpesupaikkaa ja taas paskasilla käsillä takas poimimaan.

Ja ite poimittuna saa varmasti tuoreita ja hyviä

Vierailija
17/17 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ennemmin kuitenkin toksplasmoosi (vai mikä hemmetti se nyt sitte onkaan?)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi