Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä on ihmisten ylioppilaslakit?

Vierailija
30.04.2020 |

Olin tänään kaupassa ja vaikka siellä oli tungosta niin itseni lisäksi vain kolmella oli ylioppilaslakit. Jotek ne lakit päähän hyvät ihmiset! Vappu on kevään ja ylioppilaiden juhla.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
2/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on huomenna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappu on huomenna

Korjaan, vappu on tänään!

Vierailija
4/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin omani roskikseen heti ylppärijuhlien jälkeen. Olisi tietysti voinut laittaa kierrätykseen, se kaduttaa. Poikani lakki kellarissa, mihinhän voisi luovuttaa sen jatkokäyttöön uudelle vähävaraiselle ylioppilaalle?

Vierailija
5/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne laiteta päähän vasta kuudelta? Mun lakki on ollut kaatopaikalla jo pari vuosikymmentä.

Vierailija
6/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun YO-lakki on jossain tuolla vaatehuoneen peränurkassa. Sillä lakilla on lakitettu minun lisäkseni myös pikkusiskoni. Myös omilla tyttärilläni on yhteinen YO-lakki, joka on myös siellä vaatehuoneessa. Oma lakkini oli jo liian kellastunut, kun esikoinen pääsi ylioppilaaksi, joten hän halusi ostaa uuden lakin.

Vierailija
7/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla se on vaatekaapin yläkaapissa, laitan päähän klo 18 niinkuin kuuluu. Tai en laita, kun en ole ennenkään laittanut.

Vierailija
8/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa. Eihän minnekään ulos ei voi edes mennä😮

Vierailija
9/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun edessä suojamaskina.

Vierailija
10/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät ole enää muodissa.

Vierailija
11/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vielä laatikossa. Lakit pähään klo 18 aik.

Vierailija
12/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on työläisten juhla,ei hattujuhla,vaikkakin olette sen omineet.

Vierailija
13/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sen korvata tonttulakilla?

Vierailija
14/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vappu on huomenna

Korjaan, vappu on tänään!

Minun kalenterissani Vapun nimipäivä on ensimmäinen päivä toukokuuta, eli huomenna.

Vappua voi toki viettää pidemmänkin aikaa kun vain yhden päivän, mutta siihen sisältyy aina tuo 1.5.

Oikea pitkän kaavan mukaan vietetty opiskelijavappu on huhtikuun 27. päivän ja toukokuun 5. päivän välinen yö.

Vierailija
15/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teekkarilakit pistetään päähän aattona klo 12, humanistien klo 18 on ihan vieras tapa minulle. Aina oppii uutta.

Vierailija
16/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin kamalan ruma. Mulle sopii naamaan paremmin turbaani. Inhoan kaikkia otsan peittäviä hattuja. 

Vierailija
17/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä sen viimeksi näin.

Vierailija
18/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistystä kirjoitti:

Väärin! Suomessa Vappu ei ole ollut pelkästään työläisten juhla. Tarkista historiantietosi.

*

"Suomessa tunnetaan vapun aikaan vietetty vanha kevään juhla "hela" eli toukojuhla, jolloin pelloille ja muille avoimille paikoille sytytettiin kokkoja, helavalkeita. Muinaissuomalaiset polttivat helavalkeita pahojen henkien pois ajamiseksi ja soittivat kelloja. Juhlissa juotiin simaa ja tanssittiin. Karja on usein päästetty ensi kerran laitumelle ja ajettu tulien läpi sairauksien ehkäisemiseksi. Germaanikansojen kokkotulien perinne jatkuu nykypäivän Ruotsissa lähinnä Sveanmaalla. Suomessa vappukokkojen polttaminen on nykyään melko harvinaista ja keskittyy ruotsinkielisille paikkakunnille."

(Wikipedia)

Vierailija
19/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistystä kirjoitti:

Väärin! Suomessa Vappu ei ole ollut pelkästään työläisten juhla. Tarkista historiantietosi.

*

"Suomessa tunnetaan vapun aikaan vietetty vanha kevään juhla "hela" eli toukojuhla, jolloin pelloille ja muille avoimille paikoille sytytettiin kokkoja, helavalkeita. Muinaissuomalaiset polttivat helavalkeita pahojen henkien pois ajamiseksi ja soittivat kelloja. Juhlissa juotiin simaa ja tanssittiin. Karja on usein päästetty ensi kerran laitumelle ja ajettu tulien läpi sairauksien ehkäisemiseksi. Germaanikansojen kokkotulien perinne jatkuu nykypäivän Ruotsissa lähinnä Sveanmaalla. Suomessa vappukokkojen polttaminen on nykyään melko harvinaista ja keskittyy ruotsinkielisille paikkakunnille."

(Wikipedia)

Tää. Vappu on aina ollut ylioppilaiden juhla. Työläiset omivat sen että voisivat heilutella punaisia komnarilippujaan.

Vierailija
20/35 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole suorittanut ylioppilastutkintoa :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi