Miten olisi yleislakko koulujen avaamista vastaan?
Jos 70% kansasta kerran oli koulujen avaamista vastaan?
Perusteena halu suojella Suomen lapsia ja nuoria.
Kommentit (35)
Missä ja milloin kysyttiin?
Moni on muuttanut mielensä, minäkin.
Olen 0 tartunnan kunnasta (sama tilanne laajemmallakin alueella). Ei täällä ole syytä pitää kouluja suljettuna.
Toisekseen pidä muksut kotiopetuksessa, jos haluat.
Kannatan, vaikkei lähipiirissä ole yhtään kouluikäistä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3746004/official-koulujen-avaaminen
Miksi ihmiset käyttäytyvät keskustelupalstalla ikään kuin tämä olisi chat? Yhden lauseen avauksia, ei keskustelua.
Jos tarkoitat sitä Ylen kyselyä, johon vastasi vauvapalstan mainostuksen jälkeenkinkin vain 3200 henkilöä, joista 70% vastusti koulujen avaamista, niin ei kannata taas uutta avausta tehdä.
Hyvä ehdotus.
P. S. Kyllä koulu voi mennä lakkoon. Olin itse mukana, kun teku oli lakossa aika kauan. Syynä oli ehkä lukuvuoden pidentäminen. En ole kylläkään syystä varma.
Näyttää olevan niin arka aihe että yksi keskustelu aiheesta poistettiin äsken. Kannatan lakkoa tai mitä tahansa että lapsia ei tarvi turhaan altistaa taudille. Eikä siinä altistu vain lapset vaan koko perheet.
Miksei ne saa mennä kouluun, jotka haluaa?
Pakkoko sitä toisten puolesta päättää?
Tämä on alueellinen kysymys. Tartuntoja on hyvin vähän monessa osassa maata.
Vierailija kirjoitti:
Olen 0 tartunnan kunnasta (sama tilanne laajemmallakin alueella). Ei täällä ole syytä pitää kouluja suljettuna.Toisekseen pidä muksut kotiopetuksessa, jos haluat.
En usko.
Yksi tartunta, niin se leviää teidänkin koulussanne.
Tässä on vähän samaa kuin 80-90- luvun alussa. Silloin hiv-positiivisia vaadittiin eristämään johonkin saarelle. Vaikka sen tartunta on helppo itse estää. Eli omien kuvitteellisen pelkojen vuoksi vaaditaan mitä kummallisempia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan niin arka aihe että yksi keskustelu aiheesta poistettiin äsken. Kannatan lakkoa tai mitä tahansa että lapsia ei tarvi turhaan altistaa taudille. Eikä siinä altistu vain lapset vaan koko perheet.
Ymmärräthän että korona on tullut jäädäkseen?
Siltä kantilta se on sama kuin pitäisi lapset kotona, etteivät he altistu kausi-influenssalle.
Sitä ei vaan voi välttää loputtomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 0 tartunnan kunnasta (sama tilanne laajemmallakin alueella). Ei täällä ole syytä pitää kouluja suljettuna.Toisekseen pidä muksut kotiopetuksessa, jos haluat.
En usko.
Yksi tartunta, niin se leviää teidänkin koulussanne.
Meidän koulussa oli yksi tartunta. Eikä se levinnyt muihin. Tartunta oli opettajalla.
Mistäs meinaatte lakkoilla? Sohvalla makaamisesta ja tukien nostamisesta?
Mitenkähän kauan ajattelitte jatkaa lakkoja? Tästä koronasta emme varmasti pääse eroon vuosikymmeniin.
Meinaatko että lakkoillaan niin kauan että on rokotus kehitetty ja otettu käyttöön vai kuinka kauan? Muitama vuosi?
Ihme kitinää syksyllä se on edessä kuitenkin. Nyt nähdään että mitään ei tapahdu vaikka lapset koulussa ja voitte relata kesän.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että lakkoillaan niin kauan että on rokotus kehitetty ja otettu käyttöön vai kuinka kauan? Muitama vuosi?
Niin kauan, että yhteiskunta romahtaa ja maa putoaa Venäjän syliin. Sinne sylttytehtaalehan tämänkin trollin jäljet johtavat.
Mukana.