tarvitseeko kaikkea kertoa puolisolle menneisyydestä?
Seurustelin 16 vuotiaana yhden pojan kanssa joka pahoinpiteli minua. Hän oli ensimmäinen poikaystäväni, joten luulin että on ok toimia noin suhteessa. Onneksi kuitenkin perheeni ja ystäväni tajusivat tämän ja takoivat järkeä päähäni. Tässä suhteessa tulin raskaaksi 17 vuotiaana ja tein abortin. En ole katunut päätöstä, koska se oli silloin oikein.
Nyt 23 vuotiaana kun olen ensimmäistä kertaa onnellisessa ja tasapainoisessa suhteessa, minulle on tullut ahdistava olo. Sillä en haluaisi kertoa abortista, jonka tein teinisuhteessani. Onko minun pakko?
Kommentit (24)
Kyllä minusta on hyvä kertoa. Ei mikään pakko ole mutta kun voi puhua menneestäkin toiselle avoimesti se lähentää ja voi helpottaa oloasi, ei tarvitse kantaa asiaa yksin.
Itse en kadu paljon mitään kertomaani menneestä. Kadun ehkä hieman sitä milloin kerroin. Olen usein liian aikaisin suhteessa kertonut tosi rankoistakin asioista jotka ovat myös todella noloja ja hän oli lähellä jättää minut. Se asia olisi pitänyt kertoa vasta muutama vuosi myöhemmin. Silti on hyvä että kerroin. Kuitenkin hän hyväksyi asian kun tiesi että se on mennyttä enkä tee enää samallai nykyjään.
Toisen on mielestäni myös helpompi ymmärtää toista ja toisen kipeitä herkkiä kohtia jos tietää toisen menneisyydestä.
Minusta tuo asia on sellainen että jos tuota ei ukko hyväksy niin on kyllä ehkä väärä sitten sulle. Joka ei voi toista armahtaa lainkaan ja ymmärtäö on huono kumppani
Se riippuu mitä on tullut tehtyä. Kokemasi jutut ehdottomasti kannattaa kertoa. Ladyboyn panemiset ja muut irstailut kannattaa jättää naisille kertomatta. Niitä voi ihan itse muistella myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin 8 vuotta prostituoitu.
Mieheni ei tiedä mitään.N. 31
Mutta naapurin setämies muistaa 👺
Kiitos kaikille vastauksista. Minulla on jotenkin vääristynyt kuva parisuhteista kun ensimmäinen poikaystäväni vaati minua olemaan ylirehellinen. Gynekologin mukaan minulla on kaikki kunnossa. Kiitos teille kaikille minun on nyt paljon helpompi olla enkä syytä itseäni.