Miksi... vanhemmat... ihmiset... kirjoittavat... näin..?
Kommentit (61)
Tästä ketjusta selviää, että joillakin on liikaa aikaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks tuttu Sanoi että kirjottaa näin koska se on Luonnollista ja yhdys sanat erikseen koska ei tiedä miten ne pitää Kirjoittaa niin kaikki erikseen ettei tulee moka se olisi paha juttu töissä kn joskus huomautettu mutta ei se Haittaa kun ei tarvitse raporttia kirjottaa eikä muutenkaan .
Taitaa olla pikemminkin niin päin, että aina kun epäilyttää niin kannattaa kirjoittaa yhteen. Tulee enemmän onnistumisia. Tai sitten miettii että miltä se rako sanojen välissä kuulostaisi puhuttuna. Sanotko "herne (tauko) keitto", vai sanotko "hernekeitto"?
Minä kyllä tauotan hernekeiton kun puhun.
Onkotämäsittenparempi? Nytselvisisyymiksi tätäkinnäkee.
Mulla oli opettaja joka antoi selkeän ohjeen. Jos kahden sanan väliin ei mene v*ttu luotevasti, niin se on yhdyssana. Herne-v*ttu-keitto, ei toimi. Hernekeitto siis. Tätäkin-v*ttu-näkee, joo, sopii, kirjoitetaan siis erikseen, tätäkin näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa vastaamaan, mutta en ole vielä tarpeeksi vanha vasta kuusikymppisenä.
Yleisesti kolme pistettä kertovat, että jotain jätetään sanomatta. Tarina jatkuu eikä pisteitä välilyönnin sijasta käytetä.
Ehkä se on vain ap:n omien vanhempien outo tapa.Ap:n vanhemmat eivät ole somessa. Siellä tämä hyvinkin yleistä.
Ap
Mikä sellainen vanhempien ihmisten some on? Ei ainakaan ET- lehden keskustelupalsta.
Vierailija kirjoitti:
Elämäm koulun oppimissuunnitelmaan kuuluu myös kommunikointi- ja kirjoitustavat inttervepissä.
Mua kiinnostaa tietää, mistä tulee tuo sanonta Elämäm koulu tai elämämkoululainen. Olen ymmärtänyt sen viittaavan jotenkin uusavuttomuuteen tai vähäiseen koulusivistykseen, mutta en ole varma.
Kun sitä on niin vaikea lukea ääneen. Jos sen joku kirjoittaisi tahallaan tai tyhmyyttään niin, niin kuin se puheessa äännetään, sehän kirjoittaisi sen Elämäng koulu.
Onko joku onneton joskus kirjoittanut sen noin, ja siitä lähtenyt leviämään vauvapalstalaisten keskuuteen?
Niin... Mikä tässä tyylissä sua häiritsee?
Sekö, että jotain jätetään sanomatta... -ikäänkuin avoimeksi?
Olen nähnyt tyyliä esim. iltapäivälehtien facebook-kommenteissa. Ja juurikin vanhempia ihmisiä näyttävät olevan nuo kirjoittajat. Välillä on näitä !!!-tyyppejä.
Vaikeahan tuollaisesta tekstistä on selvää saada. Usein kommentit ovat muutenkin käsittämättömiä.
Mun esimies on tuollainen emoji-ihminen. :D Mutta ei se haittaa, kun hän on niin ihana. Muut pomot ovat virallisia ja jäykkiä, mutta ihanin pomo viljelee kaikki viestit täyteen emojeita.
Vierailija kirjoitti:
Oululainen jodlaaja bongattu 😂
Mikä?!
Joskus sitä vaan...Saattaa... Miettii... Mitä ihmettä... Seuraavaan lauseeseen... Kirjoittaisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks tuttu Sanoi että kirjottaa näin koska se on Luonnollista ja yhdys sanat erikseen koska ei tiedä miten ne pitää Kirjoittaa niin kaikki erikseen ettei tulee moka se olisi paha juttu töissä kn joskus huomautettu mutta ei se Haittaa kun ei tarvitse raporttia kirjottaa eikä muutenkaan .
Taitaa olla pikemminkin niin päin, että aina kun epäilyttää niin kannattaa kirjoittaa yhteen. Tulee enemmän onnistumisia. Tai sitten miettii että miltä se rako sanojen välissä kuulostaisi puhuttuna. Sanotko "herne (tauko) keitto", vai sanotko "hernekeitto"?
Minä kyllä tauotan hernekeiton kun puhun.
Onkotämäsittenparempi? Nytselvisisyymiksi tätäkinnäkee.
Jaa, kuinkahan pitkän tauon pidät siinä herneen ja keiton välillä? Ja tuollaista kirjoitustapaa ei kyllä näe keneltäkään muulta kuin sinulta. Taisi osua arkaan paikkaan.
En tiedä ketään, joka kirjoittaa noin.
ISÄNI!KIRJOITTAA!NÄIN!MIKÄ!ON!MELKO!ÄRSYTTÄVÄÄ.
Isä on 62, leppoisa ukko mutta Facepäivityksien perusteella ei uskoisi kun kaikki ilmaistaan huutamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ööh...totaa...mä olen 26v.
😂❤👍💪🙌😍
👅
Minua taas ärsyttää jonninjoutavat hymiöt. Kyllähän se asia pitää kyetä kertomaan ilman mitään pikkupiiroksia.
Jaa-a en tiedä, mutta tuo meidän pääministeri puhuukin noin vaikkei edes ole "vanhempi" ihminen.
Ehkäpä me vanhemmat ihmiset yritämme antaa teille nuoremmille jotakin pohtimisen aihetta... ???!!!!
Itse olen näin keski-ikäisenä kaiketi juurikin tuollainen vanhempi ihminen, mutta en kirjoita noin enkä koskaan ole kirjoittanutkaan noin. Eikä minulle ole kukaan ikätoverinikaan koskaan noin kirjoittanut eli ei tuo nyt kuitenkaan taida olla mikään vanhempien ihmisten tapa.
Sen olen huomannut, että Sanna Marin puhuu juuri noin (en tiedä kirjoittaako myös) mutta ei kai se vielä edes ole vanhempi ihminen?
tiedän nämä tyypit kun kaikki kirjoitetaan yhteen ilman mitään pisteitä ja pilkkuja ja monesti lauseissa ei ole edes mitään järkeä kun teksti on ihan yhteen putkeen ihmettelenpä vaan tai sitten on just miljoona huutomerkkiä kuinka on kaunis päivä!!!! ja olen myös nähnyt tätä tapaa KUN PITÄÄ KAIKKI OLLA ISOLLA aivan kuin huutaisi eikä osata yhdys sanoja