Ns. kilpapyöräilijät yleisillä kaduilla ja puistoissa?
Mummoja ja pappoja kuljeskelee rauhassa (onneksi kävelytien/jalkakäytävän oikealla reunalla), joku tavis pyöräilee normaalivauhtia, joku ulkoiluttaa koiraa (koiran pysytellessä niin ikään oikealla lyhyessä hihnassa).
Sitten suhahtaa ja me hitaat kiitämme onneamme ettei käynyt hullummin.
Kommentit (12)
Näitä on Meilahdessa runsain määrin. Aggressiivisia ovat!
Ärsyttää, koska ahdasmieliset ihmiset rakentavat mielikuvansa pyöräilijöistä näiden trikoopellejen pohjalta. Suurin osa fillaroijista on tavallisia ihmisiä, jotka noudattavat liikennesääntöjä, ja huomioivat muuta liikennettä. Meistä ei puhuta, vaahdotaan vaan, miten kaikki pyöräilijät ovat sikoja.
yleensä kyllä se koira on toisella puolella tietä ja hihna yli tien ja sitten suututaan kun kilistää kelloa.
t: hidas pyöräilijä
No mitään ei käy jos pysytään yhellä puolella eikä poukkoilla miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei sentään huutele "perään". Väistää vaan vikkelästi ja kaikkoavat jonnekin kaukaisuuteen. Joo mutta eiköhän noilla pyöräteilläkin ole jotkut nopeusrajoitukset.
Nopeusraja on sama kun vieressä olevan autotien.
Ei nämä ole edes mitään trikoopellejä. Jyväskylässä tavallinen työmatkapyöräily on sellaista.
Ne on näitä samperin insinöörejä, jotka on innostuneet pyöräilystä ja ovat hankkineet kaikki varusteet vimpan päälle. Sitten larpataan Lance Armstrongia. Tunnen yhden tällaisen tapauksen. Rasittavaa ja tylsää sakkia.
Miten määritellään ns. kilpapyöräilijä? Ylipäänsä kaikki jotka ei polje Jopolla ja pukeutuvat kelin mukaan?
En mä ainakaan poukkoile miten sattuu. Omistan myös polkupyörän ja ajan sillä. Ymmärrän miltä maailma näyttää pyörän selästä. En myöskään suutu jos joku kilistää kelloa. Olen siitä aina iloinen.
Kun kävelytän pientä vanhaa koiraani ulkoilutiellä siten, että koira tekee tarpeitaan ojan puolella ja itse seison aivan tien reunassa siinä hiekan ja nurmikon rajalla, ja koiran hihna menee sinne ojaan päin.
Ja ulkoilutie on joka suuntaan tyhjä ja monta metriä leveä. Niin miksi takaani tuleva sukkahousumies haluaa pyöräillä kovaa vauhtia ohitseni niin, että takkiemme hihat kahahtavat yhteen?
Tätä en ymmärrä. Jos tilaa on, miksei voi väistää? Saako siitä jotain tyydytystä, tuntuyko oma vaihti nopeammalta? Korostuuko oma vauhdin tuntu siinä..? En vain tajua.
Itse ainakin, autoillessanikin maakunnissa, jos näen pyöräilijän tai kävelijän tien reunassa, väistän mieluusti vastaantulijan puolelle, jos tie on suora ja näkyvyys hyvä eikä missään näy ketään.
Meneekö nämä sukkahousupyöräilijät autollakin tien reunaa vaappuvien ihmisten ohi 100 km/h sivupeili hihaa hipoen?
Vierailija kirjoitti:
Ne on näitä samperin insinöörejä, jotka on innostuneet pyöräilystä ja ovat hankkineet kaikki varusteet vimpan päälle. Sitten larpataan Lance Armstrongia. Tunnen yhden tällaisen tapauksen. Rasittavaa ja tylsää sakkia.
Jeps, niitä tolloja joiden on joka päivä pakko rikkoa pakkomielteisesti edellinen nopeusennätys.
Ne ei sentään huutele "perään". Väistää vaan vikkelästi ja kaikkoavat jonnekin kaukaisuuteen. Joo mutta eiköhän noilla pyöräteilläkin ole jotkut nopeusrajoitukset.