Alkavatko työt normaalisti jos lapset saavat palata kouluun?
Oliko tämä sitten samalla kertaa etätyöjakson päätös suurimmassa osassa työpaikoista?
Kommentit (27)
Ainoa rajoitus, joka puretaan koskee varhaiskasvatusta ja perusopetusta.
No voi kamala! Pelottaako nollamotivaation omaavia työntekijöitä nyt, kun joutuukin takaisin pomon valvovan silmän alle, eikä voikaan lusmuta työpäiviä etänä kotona, jossa valtaosa työajasta menee ihan muuhun kuin työntekoon?
Vinkkinä: Jos työmotivaatio on noin huonoa, kannattaisiko vaihtaa työpaikkaa? Motivoitumattomat työntekijät ovat työnantajallekkin vain rasite, ovat yleensä vielä tuottamattomiakin, mikä on vain entistäkin suurempi rasite.
Riippuu työnantajasta. Meillä saa valita.
Vierailija kirjoitti:
No voi kamala! Pelottaako nollamotivaation omaavia työntekijöitä nyt, kun joutuukin takaisin pomon valvovan silmän alle, eikä voikaan lusmuta työpäiviä etänä kotona, jossa valtaosa työajasta menee ihan muuhun kuin työntekoon?
Vinkkinä: Jos työmotivaatio on noin huonoa, kannattaisiko vaihtaa työpaikkaa? Motivoitumattomat työntekijät ovat työnantajallekkin vain rasite, ovat yleensä vielä tuottamattomiakin, mikä on vain entistäkin suurempi rasite.
Sinä et tuolla luonteenlaadulla taida olla töissä yhtään missään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työnantajasta. Meillä saa valita.
Miten pitkälle ajanjaksolle teillä on tästä järjestelystä sovittu?
No sen varmaan kertoo työnantajasi.
Työnantaja päättää. Esim tuttuni työpaikassa saa valita, mieheni työpaikassa riskiryhmäläiset saa jatkaa etänä, joissain työpaikoissa kaikki käsketään töihin, joissakn kaikki jatkaa etänä.
Purku koskee ainoastaan etäopetusta, eikä tarkoita sitä, että kaikki muutkin purut avataan samaan aikaan.
Ei kai se mitenkään kouluihin liity? Moni tekee etätöitä ihan normaalistikin.
Hölmö kysymys. Etätyötähän ei tehdä pelkästään kotona olevien lasten takia vaan siksi, että yli 10 h tapaamiset on kielletty ja esim. julkisen liikenteen käyttämistä on syytä välttää, jos vain mahdollista.
Itse olin konttorilla tällä viikolla ekaa kertaa kuuteen viikkoon. Esimies antoi luvan mennä, koska meitä on vain viisi ja olin yksin töissä. Periaatteessahan voisimme kaikki olla töissä, mutta yritämme välttää turhia kontakteja.
Pysykää etätöissä te jotka pystytte. Itse en ja olen tyytyväinen kun työpaikalla on paljon vähemmän väkeä kuin yleensä. Olisi erittäin hullua lopettaa etätyöt, tiiviissä porukassa moni sairastuisi jos yksi saisi tartunnan, eipä se olisi kenenkään etu.
Varmista asiasi työnantajaltasi. Jos etätyö ei mahdollista, palaat työpaikalle tod.näk. Jos et kuulu lomautettuihin. Meillä jatketaan etätöitä kunnes työnantaja toisin ilmoittaa.
Onko sinun työsi opiskella peruskoulussa? Minun ei ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Kerron sinulle salaisuuden: Suurimmassa osassa tapauksia työnantaja valvoo myös etätöiden tekemistä. Aika harvalle työnantajalle on ok, että aikataulut paukkuvat yli ja hommat jäävät tekemättä. Normaalit ihmiset ymmärtävät, että tehokkaaseen työntekoon ei tarvita pomo istumaan vieressä. Eivät he siellä toimistollakaan niin tee. Vinkkinä: Ei kannata kommentoida, jos ei ole mitään hajuakaan siitä, mitä etätyö on.
Mitä tekemistä etätöillä ja koulujen avaamisella on??
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin odotan että pystyisin vihdoin tekemään etätöissä kunnolla töitä kun ei tarvitsisi keskeyttää "työntekoa" jatkuvasti pikkukoululaisten kysymysten ja avuntarpeen takia. En nyt ota kantaa siihen koulujen avautuminen hyvä vai huono asia, sitä en osaa sanoa, mutta koska koulut nyt kerta avautuvat, niin toivon ettei omalle työpaikalle tarvitsisi ihan vielä palata vaan saisi vähän aikaa tehdä töitä rauhassa. Siellä työpaikalla kun odottaa sitten kuitenkin kaikenlaista pakkososiaalisuutta ynnä muuta kun pitkästä aikaa nähdään toisiamme. Ihan kivaa toki sekin, mutta raskasta, kun samaan aikaan alkaa vuoden kiireisin aika töissä olla käsillä.
Että sellaista motivaation puutetta ja lusmuilua täällä. Hieno myytti tuo että etätyöt tarkoittavat automaattisesti töiden pakoilua. Ehkä niille tyypeille jotka tekevät sitä töissäkin, mutta suurin osa ei tee.
Vierailija kirjoitti:
Purku koskee ainoastaan etäopetusta, eikä tarkoita sitä, että kaikki muutkin purut avataan samaan aikaan.
Nyt ei ole taidettu antaa mitään uutta ilmoitusta siitä milloin tulee lisää linjauksia rajoitusten purkamisesta?
3.5 kokoontuvat pohtimaan seuraavia rajoitusten purkamissuunnitelmia.
Siis niissä työpaikoissa, joissa etätyöhön on koronan takia siirrytty? Onko tästä tehty mitään linjausta?