Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako synttäri lahjaa pyytää?

Vierailija
29.04.2020 |

Vai onko se enemmäkun kerjäämistä ja ruinaamista? Tuntuu vain että vuosittainen lahja pyyntö/toive on ainut tapa muistuttaa omia sukulaisia ja ystäviä siitä että hei minullakin on synttärit! Muiden ystävien ja sukulaisten juhlia he kyllä muistavat ilman että siitä täytyy muistuttaa ja antavat heille lahjoja ja järjestävät juhlia, mutta minä olen usein pelkkää ilmaa ja varsinkin juhlissa tunnen itseni niin hemmetin yksinäiseksi. Silti siitä jää pahamaku suuhun ja iskee huono omatuntle että on tehnyt jotain väärään jos olen pyytänyt jotain. Se tuntuu liikaa aina kerjäämiseltä, oli sitte ku kyse lahjatoiveesta tai avunpyynnöstä. Mutta en halua olla taakkaa enkä haitaksi kenellekkään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa pyytää, mutta toivoa saa;)

Vierailija
2/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos järjestetään juhlat, niin eikös yleensä päivänsankari itse ole se järjestäjä?

Ei ehkä näin korona-aikaan kannata järjestää, mutta laitapa tulevina vuosina kutsu syntymäpäiväjuhliin kaikille niille, jotka haluat mukaan. Lahjaa ei ole sopivaa pyytää, mutta toiveita voi esittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäivälahjoja annetaan yleisesti lapsille. Aikuiset ei , ellei täytä pyöreitä vuosia. Paitsi puolisot yleensä muistavat pienellä lahjalla toisiaan.

Vierailija
4/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paras tapa muistuttaa synttäreistä on kutsua sukulaiset synttärikahveille, ei lahjan pyytäminen.

Vierailija
5/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytminen ei ole nätisti, mutta hienovaraisesti esitetyn toiveen saa tosiaan jättää. On kuitenkin lopulta lahjan antajan päissä päättääkö hän antaa mitään lahjaa vai ei ja minkä laisen lahjan hän haluaa antaa lahjan saajalle. Nykyään kannattaa suosia erityisesti aineettomia lahjoja kuten vaikka hyväntekeväisyyttä jatkuvan kerskakulutuksen ja kertakäyttömuodin sijaan. Olet selvästi paska ihminen joten ei mikään ihne ettei kukaan halua järjestää sinulle juhlia. Opettele käytöstapoja!

Vierailija
6/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi pyytää. Jos kysytään toiveita, kerron. Tuntuisi myös aika oudolta, että joku aikuinen alkaisi minulta pyydellä. Omat alaikäiset lapset on erikseen.

Vierailija
7/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lahja on niin tärkeä? Ja aikuiselle vielä? Voi jokainen ostaa itselleen, mitä haluaa, miksi muiden pitäisi kustantaa lahja tai useampi?

Vierailija
8/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi pyytää lahjaa. Ei aikuisille yleensä muutenkaan osteta syntymäpäivälahjoja. Poikkeuksena pyöreät, ja tietenkin vain jos järjestetään juhlat.

Miksi sinun syntymäpäiväsi pitäisi erityisesti huomioida?

Jos haluat muistamisia, kutsu kaverisi ja sukulaisesi syntymäpäiväjuhliin.

Vierailija
9/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jo hyviin tapoihin kuuluu viedä lahja, jos päivänsankari pitää juhlat ja osoittaa vieraanvaraisuutta kutsuvieraille.

Tietysti jos ei pyydä ketään synttäreille ja kerro synttäreitään etukäteen, niin tuskin niitä lahjokaan saa.

Vierailija
10/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No paras tapa muistuttaa synttäreistä on kutsua sukulaiset synttärikahveille, ei lahjan pyytäminen.

Olen kyllästynyt lähettämään kutsuja järjestämään juhlia joita saan viettää yksin. Jos kutsuihin edes vastataan niin vastaus on usein on muuta menemistä silloin ehdi tai ei pääse. Sama ruljanssi jo siitä asti kun olin muksu. Olisi myös joskus ihan kiva yllätys että minullekin joskus järjestettäisiin juhlat. Se muistuttaisi itsellenikin että olen olemassa. Nyt vain olen muille pelkkää ilmaa ja näkymätön.

Ap

Vierailija
11/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähipiiri on tottunut siihen, että sinä sanot, mitä haluat. Siksi kukaan ei muista omatoimisesti.

Vierailija
12/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja saadaan, jos saadaan, mutta niitä ei pyydetä! Sehän on ihan nolouden huippu 😳

Vierailija
13/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisille anneta lahjoja. En anna edes omalle miehellenikään. Ja miksi edes antaisin? Lahjat eli usein lelut on lapsia varten. Mihin aikuinen muka tarvitsee esim muovista leikkirekkaa?

Vierailija
14/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän suvussa aikuisia juhlita. Lapsilla on juhlansa. Jos täytät vaikka 50 tai 60, eri asia.

Vierailija
15/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttäessä lahjatoivetta sellaisen voi esittää. Oma-aloitteisesti lahjan pyytäminen puolisolta on, no, lähinnä lapsellista ja noloa. Mieheni ex oli harrastanut tuollaista lahjojen pyytämistä. Valkannut verkkokaupasta jotain, mihin itsellä ei ollut varaa, ja pyytänyt vaikka puolikin vuotta etukäteen synttärilahjaksi 🙄😂

Vierailija
16/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juurikaan ole aikuisena vanhenemistani juhlinut, en edes pyöreitä vuosia. Reilu vuosi sitten tuli taas tasaluku täyteen, mutta ei aiheuttanut toimenpiteitä, kuten tavataan sanoa. Joitakin onnitteluviestejä kyllä tuli. No sitten eräs sukulaiseni kutsui minut kylään, kuten usein tekee, ja oli toisen sukulaisen kanssa juoninut pystyyn synttärit. Sain heiltä mahtavan ihana kukkakimpun ja vietimme hauskan päivän hyvän ruuan ja juoman ja jutustelun merkeissä. Ihana päivä!

Vierailija
17/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt lähettämään kutsuja järjestämään juhlia joita saan viettää yksin. Jos kutsuihin edes vastataan niin vastaus on usein on muuta menemistä silloin ehdi tai ei pääse. Sama ruljanssi jo siitä asti kun olin muksu. Olisi myös joskus ihan kiva yllätys että minullekin joskus järjestettäisiin juhlat. Se muistuttaisi itsellenikin että olen olemassa. Nyt vain olen muille pelkkää ilmaa ja näkymätön.

Ap

Ymmärrän, että tuntuu ikävältä. Todella kurjaa jäädä yksin juhlapäivinä. Valitettavasti et kuitenkaan saamaan lahjoja tai juhlia pakolla. Jos sinun juhliisi ei tulla, ei se auta mitään, että alat pyytelemään lahjoja.

Ei sinun auta muu kuin etsiä elämääsi uutta tekemistä, uutta sisältöä ja uusia ystäviä.

Vierailija
18/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset järjestävät syntymäpäiväjuhlia lapsille ja toisaalta vanhuksille , jotka ei itse jaksa. Muut kyllä järjestävät itse juhlansa, ei toisten tehtävä. Ellei puoliso halua yllättää..

Vierailija
19/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni vaati sukulaisilta ja tuttavilta rahaa muutamankympin lahjaan lapselleen ja tällä keinolla sai kynittyä 650 euroa. Ihmetyttää tyyli(ttömyys), kun minuunkaan ei olla yhteydessä kuin maallisen hyödyn saamiseksi.

Vierailija
20/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään vietetä aikuisten synttäreitä. Mieheni kanssa annamme kyllä lahjat toisillemme ja tyttärellemme, mutta mitään juhlia ei pidetä. Muiden aikuisten synttäreitä emme huomioi kuin korkeintaan viestillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän