Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako synttäri lahjaa pyytää?

Vierailija
29.04.2020 |

Vai onko se enemmäkun kerjäämistä ja ruinaamista? Tuntuu vain että vuosittainen lahja pyyntö/toive on ainut tapa muistuttaa omia sukulaisia ja ystäviä siitä että hei minullakin on synttärit! Muiden ystävien ja sukulaisten juhlia he kyllä muistavat ilman että siitä täytyy muistuttaa ja antavat heille lahjoja ja järjestävät juhlia, mutta minä olen usein pelkkää ilmaa ja varsinkin juhlissa tunnen itseni niin hemmetin yksinäiseksi. Silti siitä jää pahamaku suuhun ja iskee huono omatuntle että on tehnyt jotain väärään jos olen pyytänyt jotain. Se tuntuu liikaa aina kerjäämiseltä, oli sitte ku kyse lahjatoiveesta tai avunpyynnöstä. Mutta en halua olla taakkaa enkä haitaksi kenellekkään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No paras tapa muistuttaa synttäreistä on kutsua sukulaiset synttärikahveille, ei lahjan pyytäminen.

Olen kyllästynyt lähettämään kutsuja järjestämään juhlia joita saan viettää yksin. Jos kutsuihin edes vastataan niin vastaus on usein on muuta menemistä silloin ehdi tai ei pääse. Sama ruljanssi jo siitä asti kun olin muksu. Olisi myös joskus ihan kiva yllätys että minullekin joskus järjestettäisiin juhlat. Se muistuttaisi itsellenikin että olen olemassa. Nyt vain olen muille pelkkää ilmaa ja näkymätön.

Ap

Soita tärkeimmille ihmisille hyvissä ajoin ennakkoon ja kerro heille, että sinusta olisi niin mukavaa, jos he pääsisivät juhliisi. Kysele, mikä aika sopii. Ei ole pakko juhlia tasan juuri oikeana syntymäpäivänä.

Kun tärkeimpien vieraiden kanssa on saatu sovittua kaikille sopiva aika, voit lähettää kutsuja muillekin. Tee vaikka hieno kutsukortti, jonka lähetät kirjeenä.

Ihmettelen, jos ei juhliisi noinkaan tule ketään. Toki näin koronaeristyksen aikana ei kannatta pyrkiä järjestämään, mutta joskus myöhemmin.

Toisille ei synttäreitä järjestetä muuta kuin lapsille. Toki jos sinulle on oikein erityisen tärkeää, että joku toinen järjestäisi sinun juhlasi, niin sitten ehkä kannattaisi varovasti ottaa asia puheeksi sellaisen henkilön kanssa, jonka haluaisit juhlat järjestävän. Oma-alotteisesti sitä ei tee kukaan.

Vierailija
22/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No paras tapa muistuttaa synttäreistä on kutsua sukulaiset synttärikahveille, ei lahjan pyytäminen.

Olen kyllästynyt lähettämään kutsuja järjestämään juhlia joita saan viettää yksin. Jos kutsuihin edes vastataan niin vastaus on usein on muuta menemistä silloin ehdi tai ei pääse. Sama ruljanssi jo siitä asti kun olin muksu. Olisi myös joskus ihan kiva yllätys että minullekin joskus järjestettäisiin juhlat. Se muistuttaisi itsellenikin että olen olemassa. Nyt vain olen muille pelkkää ilmaa ja näkymätön.

Ap

Soita tärkeimmille ihmisille hyvissä ajoin ennakkoon ja kerro heille, että sinusta olisi niin mukavaa, jos he pääsisivät juhliisi. Kysele, mikä aika sopii. Ei ole pakko juhlia tasan juuri oikeana syntymäpäivänä.

Kun tärkeimpien vieraiden kanssa on saatu sovittua kaikille sopiva aika, voit lähettää kutsuja muillekin. Tee vaikka hieno kutsukortti, jonka lähetät kirjeenä.

Ihmettelen, jos ei juhliisi noinkaan tule ketään. Toki näin koronaeristyksen aikana ei kannatta pyrkiä järjestämään, mutta joskus myöhemmin.

Toisille ei synttäreitä järjestetä muuta kuin lapsille. Toki jos sinulle on oikein erityisen tärkeää, että joku toinen järjestäisi sinun juhlasi, niin sitten ehkä kannattaisi varovasti ottaa asia puheeksi sellaisen henkilön kanssa, jonka haluaisit juhlat järjestävän. Oma-alotteisesti sitä ei tee kukaan.

Tei ennen valmistelut jo joulukuussa, kyselin tuttavia, sukulaisia ja ystäviä. Synttärini ovat toukokuussa. Joten mielestäni olin hyvissä ajoin liikenteessä, mutta silti kukaan ei ole koskaan tullut. Vai olisiko kevään valmistelut pitänyt sittenkin aloittaa jo syksyllä? Vaan eipä edes omaa äitiäni ole kiinnostanut se enempää täytinkö 8, 18 vai 28.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit pitää synttäreitä aikuisena. Aikuinen ihminen on aikuinen joten käyttäydy aikuisesta ja jätä synttärit lapsille joille synttärit kuuluu5. En ole koskaan kuullut että kukaan aikuinen viettäisi synttäreitä tai mitään muitakaan juhlia.

Vierailija
24/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tei ennen valmistelut jo joulukuussa, kyselin tuttavia, sukulaisia ja ystäviä. Synttärini ovat toukokuussa. Joten mielestäni olin hyvissä ajoin liikenteessä, mutta silti kukaan ei ole koskaan tullut. Vai olisiko kevään valmistelut pitänyt sittenkin aloittaa jo syksyllä? Vaan eipä edes omaa äitiäni ole kiinnostanut se enempää täytinkö 8, 18 vai 28.

Ap

En puhunut valmisteluista, vaan kaikille sopivan ajan sopimisesta.

Juhlien valmistelun voi aloittaa myöhäisessä vaiheessa, mutta tärkeimpien vieraiden kanssa voi sopivan ajankohdan lyödä kellonajan tarkkuudella lukkoon jo vaikka silloin joulukuussa. Vielä helmi-maaliskuussakin ehtii kyllä.

Kun kysyt, milloin sopii, ja järjestät juhlat vain sellaisena aikana, kun kaikille tärkeimmille vieraille sopii ja on ennen kutsujen lähettämistä vielä erikseen varmistettu, että juuri suunnittelemasi ajankohta todella sopii, niin ei silloin tulematta jättämisen syynä voi olla "muuta menemistä silloin ehdi tai ei pääse".

Vierailija
25/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Roikkuminen ja ripustautuminen ei auta. Kuulostaa siltä, että nämä ihmiset eivät ole kiinnostuneita juhlistasi tai seurastasi. Takertuminen vain pahentaa asiaa, he haluavat tulla sitä vähemmän, mitä enemmän painostat. Kurjaa, mutta et voi sille mitään. Etsi uusia ystäviä!

Vierailija
26/26 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda synttärit. Suurin osa aikuisista ei syntymäpäiviä vietä eikä odota muilta mitään muistamisia. Oma puoliso ja lapset yleensä antavat jotakin pientä.

Synttärihössötykselläsi olet saanut tuttavasi varpailleen ja he luultavasti pitävät kutsujasi kiusallisina ja ottavat nyt etäisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä