AU PAIRIT Uudessa-Seelannissa WIRALLINEN
Kommentit (508)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusallista kun tuon Sinin pitää koko ajan selostaa ettei alkoholi kiinnosta ja ei juo koska ei halua. Eikö kieltäytyminen riitä? Enpä ole koskaan kellekään alkanut selostaa miksi en itse ota alkoholia vaikka muut ympärillä joisi.
- "Otatko viiniä?"
- "Ei kiitos, olisiko joku alkoholiton vaihtoehto?"
Vs.
"Ei mä en juo ollenkaan. En halua eikä kiinnosta."
Joo pisti sama korvaan. Toisaalta ymmärrän, että nuo tilanteet voi olla hankalia, missä juodaan alkoholia ja itse haluaa vaan päästä mahdollisimman nopeasti eroon siitä ns. ilmoituksesta. Mietin kuitenkin, että eikö voisi vaikka sanoa: "En juo alkoholia, mutta olisiko teillä alkoholiton vaihtoehto?" Nykyään kuitenkin saa monia holittomia vaihtoehtoja (mocktailit, kuohuviinit, siiderit, oluet...) ja baareissakin saa kahvia, teetä, limuja, vissyjä yms. Tosin Sini taisi mainita olevansa nirso, ettei ehkä sit tykkää muusta kuin siitä vedestä.
Taidatte kumpikin olla pihalla.
En oikeastaan juo ollenkaan. Jos sanoo vaan "ei kiitos", niin hyyyvin usein vastaus on joku näistä:
- ootko raskaana?
- no mikset juo?
- ota nyt yksi, ei se haittaa tee
- onko lääkekuuri päällä vai?
- ootko kuskina?
- aamulla töitä?
😫😫😫
Kolme ekaa yleisimmät.
Ai kauhee, kun tuli myötähäpeä Janen käytöksestä tossa kohdassa, jossa ovat tutustumassa maorikulttuuriin. Epäkunnioittavia kommentteja, naureskelua ja silmien pyörittelyä. Kyllä sen verran pitäisi käytöstapoja löytyä, että käyttäytyisi tuollaisessa tilanteessa asiallisesti ja kunnioittavasti vaikka joku asia tuntuisikin hämmentävältä.
Jane varmaan vähän pidätteli itseään, eikä näyttnyt ihan oikeaa luonnettaan koska on saanut niin paljon negaa aiemmin. Välillä se ärsyttävyys tuli esiin esim. siinä kun kokkailivat. Hyvä ettei raivoissaan motkottanut siinä tytöille.. En tykkää tuollaisesta justiinasta. Nätistikin voi sanoa!
Toisaalta Jane taas oli ihan hauska ja kiva, mutta sellainen lämpö hänestä puuttuu. En olisi hänen ystävänsä, liian kovanoloinen ihminen. Pieninä ripauksina ihan jees ja hauskoja letkautuksia.
Adasta ei taas paljoa sanottavaa. Aika epävarman ja myöskin epäherkän oloinen ihminen. Jäinen, sosiaalisesti vähän kiusaantunut joidenkin kanssa. Tuli kuitenkin kaikkien kanssa toimeen, toisin kuin paljon parjattu Australian Susa.
Emel oli aika draamailija, mutta sitä oli varmaan tahallaan haettu tuohon. Minusta tosi kivan ja symppiksen oloinen tyyppi noin muuten. Aina myös pyysi anteeksi jos oli loukannut jotain.
Jussi oli tosi kiva kaikin puolin, jos olisin nuorempi, voisin kuvitella seurustelevani hänen kanssaan. Luonteva kaikkien kanssa. Mukava ihminen.
Sini oli sympaattinen. Ihmetytti hänen kommenttinsa "haluaisin olla kärpäsenä katossa näkemässä miten tyttöystävä reagoi" siihen Jussin nänninnuolemis-keissiin. Tulee vaikutelma ihmisestä, joka on tosi kiinnostunut muiden elämistä. Sini ei tainnut olla kiinnostunut ollenkaan vastakkaisesta sukupuolesta tai seksistä ollenkaan, mitä muut ihmettelivät ja se suotakoon hänelle.
Kenelleköhän tätä ohjelmaa lähtölohtaisesti tehdään? Ei selvästikään ainakaan niille, jotka haaveilevat au pairiksi lähdöstä. Olen itse ollut au pairina juurikin parikymppisenä, ja ohjelma antaa kyllä hyvin epärealistisen kuvan siitä, mitä kokemukselta kannattaa odottaa. Tuntuu, että tuotanto pyrkii tarkoituksella laittamaan au pairit sellaisiin perheisiin, joihin he sopivat mahdollisimman huonosti, ja valitsevat au pairitkin sen perusteella, että eri persoonallisuuksien välille syntyisi paljon konflikteja.
Itseäni ei jaksa yhtään kiinnostaa mikään tosi tv teinidraama, ja vaikka kiinnostaisikin, on pilvin pimein muita ohjelmia, joissa selllaisesta voi "nauttia". Itse haluaisin nähdä enemmän tavallista arkea lasten kanssa, ja jos sitä ei syystä tai toisesta voi määräänsä enempää näyttää, niin voisivat edes keskustella päivärutiineistaan, vertailla työtehtäviään yms, niin syntyisi ainakin jonkinlainen käsitys siitä, mitä au paireilta odotetaan ja että tilanteet perheissä voivat olla hyvin erilaisia.
Lisäksi ihmetyttää kausi toisensa perään se, että tuonne tuntuu hakeutuvan porukkaa, joita ei yhtään kiinnosta, että ovatko Aucklandissa vai Espoossa. Kun olen itse haaveillut Uuteen-Seelantiin matkustamisesta kauan, turhauttaa katsoa, kuinka toiset menevät toiselle puolelle maapalloa bilettämään ja nypistelemään nenäänsä paikalliselle kulttuurille. Voi toki myös olla, että editointi antaa tästä väärän kuvan, ja au pairit oikeasti tutustuvat ympäristöönsä paljon enemmän kuin ohjelmassa näytetään.
Joka tapauksessa ihan jees kausi edellisiin verrattuna, draamaa oli vähemmän ja porukan yhteishenki vaikutti hyvältä. Mutta seuraavia kausia ajatellen muuttaisin näkökulmaa hieman.
Mun mielestä vähän plääh kausi.
Jane - yllätti positiivisesti. Muistan et en kauheasti tykännyt siitä edellisellä kaudella - syytä en muista tosin! Voisin kuvitella että tulisin hyvinkin juttuun hänen kanssaan. Kiva, rohkea ja rempseä, hyvä itseluottamus ja englanninkielen taito. Toivon että pääsee vielä pitkälle näyttelijän uralla. Oli mun mielestä se porukan aikuinen, ja silloin kun Siniä harmitti sen puhelun jälkeen Emelin kanssa niin hyvä et siel oli just Jane sanomassa et Emel oli out of order.
Emel - rasittava huithapeli. En luottais lastani hänen hoiviin enkä haluais häntä perheeseeni au pairiksi. Varmaan voi laittaa iän piikkiin, vähän semmonen minäminäminä. Ja samaa mitä joku oli aikaisemmin sanonut, huonolla käytoksellä ei ole mitään tekemistä juurien kanssa. Luulen että tällä tuotantokaudella oltiin tiukempia sen suhteen että ne au pairit oli nimenomaan au paireina ja Emel käskettiin sinne maalle siihen perheeseen vaiks aluks se ei sinne halunnut. Ties vaikka vaihtoehtoina oli joko maitojunalla kotiin tai sinne perheeseen. En ota kantaa siihen et tekiko pitkää päivää vai ei koska sitä au pairina oloa näytettiin taas kerran tosi vähän, mut luulen et Emelille ei muuten vaan tyot maistunut. Ja se miten se lähti sieltä viimeisimmästä au pair perheestä etuajassa todisti et ei minkäännäkoista sitoutumiskykyä. Ruoho jatkuvasti vihreämpää aidan toisella puolen.
Jussi - ihan ok. Reipas poika, tuli juttuun kaikkien kanssa ja etenkin perheensä. Kiva että jäi vielä reppureissaamaan!
Ada - Adan kamerajännitys ei hälventynyt sitten ollenkaan ja se oli vähän rasittavaa kun aina lauseen perään hermostunut hymähdysnauru. Mulle tuli siitä vähän koulukiusaajavibat. Mun mielestä se sanoi Sinistä vähän ikävästi kun ihmetteli et se ei ollut koskaan käynyt treffeillä "eiks sitä oo pyydetty?" ja naurahti perään. Mitä se Adalle kuuluu?
Sini - aivan ihana. Teki mieli antaa sille iso halaus ja tsempata. Harmitti et hän oli aika epävarma itsestään. Tosi kiva tytto, ja rohkeasti puhui englantia. Hyvä Sini!
Yleisesti mietin että olis kiva että sinne valittais tyyppejä joilla samantasoinen englanninkielen taito. Jotkut puhua pälpättää rohkeasti ja ihan hyvääkin englantia, niin siinä erottuu kyllä jos jollain takertelee. Tässäkin ketjussa Sinin englanninkielen taitoa on nälvitty, enkä ihmettele yhtään miksi suomalaiset nolostelee englannin puhumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ada ei taida olla mikään penaalin terävin kynä. Lisäks vaikuttaa tosi hitaalta ja vähän laiskalta, puhuukin niin laiskasti/epäselvästi. Ja ois luullu että vähän paremmin osais olla lasten kanssa kun, muka, hoitanut pikkuveljeään vauvasta asti. Ei silti ollut koskaan vaippaa vaihtanut...
Minäkin ihmettelin, miten avuton oli noiden lasten kanssa. Yksinkertainen ohje, pidä lapsi pois sieltä äidin työkerroksesta. Sitten toinen vain toljottaa ja miettii uneliaasti, että ai jaa, pitäisiköhän se hakea tuolta pois.
Ja tuo kuvio Jussin kanssa. Kuvitteliko ihan oikeasti, että Jussi yhtäkkiä jättäisi tyttöystävänsä hänen takiaan? Ja oliko mikään hänen sanomansa Jussista edes totta, että Jussi olisi ilmaissut kiinnostustaan tai ettei nykyisen tyttöystävän kanssa parisuhde kiinnosta. Sitten menikin ihan hämilleen, kun Emel otti asian puheeksi.
Siis minuakin tuo jussikuvio kyllä hämmensi ja ennen kaikkea kiusaannutti. Ada veti ihan omia johtopäätöksiään että jussi olisi kiinnostunut hänestä, halpamaisella tavalla yritti varattua miestä jotenkin iskeä ja puhui inhottavaan sävyyn jussin tyttöystävästä, joka sitä paitsi näytti olevan hieman eri maata kuin ada räpsyripsineen. Sitten kun jussi vihdoin nauraen ihmetteli että miten muut kuvittelee heillä olevan jotain juttua ja sanoi suoraan ettei ada kyllä hänen tyttöystävävalintansa olisi, niin ada ”ei enää tiennyt mistään mitään” eikä ainakaan ollut silleen oikeesti kiinnostunut... hävettää hänen puolestaan kun mietin että jussi ja hänen tyttöystävänsä varmaan yhdessä katsovat jaksot ja toinen jauhaa koko ajan jussista ja tämän tyttöystävästä jonka pitäisi tyyliin dumpata äijänsä...
Vierailija kirjoitti:
Voi kettu tota Emelin kännykänkäyttöä.... Ei oppinut siis mitään siitä, että jo kertaalleen sai potkut. Myös Ada vaikuttaa todella idiootilta. Yrittää iskeä Jussin, joka on varattu. Onpa kivaa.
Sini vaikuttaa näistä mukavimmalta ihmiseltä.
Yrittää iskeä Jussia ensin "vitsailtuaan" että hän näyttää homolta. Jep.
En jaksa lukea ketjua, sori. Tulin vain sanomaan että ihme taukkeja tohonkin ohjelmaan otetaan. Katsoun tänään hetken, mutta hermo ei kestänyt. Onko kaikki nää au pairit takahikiältä kotoisin? Avuttomia turvenuijia.
Onhan tää ihan passelia viihdettä pään nollaukseen. Tarpeeksi kaukana omasta elämästä, niin voi vaan katsoa ja rentoutua.
Mutta kyllä näin nelikymppisenkin silmään Adan touhu näyttää tosi lapselliselta verrattuna noihin muihin. Hän selvästi ihastui Jussiin ja yritti kalastella muilta myös asiaa myötäileviä kommentteja. Ihan kuin Ada olisi tosi kokematon poikien kanssa, ja ehkä onkin, taustastaan johtuen. Pitäisi silti kunnioittaa toisten parisuhdetta eikä puuttua asioihin, jotka olivat Jussin ja tyttöystävänsä välisiä.
Eipä yksi noista osannut olla vauvan kanssa, vauvakin vaistosi koska itki. En luottaisi lastani noiden haltuun.
Ihan super ihanan aloinen tuo Jussin tyttöystävä. Tosi kaunis, ajattelevainen ja jotenkin luonnonläheisen oloinen. Jussi on kyllä onnekas kaveri.
Saa taas hävetä näitä suominuoria...Se Emel näytti ihan joltain seksinukelta huuli pyöreenä kun perhe sanoi että saa kenkää. Adalla nenänpää kullanvärinen kun pitää meikata kuin instassa oltaisiin kokoajan. Ja "äijiä" etsitään heti, eli panoseuraa. Ja se Sini...Oooooohhh...veriiii pjuuuttiiifuull haus, veriii pjuuutttifulll...
Saatiinhan se kiintiö homot tähänkin sarjaan. Jestas mitä käsikirjoitettua sontaa. Vähän luulen et au pairina oleminen ei ihan tollasta ole mutta kukapa sitä jaksaskaan sit teeveestä katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Saa taas hävetä näitä suominuoria...Se Emel näytti ihan joltain seksinukelta huuli pyöreenä kun perhe sanoi että saa kenkää. Adalla nenänpää kullanvärinen kun pitää meikata kuin instassa oltaisiin kokoajan. Ja "äijiä" etsitään heti, eli panoseuraa. Ja se Sini...Oooooohhh...veriiii pjuuuttiiifuull haus, veriii pjuuutttifulll...
Suomalaiset nuoret ei tajua ettei tuolta voi näyttää ainakaan monessa maassa, ilman että antaa itsestään täysin tyhjäpäisen ja halvan vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emel on Järvenpäästä, hänen isänsä on turkkilainen ja arvelee äkkipikaisuutensa ja tulisuutensa tulevan Turkin puolelta
Varsinkin tällaiset tapaukset jotka tavallaan "ylpeästi" kantavat tulisuuttaan saattavat hyväksyä sen itseltään koska "mä nyt vaan olen tällainen pippurinen ja vahva luonne!" Enpä haluaisi tuollaista Au Pairia... Toivottavasti olen väärässä ja kyseessä on asiallinen ihminen.
Nämä on muutenkin aina hauskoja kun nämä on ns. "hyväksyttäviä", kun tulee Suomen ulkopuolelta. Vai miltä kuulostais: "Mää oon pohojalaane ni ei tartte ihimetellä, jos jossain vaihees iltaa heilutellaa vähän puukkoja"
Joku pösilö täällä väitti että Sini oli treffeillä AASIALAIStaustaisen miehen kanssa...Ettekö nyt näe, että kyse maoritaustaisesta tyypistä eikä mistään kiinalaisesta!
Saan Adasta jotenkin Susamaisia viboja. Etenkin ilmeiden ja eleiden puolesta, vähän ehkä käytöksenkin.
Olipa kiusallinen kohtaus kun Emel otti pihatöitä tehdessään perheen isän kanssa puheeksi sen että hän ei kuulemma ole ollut tyytyväinen Emelin työpanokseen ja isä jättää hänet täysin huomiotta...
Ihana tuo homppeliperhe!!! Jos tietäisin pääseväni vastaavaan, lähtisin viivana aupairiksi :o)).
Ihan selkeåsti tossa ohjelmassa haluttu nostaa toi Sinin juomattomuus noin esille. Ei hän itse sitä varmaan haluais korostaa erityisesti. Esim. Toi viinin maistelu - tilaisuus host-isien kotona käsikirjoitettua ja pitäny laittaa Sini hankalaan tilanteeseen, kun itse ei juo. Huoh.