AU PAIRIT Uudessa-Seelannissa WIRALLINEN
Kommentit (508)
Tää tulee nyt vähän ohi varsinaisen aiheen, mutta tuosta vierailusta viinitilalle haluaisin kommentoida. Viininmaistelussa ei tarvitsekaan juoda koko lasillista. Yleensä siellä on jonkinlainen astia jämäviinejä varten. En tiedä oliko tuolla tilalla sellaiseen tarkoitukseen varattua isoa maljaa, vai oliko tarkoituskin että jämät kaadetaan lattiakaivoon? Tietty hyvin huonoa käytöstä jos omasta päästään keksivät tuon lattiakaivoon kaatamisen.
Vierailija kirjoitti:
Tää tulee nyt vähän ohi varsinaisen aiheen, mutta tuosta vierailusta viinitilalle haluaisin kommentoida. Viininmaistelussa ei tarvitsekaan juoda koko lasillista. Yleensä siellä on jonkinlainen astia jämäviinejä varten. En tiedä oliko tuolla tilalla sellaiseen tarkoitukseen varattua isoa maljaa, vai oliko tarkoituskin että jämät kaadetaan lattiakaivoon? Tietty hyvin huonoa käytöstä jos omasta päästään keksivät tuon lattiakaivoon kaatamisen.
AInakin viininmaistattajan eli sen naisen ilme oli sen näköinen, että olisi halunnut mäiskiä juntteja kuonoon viinitarjottimella.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt puolessa välissä kautta, mutta ylipäätään kaikista kausista on jäänyt se ihmetyttämään, kun omasta mielestä 3kk on todella lyhyt työsuhde. Että sen kestäisi, vaikka ei olisikaan niin mukavaa. Toki on ollut ihan hirveitä tyranni host-perheitä, jotka ovat selkeästi odottaneet koulutettua lastenhoitajaa, eikä kokematonta au pairia. Mutta kun jotkut au pairit ovat 3kk aikana monessa perheessä ja eivät keskustele lähdöstä host-perheen kanssa etukäteen. Ilmoittavat vaan ja lähtevät samantien. Odotukset näillä host-perheillä toki on välillä epärealistiset, varmasti tahallaan valittukin sellaisia perheitä mukaan. Au pair on matkustanut edellisenä päivänä maapallon toiselle puolelle ja aamulla pitäisi olla skarppina vahtimassa yksin, vaikka lastenhoidosta ei ole kokemuksia. Toki kyseessä ei ole kai oikea työsuhde, mutta silti pidän sitä aika ikävänä toimintana, että lähdetään keskenkaiken ja jätetään toiset mahdollisesti pulaan. Lähdöstä pitäisi ainakin etukäteen keskustella.
No olen samaa mieltä noista äkkilähdöistä, tosin epäilen niiden todenperäisyyttä. Oliko se Sini vai kuka jolla oli reppukin jo sohvan vieressä vartoomassa ja lähti siitä asiansa kerrottuaan ovesta ulos matkalaukkuja vedellen. Eikai nyt sentään niin yllättäen...
Mutta siitä olen erimieltä että kolme kuukautta voi olla tosi pitkä aika. Ei ehkä normityössä, mutta nuo ovatkin tuolla työpaikalla 24/7, käyvät samalla jääkaapilla jne, joten ihan ymmärrettävää että joskus vaan ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä naisia kun kauniin ihmisen kauneutta ei voida myöntää vaan kehutaan jotain harmaavarpusta. Esimerkiksi tässäkin keskustelussa Adan ulkonäköä haukuttu ja Sinin ja Editin kehuttu. Onhan Adalla vähän överit meikit, mutta hyvät kasvonpirteet ja kroppa.
Onhan se nyt ihan selvää, että vaikka Ada on huimasti paremman näköinen kuin Sini. Mieheni nauroi, että mikä lapsen pituinen pallonaama siellä on ja olin itsekin samaa mieltä. Mutta mammojen täytyy valehdella itselleen että Sini tai Edit olisi jotain kaunottaria.
Sä ja sun miehesi olette kamalia kiusaajia niinkuin muutkin. Toivottavasti teillä ei ole lapsia, varmasti ovat koulukiusaajia, toisen ulkonäölle nauretaan
Kauneus lähtee sisimmästä, Sini on lempeä, herkkä, kiltti ja se ulkonäöllisesti tekee kauniin kun loistaa sisältä päin:) mutta tätä te kiusaajat ette myönnä, vain pelkästään ulkoiset ominaisuudet merkkaa teille, haukutte varmaan myös miehenne kanssa kehitysvammaisia, ulkomaalaisia yms
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä naisia kun kauniin ihmisen kauneutta ei voida myöntää vaan kehutaan jotain harmaavarpusta. Esimerkiksi tässäkin keskustelussa Adan ulkonäköä haukuttu ja Sinin ja Editin kehuttu. Onhan Adalla vähän överit meikit, mutta hyvät kasvonpirteet ja kroppa.
Onhan se nyt ihan selvää, että vaikka Ada on huimasti paremman näköinen kuin Sini. Mieheni nauroi, että mikä lapsen pituinen pallonaama siellä on ja olin itsekin samaa mieltä. Mutta mammojen täytyy valehdella itselleen että Sini tai Edit olisi jotain kaunottaria.
Ada on edelleen tosi tavallinen nätti tyttö. Erikoisen näköinen vahvalla meikillä,mutta ei mikään superkaunotar sen kanssa eikä ilman. Kaikki sarjan nuoret naiset ovat tosi erilaisia ulkonäkönsä puolesta,enkä vertailisi ketään siis keskenään suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt puolessa välissä kautta, mutta ylipäätään kaikista kausista on jäänyt se ihmetyttämään, kun omasta mielestä 3kk on todella lyhyt työsuhde. Että sen kestäisi, vaikka ei olisikaan niin mukavaa. Toki on ollut ihan hirveitä tyranni host-perheitä, jotka ovat selkeästi odottaneet koulutettua lastenhoitajaa, eikä kokematonta au pairia. Mutta kun jotkut au pairit ovat 3kk aikana monessa perheessä ja eivät keskustele lähdöstä host-perheen kanssa etukäteen. Ilmoittavat vaan ja lähtevät samantien. Odotukset näillä host-perheillä toki on välillä epärealistiset, varmasti tahallaan valittukin sellaisia perheitä mukaan. Au pair on matkustanut edellisenä päivänä maapallon toiselle puolelle ja aamulla pitäisi olla skarppina vahtimassa yksin, vaikka lastenhoidosta ei ole kokemuksia. Toki kyseessä ei ole kai oikea työsuhde, mutta silti pidän sitä aika ikävänä toimintana, että lähdetään keskenkaiken ja jätetään toiset mahdollisesti pulaan. Lähdöstä pitäisi ainakin etukäteen keskustella.
No olen samaa mieltä noista äkkilähdöistä, tosin epäilen niiden todenperäisyyttä. Oliko se Sini vai kuka jolla oli reppukin jo sohvan vieressä vartoomassa ja lähti siitä asiansa kerrottuaan ovesta ulos matkalaukkuja vedellen. Eikai nyt sentään niin yllättäen...
Mutta siitä olen erimieltä että kolme kuukautta voi olla tosi pitkä aika. Ei ehkä normityössä, mutta nuo ovatkin tuolla työpaikalla 24/7, käyvät samalla jääkaapilla jne, joten ihan ymmärrettävää että joskus vaan ei pysty.
No joo totta. Ehkä lähinnä se hämmästyttää, en tiedä onko tuo ajankuva kerrottu tarpeeksi selkeästi, mutta Emel oli kuukauden aikana jo ollut kahdessa perheessä ja osasta ajasta on ollut hotellissa tai jossakin muussa majoituksessa. Että kokeilee vaan viikon ja sitten luovuttaa. Okei ekasta sai ihan potkut ja tokassa ei arvomaailma lapsenkasvatuksessa kohdannut, mutta silti tuntuu lyhyeltä ajalta.
Mitä itse ymmärtänyt, niin osa kohtauksista saatetaan kuvata monta kertaa? Esimerkiksi kun mennään ekan kerran perheeseen sisään. En ole varma todenperäisyydestä, mutta jos näin on, niin varmaan lähtökin aika käsiinkirjoitettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siitä olen erimieltä että kolme kuukautta voi olla tosi pitkä aika. Ei ehkä normityössä, mutta nuo ovatkin tuolla työpaikalla 24/7, käyvät samalla jääkaapilla jne, joten ihan ymmärrettävää että joskus vaan ei pysty.No joo totta. Ehkä lähinnä se hämmästyttää, en tiedä onko tuo ajankuva kerrottu tarpeeksi selkeästi, mutta Emel oli kuukauden aikana jo ollut kahdessa perheessä ja osasta ajasta on ollut hotellissa tai jossakin muussa majoituksessa. Että kokeilee vaan viikon ja sitten luovuttaa. Okei ekasta sai ihan potkut ja tokassa ei arvomaailma lapsenkasvatuksessa kohdannut, mutta silti tuntuu lyhyeltä ajalta.
Mitä itse ymmärtänyt, niin osa kohtauksista saatetaan kuvata monta kertaa? Esimerkiksi kun mennään ekan kerran perheeseen sisään. En ole varma todenperäisyydestä, mutta jos näin on, niin varmaan lähtökin aika käsiinkirjoitettua.
Mennään perheeseen sisään :D Ei luoja tavaton, miten sen kirjoitin
Vierailija kirjoitti:
Minusta näytti siltä, että ne yritti salaa kaataa viinit kaivoon, mutta sitten ne huomasikin, että se nainen oli seurannut niitä. Olisihan se ollut aika törkeää, jos meni noin.
Kauniit naiset on jostain syystä aina kaikista epävarmimpia. Ada on kuin oppikirjaesimerkki tästä.
Kaikki kunnia täältä Sinille (jos muistan nimen oikein ja hän oli se homoparin luona työskennellyt nainen).
Se, että uskaltaa nuorenakin vastustaa sosiaalista painetta kertoo vahvasta ja rohkeasta ihmisestä. Sini oli myös suorasukainen tykkäsin siitäkin. Sini tulee varmasti pärjäämään elämässään, koska osaa seistä omilla jaloillaan ja pysyä omalla tiellään.
Go, Sini! Se on rohkeaa pitää omista periaatteista kiinni, mutta se on samalla plussaa, että kokeilee muutakin rohkeasti vaikkei tuntuisikaan luontevalta (esim ne treffit). Mä luulen että Sini on vaan huomannut helpommaksi kertoa asiansa heti suoraan, koska todella moni ihmettelee ääneen tuollaisia periaatteita ja kertomisen jälkeen ne fiksummat kuulijat antaa asian olla.
Tiedän sen omasta kokemuksesta että tuollainen juomattomuus, baareissa käymättömyys ja seurustelun puute on todella monelle muulle isompi ongelma kuin henkilölle itselleen. Mulla osa tutuista ei meinaa sopeutua tilanteeseen vuosienkaan tuntemisen jälkeen ja tuntemattomien kanssa isossa porukassa onnistuu useammin luikertelemaan siten ettei ne edes tajua poikkeavuutta, yleensä kuitenkin saa selitellä ihan riittävästi.
En oikein ymmärrä miten Emel ja Ada haukutaan täällä maanrakoon. Mielestäni ihan tavallisia vähän kypsymättömia nuoria naisia eikä mitään todella ikäviä ihmisiä. Ei kaikki ole kovin kypsiä vielä henkisesti tuossa iässä. Huomaa, että aika itsekkäitä ovat eikä ole sellaista kykyä vielä ajatella omaa nokkaa pidemmälle. Ikä tekee toivon mukaan tehtävänsä ja tuo vähän lisää empatiakykyä jne. Kaikille ei ikä toki tuo sitä, mutta itse näen ihan tavalliset vielä kypsymättömat ihmiset.
Jussi on hauska ja piristävä tyyppi! Sanavalmis ja kivat omanlaiset jutut. Tulee tosi hyvin toimeen lasten kanssa. Vähä överiksi meni juhliminen, mutta muuten vaikuttaa oikein kelpo kaverilta. 👍
Samaa mieltä siitä, että Emel ja Ada on ärsyttäviä, mutta kyllä tuossa ikä tekee tehtävänsä ja molemmat saattaa olla paljonkin fiksumpia muutaman vuoden päästä.
Jane vaikuttaa melko täysjärkiseltä. En ole Miami-kautta nähnyt vielä, niin tiedä mitä kaikkea siellä on tapahtunut, mutta varmaan tässä on muutamassa vuodessa tapahtunut sitä kasvua ja siksi homma toimii nyt.
ada olen hoitanut paljon pikkusisaruksia... mutta ei ole vaihatnut koskaan vaippaa
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ei se tarkoita, että on automaattisesti kaunis jos on ilman meikkiä ja ilman minkäänlaista laittautumista. Se ei tee ihmisestä kaunista vaikka kuinka täällä ihmiset niin sanoisivat. Ada oli kaunis myös ilman meikkiä, toki aika överit meikit välillä mutta anyway. En uskaltaisi Sinille jättää lastani hoitoon, en usko, että auktoriteetti riittäisi ja onhan hän ihan lapsi vielä itsekin. Näyttää 12-vuotiaalta, ei tee vaikutusta minuun.
Kyllä asennetta pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miten Emel ja Ada haukutaan täällä maanrakoon. Mielestäni ihan tavallisia vähän kypsymättömia nuoria naisia eikä mitään todella ikäviä ihmisiä. Ei kaikki ole kovin kypsiä vielä henkisesti tuossa iässä. Huomaa, että aika itsekkäitä ovat eikä ole sellaista kykyä vielä ajatella omaa nokkaa pidemmälle. Ikä tekee toivon mukaan tehtävänsä ja tuo vähän lisää empatiakykyä jne. Kaikille ei ikä toki tuo sitä, mutta itse näen ihan tavalliset vielä kypsymättömat ihmiset.
Ihan aiheesta. Esimerkiksi toi Aadan säälittävä uskottelu itsellee , että Jussi olisi kiinnostunu hänestä, Aadan ja Emelin kusipäinen pskan puhuminen Janesta ja tollanen puhe, kun Sini ja Jussi meni Janelle kylään niin on petturi ja haluaa vaan nuolla hanuria. Ja toi voitontuuletus, kun Jane lähti baarista ja ne jäi keskenään sinne. Lastenhoitotaito kummallakin ihan persiillään. Emelin tapa rauhottaa vauvaa varsinkin jotain niin upeeta katottavaa ja toi huomion hakeminen ja sarjasuuttuminen ”en vastannut Sinille puhelimeen” koska se meni Janen luo.
Emel selvästi odotti pääsevänsä biletyslomalle. Tuli jotenkin niin järjytyksenä se, että menee asumaan toisten nurkkiin, josta vielä maksetaan, että sielä pitääkin tehä jotain muuta ku istua sohvalla puhelin kourassa. Ja miten se kehtaa jatkaa sitä seuraavassakin paikassa, vaikka siitä sanottiin edellisessä paikassa 😂
Ihmettelin myös miksi haukkuivat Siniä hanurinnuolijaksi, kun tuli toimeen Janen kanssa. Sini olisi ollut nuolija, jos käyttäytyi samalla tavalla kuin Emel ja Ada heidän mielikseen vaikka ei ollut koskaan edes tavannut Janea aiemmin. Sini oli fiksu ja teki omat päätöksensä asiasta ja tutustui Janeen ilman ennakkoluuloja ilman ketään hanuria nuolematta.
Päivän paras tekosi:
Allekirjoitus kansalaisaloitteeseen Sähkö on meidän!