AU PAIRIT Uudessa-Seelannissa WIRALLINEN
Kommentit (508)
Surullista nuorelle miehelle kaljuuntua.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on katsottu ja tässä fiilikset.
Osa keskusteluista oli kyllä niin käsikirjoitettuja. Siis kyllähän parikymppinen mies ihan casualisti aloittaa ihan puskista keskustelun naisten ulkonäköpaineista. Myös ihan puskista kesken lounaan otetaan esille Jussi Halla-Aho silloin kun puoliksi turkkilainen on pöydässä. Myöskin ihan kuin Jussi olisi ihan itsenäisesti päättänyt järkätä Lammasfarmi yllärin. Mä en myöskään välitä tuosta draamasta joka ei välity aitona. Ehkä asiat oli eri tavalla kun mä oli 20 mutta en muista että noin suoraan oltaisiin käyty keskusteluja ja kauheasti pitänyt selvitellä asioita. Myöskin naurattaa jotenkin tuo etäsuhteen vaikeus keskustelut kun puhutaan parista kuukaudesta mutta kaikki on isoa kun on 20
Kaikki hahmot oliomalla tavallaan kivoja. Mietin vaan että olinko itse 2kymppisenä noin kujalla ja lapsellinen. Vähän jäi tuo perheelämä vähälle niin noi ei enää jaksa olla siellä jutut tukivähän puskista.
Minusta nuo mainitsemasi asiat just ei ollut käsikirjoitettuja. Enemmän käsikirjoitettua esim. se että Jane tulee kesken kauden ja bileillan aluksi sun muuta.
Me ainakin käytiin parikymppisinä paljon kaikenlaisia keskusteluja. Lisäksi Emel sanoi tykkäävänsä draamasta ja huomiosta eli tavallaan ihan tahallaankin kysyi sen puoluekysymyksen että saisi sääliä. Minusta Jussi saattoi ihan hyvin järjestää yllätyksen kun muutenkin aina suunnittelivat että mitä milloinkin tekisivät, sitten oli kuitenkin erikseen niitä tuotannon järjestämiäkin retkiä.
Kännissä muutenkin tulee keskusteltua kaikesta maan ja taivaan välillä, niinkun noi siellä paljussa. Ja jos ois käsikirjoitettua niin olis varmaan voinut sit "pakottaa" Sininkin vastaamaan jotain mutta Sini ei halunnut ottaa osaa tuohon keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Kenelleköhän tätä ohjelmaa lähtölohtaisesti tehdään? Ei selvästikään ainakaan niille, jotka haaveilevat au pairiksi lähdöstä. Olen itse ollut au pairina juurikin parikymppisenä, ja ohjelma antaa kyllä hyvin epärealistisen kuvan siitä, mitä kokemukselta kannattaa odottaa. Tuntuu, että tuotanto pyrkii tarkoituksella laittamaan au pairit sellaisiin perheisiin, joihin he sopivat mahdollisimman huonosti, ja valitsevat au pairitkin sen perusteella, että eri persoonallisuuksien välille syntyisi paljon konflikteja.
Itseäni ei jaksa yhtään kiinnostaa mikään tosi tv teinidraama, ja vaikka kiinnostaisikin, on pilvin pimein muita ohjelmia, joissa selllaisesta voi "nauttia". Itse haluaisin nähdä enemmän tavallista arkea lasten kanssa, ja jos sitä ei syystä tai toisesta voi määräänsä enempää näyttää, niin voisivat edes keskustella päivärutiineistaan, vertailla työtehtäviään yms, niin syntyisi ainakin jonkinlainen käsitys siitä, mitä au paireilta odotetaan ja että tilanteet perheissä voivat olla hyvin erilaisia.
Lisäksi ihmetyttää kausi toisensa perään se, että tuonne tuntuu hakeutuvan porukkaa, joita ei yhtään kiinnosta, että ovatko Aucklandissa vai Espoossa. Kun olen itse haaveillut Uuteen-Seelantiin matkustamisesta kauan, turhauttaa katsoa, kuinka toiset menevät toiselle puolelle maapalloa bilettämään ja nypistelemään nenäänsä paikalliselle kulttuurille. Voi toki myös olla, että editointi antaa tästä väärän kuvan, ja au pairit oikeasti tutustuvat ympäristöönsä paljon enemmän kuin ohjelmassa näytetään.
Joka tapauksessa ihan jees kausi edellisiin verrattuna, draamaa oli vähemmän ja porukan yhteishenki vaikutti hyvältä. Mutta seuraavia kausia ajatellen muuttaisin näkökulmaa hieman.
Joo, tuntui draamanhakuiselta.
Absolutisti laitetiin viiniharrastajaperheeseen. Pienten kanssa aivan avuttomat laitettiin perheisiin, joissa on pienet lapset. Kokemattomalle työntekijälle laitetaan sivukaupalla tehtävälistaa, ja ne listat on tätä että aamulla hoidat lapset kokonaan, illalla hoidat lapset kokonaan ja kun lapset on esikoulussa leivot ja siivoat.
Ylipäätään castingissa valittu kaikkein kokemattomimmat. Mitä hittoa nämä teinien vanhemmat ajattelee kun tohon ikään mennessä ei mitkään kotihommat tai lastenhoito ole ollenkaan tuttua? Millon noi jutut olis tarkoitus oppia, liian myöhään kantapään kautta??
Tätä nykyä on monta muuta nuoren kannalta järkevämpää vaihtoehtoa lähteä ulkomaille kuin piikominen. Mieluummin opiskelijavaihtoon kuin tohon lähes palkattomaan työleiriin.
Jane on rohkea ja määrätietoinen. Olen hieman kateellinen, en olisi itse tuossa iässä osannut ja kyennyt rohkeasti hakemaan esim Salkkareihin ja Syke-sarjaan
Täällä valitaan tosta käsikirjoittamisesta. Joka kaudella on kuitenkin ollut niitä nuoria, jotka olisivat pärjännyt hyvin melkein kaikissa perheissä (pl. psykoperheet). Esimerkiksi Jussi olisi varmaan pärjännyt kaikissa perheissä. Emelillä taas olisi ollut jonkinlaisia ongelmia varmaan kaikissa perheissä, varmaan Adallakin. Luulen että Sinikin olisi pärjännyt hyvin kaikissa perheissä.
Ja on taas ollut niin tylsä kausi, pikakelattu ja haukoteltu mutta kummasti silti parissa päivässä katsottu 9 jaksoa? :D
Mutta omat mielipiteet tän kauden tyypeistä. Pidin kaikista ja kausi oli ehkä oma suosikkini. Draamaa ei ollut sen enempää kuin aiemmillakaan kausilla, musta ehkä jopa vähemmän kuin parilla edellisellä kaudella. Ja Lontoo oli loppujen lopuksi tylsin kausi, johtuen tyttöjen persoonista.
Jussi - Mukavin ja sopeutuvaisin. Minusta sopeutuvaisuus on tärkein taito au pairille. Tuli myös hyvin toimeen lasten ja perheen kanssa. Puhui hyvin ja sujuvasti englantia, oli sosiaalinen ja oma-aloitteinen. Vaikutti muutenkin mukavalta tyypiltä ja parisuhteensa toimivalta. Varmaan kasvoi aika paljon matkan aikana myös.
Sini - Toinen suosikki, luulen että myös aika sopeutuvainen. Jussi varmaan luonnostaankin tykkää tietynlaisesta huomiosta ja on ihmiskeskeinen, Sini sen sijaan heittäytyi vaikka se olikin hänelle vaikeaa. Joillain kausilla on ollut näitä ujoja, vähän Adan tyylisiä tapauksia jotka on vaan lukittautunut huoneisiinsa ja kommunikoineet tosi vähän perheen kanssa. Sini sen sijaan otti neuvosta vaarin ja meni aina pois mukavuusalueeltaan. Viiniepisodi meni paremmin mitä yleensä näissä ohjelmissa ja samoin siellä koulussa pärjäsi hyvin avustamassa. Tuli hyvin toimeen perheen lasten kanssa vaikka vanhemmat olivatkin omituisia. Se toinen miehistä vaikutti vähän sellaselta häijyltä sassy homolta, en osaa selittää ihan tarkalleen :D Sini oli uskollinen omille arvoilleen. Vaikutti ihan herttaiselta tyypiltä ja tuli hyvin toimeen muiden au pairien kanssa, osasi myös pyytää anteeksi jne.
Emel - Tykkäsin myös Emelistä. Osasi kuitenkin katsoa peiliin ja myönsi välillä olevansa lapsellinen. Kuitenkin hänkin osasi ottaa kontaktia perheisiin ja tuli hyvin toimeen lasten kanssa toisinkuin vaikka Ada. Toki miinusta että kännykkä kiinnosti enemmän kuin lapset mutta noin muuten kokonaisuutena kiinnostava tapaus.
Jane - En muista enää millainen oli edellisellä kaudella. Oli yllättävän kiva toisella kierroksellaan. Sopivan suorapuheinen mutta ei liian v-mäinen. Tuli loistavasti toimeen perheen kanssa, sanavalmis ja tomera. Janen tai Sinin haluaisin omia lapsia hoitamaan. Ehkä vähän kylmän oloinen silti ihmisenä.
Ada - Tästä tuli jotenkin myötähäpeät jatkuvasti. Keskenkasvuisin ja selkeästi vielä hakee itseään. Epävarma ja nolo, kiusallista katsottavaa. Kuitenkin mukavaa että ystävystyivät äidin kanssa, vaikka Ada tarjoilikin ainakin nähdyissä keskusteluissa lähinnä yhden sanan "like yeah", "like maybe" vastauksia. Ehkä myös vähän esitti kameroille niin ei osannut olla ihan luonnollinen, mikä näyttäytyi ulospäin sitten tällä tavalla. Pohjimmiltaan varmaan ihan kiva, läheiset välit kuitenkin oikean perheen kanssa, vaikka eronnutkin mormoneista.
Olenko ainoa joka tykkää Adasta ja ei voi sietää Siniä, sitä hiirulaista?
Kutosjaksossa Ada on muun porukan mukana ilman meikkiä, kun ovat tutustumassa Maoreihin. Todella tavallinen nätti tyttö, kuten kaikki nuo muutkin, ei mikään suuren luokan kaunotar.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa josta mulla on vähän kritisoitavaa on Jussi. Vaikka tosi mukavan oloinen noin muuten niin vähän jäi sellanen kukkona tunkiolla kuva, ilman mitään vastuuta esim. tyttöystävän suhteen. Adalle antoi vääriä signaaleja, muka viatonta flirttiä. Ja antoi naisten hoitaa kaikki kokkaamiset siellä reissussa. Piiloplayer.
Mulla taas Jussi oli ehkä ensimmäinen miespuolinen lemppari kaikilta kausilta. Mä sain Jussista nimenomaan sellaiset vibat, että hän oli hyvin suoraselkäinen eikä missään vaiheessa tehnyt mitään, mistä tyttöystävällä olisi syytä pahoittaa mieltään lukuunottamatta sitä strippibaarissa käyntiä. En tiedä, millainen kemia hänen ja Adan välillä oli, kun kamerat ei kuvannut, mutta ainakin silloin kun kamerat oli paikalla, ei Jussi antanut mitenkään ymmärtää että olisi Adasta kiinnostunut. Alussa minulla tuli itse asiassa sellainen kuva, että heillä ei juttu luistanut kovin hyvin ja tunnelma oli vähän kiusallinen. Ja aika vakuuttavalta se kuulosti, kun Jussi sanoi, ettei olisi Adasta kiinnostunut vaikkei seurustelisikaan. Adan puheita mä en uskonut oikein missään vaiheessa, ja arvasin heti, että hän oli käsittänyt homman väärin. Harmi Adan kannalta. Vähän toivoin, ettei olisi mennyt noin avoimesti puhumaan kameroille tunteistaan, koska noiden jaksojen katsominen jälkeenpäin on varmaan tosi kiusallista molemmille.
Minusta Jussi oli hauska ja ystävällinen ja tuli hyvin lasten kanssa toimeen. Hän ei asettunut "tyttöjen draamojen" yläpuolelle, kuten esim. Australian au paireissa se mies (Juho?). Kännäily lähti aika pahasti lapasesta minun makuuni, mutta onneksi ei ilmeisesti nolannut itseään kännissä perheen edessä tai mokaillut muutenkaan. Bodyshottien ottaminen oli vähän hämärä kohta mun mielestä, mutta koska olin jo muodostanut kuvan Jussista, laitoin sen sen piikkiin, että jos se ei oikeasti tiennyt, mikä bodyshot on ja kun se oli selvinnyt, tilanne oli vain eskaloitunut (koska oli niin naamat). Jos olisin Jussin tyttöystävä, olisin asiasta aika vihainen, mutta toivottavasti välit säilyi kunnossa heillä.
Jussi oli järkevin rauhaa rakastava. Sini oli köyhä tyttö Lapista.
Emelillä hyvä perhe Suomessa.
Ada arka ex uskov.
Vierailija kirjoitti:
Jane on rohkea ja määrätietoinen. Olen hieman kateellinen, en olisi itse tuossa iässä osannut ja kyennyt rohkeasti hakemaan esim Salkkareihin ja Syke-sarjaan
Jane on 24-vuotias. Ei mikään lapsukainen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö au paireja välittävällä organisaatiollakaan ole mitään roolia tai vastuuta? No, ilmeisesti se ei halua tai saa olla ohjelmassa mitenkään esillä.
Ymmärsin joltain aikasemmalta kaudelta, että eivät ole virallisesti au paireja minkään järjestön kautta vaan iha turisteina tuotantoyhtiön matkassa. Ei siis mitään työlupaviisumeita vaan turistiviisumit eikä perheiden tarvitse maksaa palkkaa vaan tuotanto tarjoaa kuvauspalkkiot. Pääasiana on siis viihdeohjelman teko, ei lastenhoito.
Vierailija kirjoitti:
At all
Onko sulla joku hätänä?
Adasta paistoi kyllä epävarmuus läpi, esimerkiksi kun hän sanoi varmaan tulevansa Jussin kanssa toimeen, jos tämä ei ole kauhea juntti (ilmeisesti viitaten siihen, ettei Jussi ollut pääkaupunkiseudulta kotoisin). Minusta Ada oli käytökseltään ja olemukseltaan paljon Jussia juntimpi, ellei peräti koko porukan juntein. Mutta tietysti sarja on leikattu tarkoitushakuisesti niin, että kaikissa henkilöissä korostuu joku ärsyttävä puoli ja ihmiset saavat möyhöttää siitä keskustelupalstoilla ja somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"I DOUNT DRINK AT AAL"
Änd ai äm ö vöötsin.
Reps 😂😂
Vierailija kirjoitti:
....jatkuu....
Sini Suloinen, ujo ja hyvin introvertti tyttö. Ymmärsin häntä monessa suhteessa, koska itsekään en viihdy vieraiden ihmisten ympäröimänä (viininmaisteluilta perheessä) enkä yökerhoissa. Juomattomuutta ehkä korostettiin itse ohjelmassa. Aina piti olla kuvaamassa, jos Sini ilmoitti juomattomuudestaan. Viinitilalla hän saikin palautetta, kun maistattaja sanoi, että otat vain lasin ja leikisti maistelet. Siten se ei herättäisi turhaa huomiota. Täysi kokemattomuus vähän kaikessa olisi voinut olla Sinin heikkous, mutta minusta hän huolehti pojista hyvin ja suhtautui omaan kokemattomuuteensa melko rennosti. Uskalsi avautua siitä Janelle ja sai Janen puolelleen. Rohkeaa mielestäni. Treffeillä olisi voinut pikku pusun antaa kaverille ihan hyvin, mutta Sini taisi olla aika periaatteen nainen, kun kieltäytyi jopa suukosta. Isien kanssa Sini tuli aluksi hyvin juttuun, mutta olin samaa mieltä, että poikia rajoitettiin ihan liikaa. Sini oli rohkea, kun otti asian puheeksi ja lähti perheestä.
---
Jane Hänet on nähty Miami-kaudella, ja tiesin, että hän puhuu sujuvaa englantia ja on sosiaalisissa tilanteissa kuin kala vedessä. No problem siis perheen suhteen. Jane tuntui kasvaneen - kuten pitääkin - Miamin jälkeen, eikä ilkeillyt enää kuten silloin. Politiikkamöläyttelyt olisi voinut jättää sanomattakin. Jane tuntuu olevan sellainen, että kun sanainen arkku kunnolla aukeaa, hän ei malta olla paukauttelematta mielipiteitään kovaan ääneen. Emel loukkaantui ihan suotta kaikkien m-han-muut-ta-jien puolesta, mutta ehkä pöydässä olisi kannattanut sanoa alunperin, että ei hei lähdetä tähän juttuun nyt ollenkaan. Emelhän sen aloitti - ja draamaahan siitä taas seurasi.
Minusta myös Sinin olisi ehdottomasti kannattanut käyttää tilaisuus hyväksi ja vetää kunnon siideripöhnäkielarit maorin kanssa, olkoonkin että mies oli plösö manboobseineen. Kuitenkin Sini olisi päässyt miehen makuun ja siitä sitten etiäpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
....jatkuu....
Sini Suloinen, ujo ja hyvin introvertti tyttö. Ymmärsin häntä monessa suhteessa, koska itsekään en viihdy vieraiden ihmisten ympäröimänä (viininmaisteluilta perheessä) enkä yökerhoissa. Juomattomuutta ehkä korostettiin itse ohjelmassa. Aina piti olla kuvaamassa, jos Sini ilmoitti juomattomuudestaan. Viinitilalla hän saikin palautetta, kun maistattaja sanoi, että otat vain lasin ja leikisti maistelet. Siten se ei herättäisi turhaa huomiota. Täysi kokemattomuus vähän kaikessa olisi voinut olla Sinin heikkous, mutta minusta hän huolehti pojista hyvin ja suhtautui omaan kokemattomuuteensa melko rennosti. Uskalsi avautua siitä Janelle ja sai Janen puolelleen. Rohkeaa mielestäni. Treffeillä olisi voinut pikku pusun antaa kaverille ihan hyvin, mutta Sini taisi olla aika periaatteen nainen, kun kieltäytyi jopa suukosta. Isien kanssa Sini tuli aluksi hyvin juttuun, mutta olin samaa mieltä, että poikia rajoitettiin ihan liikaa. Sini oli rohkea, kun otti asian puheeksi ja lähti perheestä.
---
Jane Hänet on nähty Miami-kaudella, ja tiesin, että hän puhuu sujuvaa englantia ja on sosiaalisissa tilanteissa kuin kala vedessä. No problem siis perheen suhteen. Jane tuntui kasvaneen - kuten pitääkin - Miamin jälkeen, eikä ilkeillyt enää kuten silloin. Politiikkamöläyttelyt olisi voinut jättää sanomattakin. Jane tuntuu olevan sellainen, että kun sanainen arkku kunnolla aukeaa, hän ei malta olla paukauttelematta mielipiteitään kovaan ääneen. Emel loukkaantui ihan suotta kaikkien m-han-muut-ta-jien puolesta, mutta ehkä pöydässä olisi kannattanut sanoa alunperin, että ei hei lähdetä tähän juttuun nyt ollenkaan. Emelhän sen aloitti - ja draamaahan siitä taas seurasi.
Minusta myös Sinin olisi ehdottomasti kannattanut käyttää tilaisuus hyväksi ja vetää kunnon siideripöhnäkielarit maorin kanssa, olkoonkin että mies oli plösö manboobseineen. Kuitenkin Sini olisi päässyt miehen makuun ja siitä sitten etiäpäin.
Kappas, joku katkera Sinin koulukiusaaja ilmeisesti täälä riehumassa.
Katsos kun kaikki eivät halua jakaa p*llua kenelle tahansa.
Sinulle se varmaan tulee yllätyksenä etteivät kaikki naiset ole yhtä helppoja kuin sinä.
Sini vaikutti oikein fiksulta ja ainoa noista auppareista jolle olisin luottanut oman lapseni hoitoon.
Luonnollisen kauniskin vielä.
Jussi näyttää kaljuuntuvan.