AU PAIRIT Uudessa-Seelannissa WIRALLINEN
Kommentit (508)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin myös miksi haukkuivat Siniä hanurinnuolijaksi, kun tuli toimeen Janen kanssa. Sini olisi ollut nuolija, jos käyttäytyi samalla tavalla kuin Emel ja Ada heidän mielikseen vaikka ei ollut koskaan edes tavannut Janea aiemmin. Sini oli fiksu ja teki omat päätöksensä asiasta ja tutustui Janeen ilman ennakkoluuloja ilman ketään hanuria nuolematta.
Hyvin sanottu! Kyllä ainakin itse tosta porukasta hengailisin mielummin Janen kanssa kun noiden. Ja tarkoittikohan petturilla sitä, että vain noiden kanssa saisi hengailla ja Jane jätetään ulkopuolelle.
Missä jaksossa se Adan cameltoe oli? :)
Miksei kukaan hae tai vie lentokentälle? Aina pitää jalkaisin lähteä matkalaukkuja raahaamaan, vaikka yön selkään.
Vierailija kirjoitti:
ada olen hoitanut paljon pikkusisaruksia... mutta ei ole vaihatnut koskaan vaippaa
Sillä oli kaiken lisäksi vasta 3 vuotias pikkusisar. Ilmeisesti vanhemmat ei ole kaivannut teiniprinsessan apua missään vaiheessa, kun noinkin perusasia oli ihan uusi juttu. Ja välillä näytti että liekkö se edes ikinä nähnyt leikki-ikäistä lasta missään.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan hae tai vie lentokentälle? Aina pitää jalkaisin lähteä matkalaukkuja raahaamaan, vaikka yön selkään.
Olen varma siitä, että tuotanto ottaa ison auton kyytiin, sen jälkeen kun kamerat sammuu.
Kuka se on joka oli siellä farmilla sukkahousut jalassa ja meikit naamalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä jaksossa se Adan cameltoe oli? :)
Oliko niin turpea että häppärit erottu?
Mee pois vanha ruma pervo
En oo ikinä ollut 3kk ulkomailla, joten en voi tietää sitä tunnetta, mutta ihmettelen, että vain yhdellä au pairilla oli kiinnostusta jäädä reppureissamaan kuukaudeksi Uuteen-Seelantiin. Siinä pienessä pätkässä näkyi niin ihania maisemia, että itsestäni tuntuu siltä, että jos olen toiselle puolta maapalloa matkustanut, niin haluaisin kokea tuon! Mutta en voi tietää, miltä se koti-ikävä oikeasti tuntuu. Koen itselleni suurimpana vaivana matkustaa lentokoneella niin kauas, joten siksi ajattelen, että haluaisi kokea yhdellä reissulla paljon. Mutta onhan 3kk jo pitkä aika olla ulkomailla.
Jane on nyt yllättävän sympaattinen ja aikuismainen.
Mä nyt vaan jätän tän tähän...
AT AAL.
Eikö nuo ymmärrä että kun menee aur pairiksi niin siellä pitääkin tehdä ne tehtävät jotka kuuluu tehdä. Kielen takia täytyykin puhua perheen kanssa. Ei tarvi olla hölö mutta kiinnostunut perheestä ja siihen liittyvistä asioista. Onko nää pelkkiä peruskoululaisia?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä naisia kun kauniin ihmisen kauneutta ei voida myöntää vaan kehutaan jotain harmaavarpusta. Esimerkiksi tässäkin keskustelussa Adan ulkonäköä haukuttu ja Sinin ja Editin kehuttu. Onhan Adalla vähän överit meikit, mutta hyvät kasvonpirteet ja kroppa.
Onhan se nyt ihan selvää, että vaikka Ada on huimasti paremman näköinen kuin Sini. Mieheni nauroi, että mikä lapsen pituinen pallonaama siellä on ja olin itsekin samaa mieltä. Mutta mammojen täytyy valehdella itselleen että Sini tai Edit olisi jotain kaunottaria.
Miksi ihmeessä pitäisi alkaa jonkun ulkonäköä ylistämään tai vaihtoehtoisesti haukkumaan? Tää ei ole mikään Huippu malli haussa vaan Au pairit. Vai haluaisitko, että muutkin olisivat samanlaisia kiusaajatyyppejä kuin sinä ja äijäs?
Sitä paitsi moni täällä on sanonut kyllä, että Ada on oikein nätti. Käytöstä täällä on enemmän kritisoitu. Itseä ihmetytti se kommentointi Jussin tyttöystävästä, käytös alussa Janea kohtaan ja se heitto, että lapsilla ei ole "silleen aivoja."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma siitä, että tuotanto ottaa ison auton kyytiin, sen jälkeen kun kamerat sammuu.[/quote
No taatusti, näyttää vaan niin typerältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se homoperhe tarvii aupairia kun lapset on noin 18-vuotiaita koosta päätellen? Ja edelleen pitävät kädestä kiinni poikia ollessaan jossain messuilla...näytti siltä kuin olisi pariskunta eikä isä ja lapsi kyseessä. Siihen vielä yksi Lapin pygmi mukaan niin jo on ihmisillä ihmeteltävää
Tuli kyllä ikävät vibat niistä läskeistä. Ihme, etteivät olleet teljenneet lapsia kellariin kaltereiden taakse. Kunpa niille ei vaan tapahtuisi mitään....
No mulla ei kylla ihmeellisemmin tullut. Ihan normaalinoloinen perhe jossa noudatetaan kuria. Jos otetaan huomioon etta perhe on myos alunperin kasittaakseni Etela-Afrikasta niin mun mielesta ihan ymmarrettavaa millaiseen he ovat kasvaneet. Itse asun ulkomailla ja taalla ei lapset kavele yksin koulusta, ja haluan rajoittaa omien lapsen internet/somen kayttoa koska itse olen sita vastaan. Jos asuu Suomessa, ja on asunut koko elamansa, niin en alkaisi tuomitsemaan koska ette osaa verrata.
No, mä olen asunut ja verkostoitunut useammassa maassa. Lapsia ehkä kuskataan ja koulun elämään osallistutaan enemmän kuin Suomessa, mutta kyllä meillä ainakin lapset ovat olleet somessa siitä lähtien kun useimmat kaveritkin.
Sinä tietysti päätät mikä on sinun lapsillesi parasta, enkä siis mitenkään arvioi tai tuomitse. En ole asunut Lontoossa joten en tiedä paikallisesta tavasta. Halusin tuoda lähinnä ilmi, että muunlaisiakin tapoja on. Monet nuoret eivät muuten halua käyttää "oma naama" - tyylisiä tilejä niin aktiivisesti, suosivat mieluummin muita. Tuntuu siltä, että nykynuorista moni on paljon fiksumpi kuin mitä itse olimme samanikäisinä. :)
No niin, täällä nelikymppinen äiti-ihminen on kaikki jaksot ja antaa mielipiteensä. Sini on suloinen, ei muuta sanottavaa. Jussista pidin erityisen paljon, fiksuja pohdintoja ja niin luonteva lasten ja perheen kanssa muutenkin. Emel oli ihastuttava siinä tempperamentissaan, kiihtyy sataan ja kuitenkin leppyy sujuvasti. Hävytöntä käytöstä toki, kun puhelin on kasvanut kiinni käteen jne. Ada viehätti mua vähiten. En voi tietää, mutta jäin miettimään, että voiko olla joku sairaus silmissä. Laiskat silmät tms, mutta silmät ei pysy kohteessa. Katse hakeutuu alas ja sehän luo tunnetta epäluotettavuudesta ja velttoudesta ihmisenä. Kasvaa toki hänkin ajan mittaan ja saa vähän persoonaa lisää. Jane vaikutti ihan asialliselta, mutta on hänellä iso ääni!
Vaikka itselläni oli nuorena muutama poikaystävä ja join alkoholiakin toisinaan, samastuin luonteen puolesta Siniin. "Sinithän" joutuvat myös aikuistuttuaan miettimään miten selviytyvät temperamenttisten ja voimakastahtoisten kanssa, niin työpaikoilla kuin suvuissa.
Esim. suvussa temperamenttisilla tuppaa myrskyämään monen kanssa. Miehen kanssa milloin erotaan, milloin draamaillaan somessa. Anopin kanssa toistuvaa riitaa, nuoremmista naisista haukutaan kaikki kuten oman valjen vaimo, miehen veljen tyttöystävät ja vaimo jne. "Sininä" olo on jännittynyt ja pelokas, kun elämäntyyliä kritisoidaan voimakkain sanakääntein.
Etäisyyttä vaan tarvittaessa, jokaisella on oikeus mielenrauhaan. Työpaikalla vaihtoehtona on lähinnä pysyä niin etäisenä ja asiallisena kuin mahdollista. Uskon au pair Sinin pärjäävän hienosti. Minulla kesti kauemmin ymmärtää.
Ada on ilman meikkiä/luonnollisella meikillä todella kaunis ja raikas nuori nainen. Ihan malliainesta! Niissä överitekoripsissään ja raskaassa meikissään on taas lähinnä huvittavan ja halvan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että vain yhdellä au pairilla oli kiinnostusta jäädä reppureissamaan kuukaudeksi Uuteen-Seelantiin.
Ilmeisesti hakuprosessin aikana kohde ei ole vielä tiedossa vaan paljastuu valituille auppairimatkaajille myöhemmin. Eli ehkä eivät olleet suurimpia NZ-faneja.
Sain kaikki jaksot katsottua ja oli yllättävän vähän perhedraamaa. Tuntuu, että aiemmin niitä perheen vaihtoja on ollut enemmän, kun nythän Emel oli ainoa.
Just tämä! Itse au pairina olleena ymmärrän hyvin vanhempienkin näkökulmaa. Omassa host perheessä vanhemmat teki fyysistä ja rankkaa työtä, että varmasti auttaa paljon, että ei enää töistä tullessa tarvi stressata pyykkivuoresta, onko lapset syönyt, siivoomisesta jne ja siitähän ne nimenomaa maksaa. Au pair palkataan nimenomaa au pairiksi eikä mikskään extra huollettavaksi. En itekkään katselis sellasta, että lahnataan sohvalla puhelimen kanssa, lärpätellään videopuheluita, viis lapsista.