Korona iski - Triplasta lähdössä kymmeniä liikkeitä ja iso ruokakauppa
Ei tiedetty että kulutustottumukset ja verkkokauppa lyö itsensä läpi maaliskuussa 2020. Iso kauppakeskus muuttuu lähes hyödyttömäksi ja rahoittajat kärsivät.
Kommentit (92)
Mitenköhän Triplan ja Redin liikkeet oikeasti tulevat tästä selviytymään. Vuokrat ovat varmaankin ihan tähtitieteelliset.
Kannattaisi kokeilla ilmaista paikoitusta. Monikaan ei halua käyttää joukkoliikennettä nyt.
Kauppakeskusten alasaja sai tästä lisä vauhtia. Nettikaupat ovat levinneet ja vievät jatkossa asiakkaita. Etsin juuri uutta kodinkonetta ja Gigantilla oli pari hassua vaihtoehtoa. Amazonilla yli sata. Ei tarvitse miettiä mistä tilaasin.
Aika selvää se on alusta asti ollut, ettei polkupyörällä ja ratikalla liikkuvien viherhipstereiden ostovoima riitä pitämään yllä kauppakeskusta.
Jumbo ym. sen sijaan menestyvät, koska niissä on tajuttu palvella ostovoimaista asiakaskuntaa.
Amazonin toiminnassa moitittavaa. En käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Minkäpä firman toiminnassa ei olisi? Olen moraaliton ja ei kauheasti kosketa.
Just kävin Redissä, tyhjää oli ja monet liikkeistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi kokeilla ilmaista paikoitusta. Monikaan ei halua käyttää joukkoliikennettä nyt.
Triplassa on ilmainen parkki nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävin Redissä, samalla oli viimeinen. Oli mahdottoman sekava paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on eettisesti toimiviakin.
Osta Suomesta.
Että niin hyvin hallitus on saanut yrittäjiä tuettua. Redistä ja Triplasta tulee pelkkiä kirppishalleja.
Kauppakeskukset olivat muutenkin huonossa hapessa jo ennen koronaa. Kuka niitä tilasi lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Triplassa on ilmainen parkki nykyään.
Mutta vai apillä? Esim. Omenassa voi käydä ilman apin latausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on, minulla meni kauan opetella liikkumaan siellä, mutta nyt jo sujuu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on eettisesti toimiviakin.
Osta Suomesta.
Kodinkonepuolella taitaa kotimaiset firmat olla vähissä ja onko niilläkään hommat kunnossa? Ennemmin menen laajemman valikoiman ja halvempien hintojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle laitettiin kierukka Kalasataman terveyskeskuksessa, ja läksin sieltä kovissa kivuissa kohti Rediä että kävisin apteekissa. Herranjumala sitä epätoivon määrää, en yksinkertaisesti meinannut löytää koko apteekkia enkä sen jälkeen tietäni ulos! Myös ensimmäisiä kertoja terveyskeskukseen mennessä oli ulospääsyn kanssa haasteita, nykyään sentään osaan tuon reitin.
Mikä ruokakauppa sieltä on nyt lähdössä?
Vierailija kirjoitti:
Että niin hyvin hallitus on saanut yrittäjiä tuettua. Redistä ja Triplasta tulee pelkkiä kirppishalleja.
Minun mielestäni tällaisia ostareita ei pidäkään tukea verovaroin. Jos ihmisiä ei kiinnosta ostaa tavaroitasi niin se on ihan oma virhearviosi. Nettikauppa on yleistynyt nyt parikymmentä vuotta ja jos yritys ei ole aikaisemmin tajunnut liikevaihtoa myls sitä kautta hankkia niin se on voivoi. Täällä perämetsissä esim. Käsityöliikkeet, apteekit, koruliikkeet ja vaatekaupat ovat jo kauan hankkineet huomattavan osan tulostaan nettikaupasta. Kivijalkamyymälä on lähinnä varasto ja ylijäämään myyntipiste.
Se oli vedoton jo ennen koronaa. Redikin on ihan ok, kun sieltä kulkee läpi. Mitään ostettavaa en löydä kummastakaan. Pari kertaa poikennu hakemassa sukkia ja käyny kahvilla. Ihan kivoja jos pitää vaihtaa bussia tai lähteä junalla pitemmälle.