Pitääkö paikkansa, että korkeasti koulutetut tykkäävät pukeutua peittävämmin, kuin matalasti koulutetut?
Outo kysymys, mutta olen omassa tuttavapiirissä huomannut tällaisen :D Korkeasti koulutetut ystäväni suosivat laatikkomaisia, väljiä vaatteita, jotka laadukasta materiaalia ja ehkä jotain suomalaista designia. Duunarikaverit taas pukeutuvat vartaloa myötäileviin ja ehkä paljastaviinkin asuihin. Aika kärjistetty päätelmä, mutta tunnistatko tuosta itsesi?
Kommentit (77)
Olen korkeasti koulutettu akateeminen nuorehko nainen teollisella alalla. Olen huomannut saman ja toimin itse nykyään samoin.
Jopa erään ison konsernin miesjohtajan kanssa aiheesta kerran tuli keskustelua, ja hänkin totesi että kaikki päällikkö-tason naiset pukeutuvat peittävästi (tämän sanoi siis positiivisena asiana).
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys korreloi koulutuksen kanssa. Älykäs ihminen osaa käyttäytyä. Hyvään käyttäytymiseen kuuluu asiallinen pukeutuminen.
Eli väitteesi on ihan totta.
Myös tatuoinneissa on sama juttu. Älykäs ihminen -> ei tatuointeja. Juu, juu taas tulee todisteluja, kuinka serkku on kaksinkertainen tohtori ja sillä on miljoona tatuointia. Nämä "todistelut" on niin kuultu, joten älkää nyt vaivautuko enää...
Eli tällä ajatusmallilla minä olen älykäs, mutta ottaessani vaatteet pois tyhmenen hetkessä, huolimatta siitä miten paljon älykkyyttä puoltavia meriittejä olisi. Sillä minulla on tatuointi jota ei näe jollei ota kaikkia vaatteita pois.
Joten älä sinäkään vaivaudu enää...
Pikkaisen ehkä liikaa yksinkertaistusta tässä.
Jahas, mammat olleet taas luomassa stereotypioita täällä.
Olen vaan amis ja pukeudun mukavuudenhaluisesti...
Pukeudun ap:n ajatuksen mukaan varmasti päin vittua, mutta olkoon.
T. 1 ylemmän ja 3 alempaa korkeakoulututkintoa suorittanut kotiäiti, jolla on vielä joku iänikunen vanha tatuointikin... Äo ei onneksi kulu, vaikka huonoja valintoja elämässä tekee xD
Maailmassa on tehty monta tutkimusta joiden mukaan älykkyys kulkee käsikädessä ulkonäön kanssa ja tyhmemmät yksilöt paikkaavat tätä käyttämällä paljon aikaa ulkonäön puunaamiseen asian peittämiseksi. Kuulemma myös älykkäät ja menestyvät miehet osaavat ulkonäön perusteella valita älykkään naisen lastensa äidiksi ja tyhmän leikkikaluksi. ne vähemmän älykkäät miehet joutuvat hyväksikäytetyiksi. Sanotaan myös että ihmisten omasta otaksumasta huolimatta parinvalinnassa valinta osuu siihen yksilöön joka on samalla tasolla eli loppujen lopuksi vaikka yrittäisi iskeä itselleen itseään paremmassa asemassa olevan niin rahkeet riittävät vain samaan tasoon kuin itsekin on. Kysehän ei ole rahasta vaan elämästä ja elämisenlaadusta puolison kanssa.
Koulutetut naiset harvemmin sellaisia että kehtaa näyttää
Kyllä uskon vahvasti näiden kahden asian korreloivan.
Nyt kun näitä juttuja enemmän luin, niin en ymmärrä miksi ihmisiä pitää lokeroida tällä tavoin.
Meillä töissä ainakin kaikki pukeutuvat suunnilleen samalla tavalla. Joukossa on sekä matalammin että korkeammin koulutettuja.
Enemmän tai vähemmän peittävillä vaatteilla on aikansa ja paikkansa, mutta piristän keskustelua ehkä joitakin yllättävällä faktalla. Naturistien koulutustaso on keskimääräistä korkeampi. Ennen huutoa kannattaa lukea verkossa löytyviä tutkimuksia, joissa löytyy presidenttejä, ministereitä, kuninkaaallisia ja muutenkin oppinutta väkeä.
Jaa, kaikkienko pitäisi pukeutua laatikkoihin?
Tuntuu että jotkut ajamassa sitä kuin käärmettä piippuun.
Unisex tyyli kaikille ja ainut sallittu on iso peittävä säkki tai tynnyri. Se on sitä muotia ja tyylikkyyttä sitten, muuta ei siihen mahdu.
Voidaan sitten ihastella kun kaikki noudattaa samaa kaavamaista linjaa eikä kenestäkään erotu varmasti mitään. Sääriä ei missään nimessä saa näkyä ei edes kesällä, eikä kaulan altakaan mitään senttiäkään alaspäin. Mieluiten myös hanskat käteen ja miksei vielä kasvosuojuskin päähän.
Laitettava lakiin.
Juuri tällaista tyyliä edusti se väärinkäytöksien takia suljetun Loikalan perhekodin pitäjä, joka esiintyi televiossakin selittämässä mustaa valkoiseksi ennen kuin aluehallintovirasto pisti koko paikan kiinni.
Samaten 2 melkein samanikäistä viisikymppistä naista tämänvuotisessa maajussille morsian sarjassa. Toinen luonnollinen ihan tyylikäs ja toinen nähnyt vaivaa näyttääkseen halvalta. Luonteethan voi sitten olla mitä hyvänsä, mutta ei sille mitään voi, että ulkonäkö vaikuttaa uskottavuuteen ikääntyneemmällä ihmisellä.