Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö paikkansa, että korkeasti koulutetut tykkäävät pukeutua peittävämmin, kuin matalasti koulutetut?

Vierailija
29.04.2020 |

Outo kysymys, mutta olen omassa tuttavapiirissä huomannut tällaisen :D Korkeasti koulutetut ystäväni suosivat laatikkomaisia, väljiä vaatteita, jotka laadukasta materiaalia ja ehkä jotain suomalaista designia. Duunarikaverit taas pukeutuvat vartaloa myötäileviin ja ehkä paljastaviinkin asuihin. Aika kärjistetty päätelmä, mutta tunnistatko tuosta itsesi?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän esimerkiksi sosiaalityöntekijätkin ovat korkeakoulutettuja, heillä on ihan monasti ihan hupparia ja farkkua töissä. Eivätkä ole normaalipainoisia.

Mutta he eivät pukeudu paljastavasti ja typerästi. Pukeutuminen viestittää myös uskottavuutta.

Aivan.

Ja sosiaalityöntekijä ei voi pukeutua töihin oman mielen mukaan. Hänen ei ole sopivaa erottua liikaa asiakkaista, joiden asenteeseen voisi vaikuttaa kielteisesti se, että sossu olisi pukeutunut "hienosti". Tarkoitus on olla helposti lähestyttävän, inhimillisen oloinen. Sossu, joka tulee kotikäynnille syrjäytyneeseen päihdeperheeseen kalliissa muotiluomuksessa tai edes jakkupuvussa, ei ole tehtäviensä tasalla.

Olen nähnyt typerännäköistä pukeutumista ja tyyliä sossuilla. Mm. kokomusta tukka, epämääräinen meikki, halpaa ihme paljettia yläosassa. Eri henkilöillä myös.

Juuri tällaista tyyliä edusti se väärinkäytöksien takia suljetun Loikalan perhekodin pitäjä, joka esiintyi televiossakin selittämässä mustaa valkoiseksi ennen kuin aluehallintovirasto pisti koko paikan kiinni.

Samaten 2 melkein samanikäistä viisikymppistä naista tämänvuotisessa maajussille morsian sarjassa. Toinen luonnollinen ihan tyylikäs ja toinen nähnyt vaivaa näyttääkseen halvalta. Luonteethan voi sitten olla mitä hyvänsä, mutta ei sille mitään voi, että ulkonäkö vaikuttaa uskottavuuteen ikääntyneemmällä ihmisellä.

Vierailija
62/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeasti koulutettu akateeminen nuorehko nainen teollisella alalla. Olen huomannut saman ja toimin itse nykyään samoin.

Jopa erään ison konsernin miesjohtajan kanssa aiheesta kerran tuli keskustelua, ja hänkin totesi että kaikki päällikkö-tason naiset pukeutuvat peittävästi (tämän sanoi siis positiivisena asiana).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys korreloi koulutuksen kanssa. Älykäs ihminen osaa käyttäytyä. Hyvään käyttäytymiseen kuuluu asiallinen pukeutuminen.

Eli väitteesi on ihan totta.

Myös tatuoinneissa on sama juttu. Älykäs ihminen -> ei tatuointeja. Juu, juu taas tulee todisteluja, kuinka serkku on kaksinkertainen tohtori ja sillä on miljoona tatuointia. Nämä "todistelut" on niin kuultu, joten älkää nyt vaivautuko enää...

Eli tällä ajatusmallilla minä olen älykäs, mutta ottaessani vaatteet pois tyhmenen hetkessä, huolimatta siitä miten paljon älykkyyttä puoltavia meriittejä olisi. Sillä minulla on tatuointi jota ei näe jollei ota kaikkia vaatteita pois.

Joten älä sinäkään vaivaudu enää...

Vierailija
64/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
65/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkaisen ehkä liikaa yksinkertaistusta tässä.

Vierailija
66/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, mammat olleet taas luomassa stereotypioita täällä.

67/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan amis ja pukeudun mukavuudenhaluisesti...

Vierailija
68/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun ap:n ajatuksen mukaan varmasti päin vittua, mutta olkoon.

T. 1 ylemmän ja 3 alempaa korkeakoulututkintoa suorittanut kotiäiti, jolla on vielä joku iänikunen vanha tatuointikin... Äo ei onneksi kulu, vaikka huonoja valintoja elämässä tekee xD

Vierailija
69/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on tehty monta tutkimusta joiden mukaan älykkyys kulkee käsikädessä ulkonäön kanssa ja tyhmemmät yksilöt paikkaavat tätä käyttämällä paljon aikaa ulkonäön puunaamiseen asian peittämiseksi. Kuulemma myös älykkäät ja menestyvät miehet osaavat ulkonäön perusteella valita älykkään naisen lastensa äidiksi ja tyhmän leikkikaluksi. ne vähemmän älykkäät miehet joutuvat hyväksikäytetyiksi. Sanotaan myös että ihmisten omasta otaksumasta huolimatta parinvalinnassa valinta osuu siihen yksilöön joka on samalla tasolla eli loppujen lopuksi vaikka yrittäisi iskeä itselleen itseään paremmassa asemassa olevan niin rahkeet riittävät vain samaan tasoon kuin itsekin on. Kysehän ei ole rahasta vaan elämästä ja elämisenlaadusta puolison kanssa.

Vierailija
70/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutetut naiset harvemmin sellaisia että kehtaa näyttää

Vierailija
71/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon vahvasti näiden kahden asian korreloivan.

Vierailija
72/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun näitä juttuja enemmän luin, niin en ymmärrä miksi ihmisiä pitää lokeroida tällä tavoin.

Vierailija
73/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä ainakin kaikki pukeutuvat suunnilleen samalla tavalla. Joukossa on sekä matalammin että korkeammin koulutettuja.

Vierailija
74/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tai vähemmän peittävillä vaatteilla on aikansa ja paikkansa, mutta piristän keskustelua ehkä joitakin yllättävällä faktalla. Naturistien koulutustaso on keskimääräistä korkeampi. Ennen huutoa kannattaa lukea verkossa löytyviä tutkimuksia, joissa löytyy presidenttejä, ministereitä, kuninkaaallisia ja muutenkin oppinutta väkeä.

Vierailija
75/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kaikkienko pitäisi pukeutua laatikkoihin?

Tuntuu että jotkut ajamassa sitä kuin käärmettä piippuun.

Vierailija
76/77 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unisex tyyli kaikille ja ainut sallittu on iso peittävä säkki tai tynnyri. Se on sitä muotia ja tyylikkyyttä sitten, muuta ei siihen mahdu.

Voidaan sitten ihastella kun kaikki noudattaa samaa kaavamaista linjaa eikä kenestäkään erotu varmasti mitään. Sääriä ei missään nimessä saa näkyä ei edes kesällä, eikä kaulan altakaan mitään senttiäkään alaspäin. Mieluiten myös hanskat käteen ja miksei vielä kasvosuojuskin päähän.

Laitettava lakiin.

Vierailija
77/77 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep